Snuppelineee Skrevet 15. februar 2021 #1 Skrevet 15. februar 2021 Jeg og min samboer leker litt med tanken på å gifte oss, men slik situasjonen er nå vil vi ikke ha noe selskap eller gjøre noe stor greie ut av det, både pga. Corona, økonomi og hektisk hverdag med 2 små. Men nå har det dukket opp en mulighet for oss for "drop-in vielse" i kirken her vi bor, og vi tenkte med en gang at vi bare kjører på (har jo tross alt vært forlovet i nesten 5 år og har 2 barn) Spørsmålet er vel egentlig om vi er veldig kjipe hvis vi ikke inviterer eller sier noe til noen? Vi har begge har familier som blir snurt for den minste lille ting, og vi får sjeldent bestemme ting selv
Djungelvrål Skrevet 15. februar 2021 #2 Skrevet 15. februar 2021 Gjør som dere vil, ingen har noe med hvordan dere velger å gifte dere. Dere kan jo ha en fest når pandemien har lagt seg. Kanskje neste sommer. 3
Teardrop Skrevet 15. februar 2021 #3 Skrevet 15. februar 2021 Målet er vel å bli gift? Målet er ikke en stor fest.... Drit i hva andre mener, ønsker dere null gjester er det deres valg og deres store dag. 4
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #4 Skrevet 15. februar 2021 Vi gjorde det nå under corona. Vert sammen i 14 år og har barn. Hadde med hver vår forlover. Det var helt perfekt for vår del Anonymkode: 2b431...845 3
Palmetreet Skrevet 15. februar 2021 #5 Skrevet 15. februar 2021 Det er dere som skal gifte dere. Gjør selv slik dere vil, det viktigste er at dere selv er fornøyde med valget. Ikke tenkt på hva andre tenker og føler om det. 1
Snuppelineee Skrevet 15. februar 2021 Forfatter #6 Skrevet 15. februar 2021 Åå, det føltes veldig bra å få en bekreftelse på at jeg/vi ikke er verdens kjipeste som gjør dette Vi har for øvrig tenkt å ha en litt mindre sammenkomst når forholdene ligger til rette for det 😊 Tusen takk til dere for den lille selvtillitsboosten 🥰
Gjest Ordsmed Skrevet 15. februar 2021 #7 Skrevet 15. februar 2021 Snuppelineee skrev (1 time siden): Vi har begge har familier som blir snurt for den minste lille ting, og vi får sjeldent bestemme ting selv Jeg synes dette alene er en kjempegod grunn til å la bryllupet deres, noe av det største man kan oppleve (utenom det å få barn), bli en dag der dere bestemmer hvordan dere ønsker at ting skal være.
Tuppeluri Skrevet 15. februar 2021 #8 Skrevet 15. februar 2021 Broren min valgte å gifte seg uten å si noen ting til sin familie. Var bare kvinnens familie som visste det. Vi syns dette var ganske sårt, mest fordi vi ville ha gitt en gave, eller gitt en gratulasjon og ønsket dem lykke til. Vi dreit i selve festen. Vi visste at de ikke var interessert i noen stor fest likevel. Men det de valgte å gjøre, var å invitere hennes søsken, mor og kusine, til og med en ansatt hu var blitt veninne med i stedet for å fortelle oss det, noe vi syns var skuffende. Anyways, det er deres valg, og deres liv. Jeg ville personlig ha vitet dette på forhånd, bare få en headsup på at: HEI vi gifter oss i morra, vi vil bare få det overstått, men pga corona så er ingen invitert. Det er min tanke da. 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #10 Skrevet 16. februar 2021 15 hours ago, Snuppelineee said: Jeg og min samboer leker litt med tanken på å gifte oss, men slik situasjonen er nå vil vi ikke ha noe selskap eller gjøre noe stor greie ut av det, både pga. Corona, økonomi og hektisk hverdag med 2 små. Men nå har det dukket opp en mulighet for oss for "drop-in vielse" i kirken her vi bor, og vi tenkte med en gang at vi bare kjører på (har jo tross alt vært forlovet i nesten 5 år og har 2 barn) Spørsmålet er vel egentlig om vi er veldig kjipe hvis vi ikke inviterer eller sier noe til noen? Vi har begge har familier som blir snurt for den minste lille ting, og vi får sjeldent bestemme ting selv Kjør på. Vi gjorde noe tilsvarende, bare på rådhuset. Ang. det om det er kjipt: Familie som mener de har rett å bestemmer over dere, kan selvklart finne på å bruke presjon som "dere er kjipe!" eller bli/true med å bli sure for å få dere til å makke rett. Men det må man bare ignorere. Dere er voksne og bestemmer selv, og det er lov å gifte seg uten sirkus eller selskap. Hvis folk blir sure så kan de 'get over it or die mad' som jeg bruker å si. Anonymkode: 7627a...e5e 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå