AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #1 Skrevet 15. februar 2021 Jeg har huslån og unger og en jobb jeg har begynt å virkelig hate. Føler jeg ikke kan vente særlig mye lenger før jeg bytter jobb. Men da må jeg ta en ny utdanning. Hvordan kombinerer en det å ha store utgifter med å være student på fulltid? Er det ikke kun 7500 i studielån hver mnd? Jeg har ikke rett på tilleggsstipend for barn pga samboer tjener over grensen. Anonymkode: ce6a4...8ee
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #2 Skrevet 15. februar 2021 Har både huslån, billån og barn, får heller ingen tilleggsstipend. Studielånet er på litt over 8000 i mnd, så jeg har ingen andre valg enn å jobbe ved siden av. Hvor mye du eventuelt må jobbe avhenger jo av hvor store utgifter, og om du vil ha noe igjen etter alt er betalt. Eneste tipset mitt er å prøve å spare litt av storstipendet du får to ganger i året, så har du litt til overs visst du ikke får inn nok en måned. Anonymkode: 83aca...299
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #3 Skrevet 15. februar 2021 Det er tøft, men heldigvis er vi to foreldre som bor sammen og jeg tenker at det blir jo verdt det til slutt selv om vi har det økonomisk trangt nå. Anonymkode: ddc1a...8ed
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #4 Skrevet 16. februar 2021 Når du er over 30 år kan du få 100 000 ekstra i studielån fordelt ut over 2 år, jeg har dette og får ca 16 000 i mnd i studielån. Har ikke helt funnet ut hvordan jeg skal løse siste året, men det ordner seg nok på et vis Anonymkode: 32c7d...d3d
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #5 Skrevet 16. februar 2021 Kan dere ta avdragsfrihet på huslånet når du studerer? Anonymkode: d6055...410
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #6 Skrevet 16. februar 2021 Takk for svar🙂 Har blitt vant til å ha en fulltidsjobb og to lønninger, så det kan bli tøft å ha mindre penger i 3 år. Du som får 16 000 i studielån, kan en få det selv om en bor med en med normal inntekt? Det må jeg sjekke ut Anonymkode: ce6a4...8ee
Serpica Skrevet 16. februar 2021 #7 Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Kan dere ta avdragsfrihet på huslånet når du studerer? Anonymkode: d6055...410 I flere år? Det er kanskje mulig. Men det har jeg ikke lyst til.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #8 Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Takk for svar🙂 Har blitt vant til å ha en fulltidsjobb og to lønninger, så det kan bli tøft å ha mindre penger i 3 år. Du som får 16 000 i studielån, kan en få det selv om en bor med en med normal inntekt? Det må jeg sjekke ut Anonymkode: ce6a4...8ee Ja jeg gjør det 😊 Anonymkode: 32c7d...d3d
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #9 Skrevet 16. februar 2021 Ett vennepar av oss gjorde dette. Hun er sykepleier og han begynte å studere. Sykepleiere tjener jo ikke allverdens så de fikk tillegg stipend. Han hadde også deltidsjobb ved siden av. Det var trangt de tre årene men de syntes det var ble for han hadde mere tid til henting tidlig osv i barnehagen.. og man klarer se gjo på mindre noen år er bare hva man gjør det til, men ja er en overgang! Men tenk hvor bra det blir når du er ferdig. tenker å begynne å studere selv. Mannen her tjener ca 800 000 så da tror jeg ikke vi får noe tillegg. Men jeg skal også h deltids jobb ved siden av. du kan jo ikke ha en jobb du hater resten av livet så bedre å ta tak nå! Og leve litt trangt økonomisk Anonymkode: 4f0e6...e8b
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #10 Skrevet 16. februar 2021 Tilleggslånet i inntil to år er uavhengig av partner, og er ny ordning. Det er tilleggsstipendet som er behovsprøvd mot partners inntekt 🙂 ofte verdt å ta seg en relevant liten helgejobb/deltidsjobb/sommerjobb også. Med lav inntekt betaler du lite skatt og sitter igjen med mesteparten 👌 masse lykke til! Hilsen student og trebarnsmamma Anonymkode: 0d614...c75
Serpica Skrevet 16. februar 2021 #11 Skrevet 16. februar 2021 Nå fikk jeg plutselig en følelse av at dette skal gå bra. Nå må jeg bare finne ut hva jeg skal søke på.😅 Det er skummelt å si opp en stilling når en har barn å forsørge, men det går bare ikke an å fortsette i en jobb som bare er ett ork og der all motivasjon er borte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå