Gå til innhold

Baby sover gjennom natten - fått mindre melkeproduksjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Baby på 5 mnd har begynt å sove 8-10 timer sammenhengde på natten - helt fantastisk og jeg føler meg uthvilt og har en mye bedre hverdag. :)

Men jeg har merket at jeg får mindre melk av dette, har ikke spreng lenger når jeg våkner. Har måttet ty til mme de siste dagene, og baby drikker glatt 160 ml på kvelden, og kanskje mellom 60-140 ml på dagtid.

Har forstått det slik at man bør pumpe (helst på natten) for å øke produksjonen. Men føles kjipt å måtte stå opp om natten nå når endelig baby sover godt. Kan jeg evt pumpe før jeg legger meg? :)

Er vanskelig å få pumpe på dagtid da baby kun sover i vogn i bevegelse eller på meg. Pluss jeg ønsker å amme istedenfor å pumpe på dagen. Når hun er våken har jeg nok å gjøre.🙈 Så eneste tiden jeg har er mellom ca. 20 - 05/06.

Noen tips? :)

Anonymkode: 92876...fbd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kutt ut MME på dagen så ungen tar mer pupp.

Anonymkode: 0097e...297

• Liker 3
Skrevet

Enig med den over, dette pleier regulere seg. Begge mine sov lange strekk på natten, først gikk produksjonen litt ned men så stabiliserte den seg igjen. Tilby brystet ofte på dagtid, så ordner det seg nok snart :)

Anonymkode: 75a8e...9f2

• Liker 1
Skrevet

Og innfør heller fast føde enn å supplere med mme.

Melka kommer kjapt i flaske, så du risikerer at baby heller vil ha flaske enn pupp, uansett hvor mye melk du har. 

Forsøkt melkekompresjoner mens du ammer? Bytte bryst hyppig? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Baby på 5 mnd har begynt å sove 8-10 timer sammenhengde på natten - helt fantastisk og jeg føler meg uthvilt og har en mye bedre hverdag. :)

Men jeg har merket at jeg får mindre melk av dette, har ikke spreng lenger når jeg våkner. Har måttet ty til mme de siste dagene, og baby drikker glatt 160 ml på kvelden, og kanskje mellom 60-140 ml på dagtid.

Har forstått det slik at man bør pumpe (helst på natten) for å øke produksjonen. Men føles kjipt å måtte stå opp om natten nå når endelig baby sover godt. Kan jeg evt pumpe før jeg legger meg? :)

Er vanskelig å få pumpe på dagtid da baby kun sover i vogn i bevegelse eller på meg. Pluss jeg ønsker å amme istedenfor å pumpe på dagen. Når hun er våken har jeg nok å gjøre.🙈 Så eneste tiden jeg har er mellom ca. 20 - 05/06.

Noen tips? :)

Ja la baby ligge inntil bar hud på brystet ditt, da dannes hormoner som øker melkeproduksjonen.

Anonymkode: 4381b...fba

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar alle sammen. :)

Har begynt å gi litt grøt (hun får nok ikke i seg mer enn 2-3 ss da), og tenker å gi fulle grøtmåltider etterhvert. 

Det å amme oftere på dagen blir litt vanskelig, da vi allerede tilbringer flere timer daglig i sofaen med puppen tilgjengelig (hun sover kun på puppen eller vogn som trilles som sagt). Når hun har diet lenge og virker misfornøyd får hun mme, da sover hun videre på puppen etterpå. Mistenker egentlig at hun småspiser mye på disse duppene slik at hun aldri blir ordentlig mett/brystet fyller seg opp nok til et fult måltid. 

Har tidspunktet for pumping noe å si for når man får mer melk? Altså om jeg pumper om kvelden - vil det si at det er på kvelden jeg får mer melk eller øker produksjonen jevnt over dagen? Er jo ikke før natten jeg trenger mer melk siden hun sover så godt🙈

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...