AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #1 Skrevet 15. februar 2021 Jeg har jobbet i mange år i psykiatri, PUH og i barnevernet i utlandet. Jeg elsker jobben min og å være tett på mennesker. Tilfeldigheter gjorde at jeg begynte i helsevesenet og tok utdanning der, men jeg trives veldig med det. I jobben min kommer jeg tett på blandt annet autisme. Jeg vil lære mer om det siden det er veldig aktuelt for jobben min. Jeg har faktisk vurdert å etterutdanning i autismeomsorg. Problemet er bare at jeg selv har Asperger. Det er i så svak grad at det er mange år siden det er noe som preget livet mitt veldig, men jeg har aldri glemt hvordan det var å være den som falt utenfor miljøet, som ikke fant innpass og måtte klare seg selv. Livet jeg fått som voksen er noe helt annet og har ikke hindret meg i å ta utdanning, kjøre bil eller fungere som alle andre. Men jeg lurer på om det blir feil å studere autisme når man selv har Asperger? Jeg har aldri hatt problemer med å skille mellom sak og person i arbeidslivet eller min diagnose og andre menneskers utfordringer og jeg ønsker oppriktig å lære mer om autisme. Jeg vet at Kvinneguiden kan være et hardt sted for annerledesmeninger og uvanlige problemstillinger, men please be kind 😬 Anonymkode: 2a135...0d6
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #2 Skrevet 15. februar 2021 Skjønner ikke hvorfor det skulle være noe problem? Anonymkode: 02c91...36d
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #3 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skjønner ikke hvorfor det skulle være noe problem? Anonymkode: 02c91...36d Jeg tenker bare i forhold til at jeg selv er på spekteret og at det derfor kan bli litt....rart Anonymkode: 2a135...0d6
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #4 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tenker bare i forhold til at jeg selv er på spekteret og at det derfor kan bli litt....rart Anonymkode: 2a135...0d6 Nei, ikke rart. Det som hadde vært spesielt, er om folk ikke kunne studere noe som de selv har tilhørighet til. Anonymkode: 02c91...36d
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #5 Skrevet 15. februar 2021 Men - du vil jo kunne bli en kjemperessurs når du kan kombinere personlig erfaring og økt teoretisk kunnskap om autisme! Jeg arbeider ved et universitet, og jeg sier alltid til mine studenter at all livserfaring er nyttig når man skal jobbe med mennesker. Og her er jo din erfaring veldig nyttig, for du har opplevd på innsiden det mange bare må lese seg til. Anonymkode: d8043...064
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #6 Skrevet 15. februar 2021 Vil tro du blir en superressurs innen feltet. Kjør på! Anonymkode: 3c51e...39e
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #7 Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg har jobbet i mange år i psykiatri, PUH og i barnevernet i utlandet. Jeg elsker jobben min og å være tett på mennesker. Tilfeldigheter gjorde at jeg begynte i helsevesenet og tok utdanning der, men jeg trives veldig med det. I jobben min kommer jeg tett på blandt annet autisme. Jeg vil lære mer om det siden det er veldig aktuelt for jobben min. Jeg har faktisk vurdert å etterutdanning i autismeomsorg. Problemet er bare at jeg selv har Asperger. Det er i så svak grad at det er mange år siden det er noe som preget livet mitt veldig, men jeg har aldri glemt hvordan det var å være den som falt utenfor miljøet, som ikke fant innpass og måtte klare seg selv. Livet jeg fått som voksen er noe helt annet og har ikke hindret meg i å ta utdanning, kjøre bil eller fungere som alle andre. Men jeg lurer på om det blir feil å studere autisme når man selv har Asperger? Jeg har aldri hatt problemer med å skille mellom sak og person i arbeidslivet eller min diagnose og andre menneskers utfordringer og jeg ønsker oppriktig å lære mer om autisme. Jeg vet at Kvinneguiden kan være et hardt sted for annerledesmeninger og uvanlige problemstillinger, men please be kind 😬 Anonymkode: 2a135...0d6 Du BØR vurdere denne utdannelsen sterkt. Kombinasjonen med egen erfaring OG fag = gull. Hilsen en i fagfeltet Anonymkode: d85b7...9a5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå