AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #1 Skrevet 15. februar 2021 Min kjære har innsigelser på hvordan jeg har tenkt å servere nakkekoteletter. Jeg tenkte brun saus, kokt potet, gulrot og surkål. Han ble helt forskrekket for surkål kan man ikke spise til nakkekoteletter. Det skal spises med potetpuré, brun saus og gulrot. Hva spiser du til kotelettene en vanlig ukedag? Anonymkode: 4ec97...54e
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #2 Skrevet 15. februar 2021 Ingen? Vi begynner faktisk å krangle her nå og jeg er i ferd med p tro at det er uvanlig med surkål. Anonymkode: 4ec97...54e
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #3 Skrevet 15. februar 2021 Jeg spiser gjerne surkål og potet til nakkekoteletter Men jeg tror favorittilbehøret er sopp (sjampinjong) og hakket løk (sjalottløk) i en gryte med (mye) smør og pepper. Kokesteke det til soppen er full av smør og løken er blank og slapp. Og kokte poteter. Nam. Ps, ikke nødvendig med saus Ps, sitronpepper på kotelettene Anonymkode: 45b7f...d24 2
FrankDrebin Skrevet 15. februar 2021 #4 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min kjære har innsigelser på hvordan jeg har tenkt å servere nakkekoteletter. Jeg tenkte brun saus, kokt potet, gulrot og surkål. Han ble helt forskrekket for surkål kan man ikke spise til nakkekoteletter. Det skal spises med potetpuré, brun saus og gulrot. Hva spiser du til kotelettene en vanlig ukedag? Anonymkode: 4ec97...54e Han tar grundig feil! Surkål til nakkisene er nam. Når jeg ikke har det til, pleier jeg å ha sjampinjong og/eller salat og rømme. 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #5 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min kjære har innsigelser på hvordan jeg har tenkt å servere nakkekoteletter. Jeg tenkte brun saus, kokt potet, gulrot og surkål. Han ble helt forskrekket for surkål kan man ikke spise til nakkekoteletter. Det skal spises med potetpuré, brun saus og gulrot. Hva spiser du til kotelettene en vanlig ukedag? Anonymkode: 4ec97...54e Spiser poteter og rosenkål til. Anonymkode: de379...287
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #6 Skrevet 15. februar 2021 Potet, surkål, brun saus og kokte grønnsaker. Anonymkode: 87d9b...5cd 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #7 Skrevet 15. februar 2021 Poteter, surkål, grønnsaker og smeltet smør, av og til kokt i brun saus etter de er brunet. Med stekt sopp og løk og fløtesaus Med pommes frites og salat. Med stekte grønnsaker og nudler. Med potetbåter og stekt kål med hoisin-saus. I dag: med salat blandet med pasta og moste kikerter. Altså store variasjoner, alt etter hva jeg har lyst på. Anonymkode: 1d585...9b6 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #8 Skrevet 15. februar 2021 Syns det er kjempegodt med surkål, potet og brun saus til kotelett. Gulrot har jeg ikke spist til kotelett, men ser uansett for meg at surkål er bedre. Anonymkode: 62dd8...b6e
Zienna Skrevet 15. februar 2021 #9 Skrevet 15. februar 2021 Vi har som oftest èn dag i uka hvor vi har nakkekoteletter av svin. Det er god, lettvint og rimelig middag. Serverer med surkål. Surkål lager jeg ikke selv, og har alltid pakker i huset. Legger posen oppå potetene mens de koker. Bruker ikke brun saus, men stekesjyen (steker alltid i ovnen). 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #10 Skrevet 16. februar 2021 Surkål er helt vanlig, så det trenger dere ikke å krangle om. Han kan ta andre grønnsaker hvis han ikke vil ha surkål, det er jo bare å lage litt forskjellig. Jeg bruker ofte litt Heinz Mango Curry-saus ved siden av. Kan også bruke rørt tyttebær, eventuelt tyttebærsyltetøy til. Varierer med ulike typer poteter. Anonymkode: e1830...f17
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #11 Skrevet 16. februar 2021 Brokkoli Anonymkode: 851d0...dce 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #12 Skrevet 16. februar 2021 Tilbehør? Spiser det uten tilbehør, jeg. Anonymkode: 4a28e...2bf
Moonlight40 Skrevet 16. februar 2021 #13 Skrevet 16. februar 2021 Her blir tilbehøret alt etter hva som er i skap og fryser. Har hatt både surkål, rødkål, ertestuing, soppstuing, med brun saus, uten brunsaus osv osv
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #14 Skrevet 16. februar 2021 Ris eller potet, bernaisesaus og salat med feta. Anonymkode: 6105d...a69 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #15 Skrevet 16. februar 2021 Takk for svar alle sammen😁 Nå ble han så sur at han sa jeg fikk invitere dere på middag, så skulle han gå ut å spise 😂 Anonymkode: 4ec97...54e 2
Summeer Skrevet 16. februar 2021 #16 Skrevet 16. februar 2021 Jeg spiser ikke surkål. Mannen vil gjerne ha det. Vi har derfor som regel både ovnsbakte rotgrønnsaker eller dampa brokkoli og blomkål.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #17 Skrevet 16. februar 2021 Surkål hører med. Den syrlige smaken balanserer kjøttsmaken. Ta med fyren til Tyskland så han får oppleve bratwurst med sauerkraut, mmmmm Anonymkode: d213c...35f
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #18 Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Takk for svar alle sammen😁 Nå ble han så sur at han sa jeg fikk invitere dere på middag, så skulle han gå ut å spise 😂 Anonymkode: 4ec97...54e Jeg kommer 😄 Anonymkode: 45b7f...d24
Ylvali Skrevet 17. februar 2021 #19 Skrevet 17. februar 2021 Surkål og rødkål til nakkekoteletter er godt. Jeg liker også å koke frosne grønnsaker eller å steke dem. Er også veldig glad i maiskolber til alt mulig mat. Og sopp. Nå fikk jeg lyst på kotelett😆
etnavn Skrevet 17. februar 2021 #20 Skrevet 17. februar 2021 Vi har noen helt syke koteletter i fryseren, siden jeg kjøpte en halv gris privat i høst. Det var frittgående griser med skikkelig muskler, fôret opp på poteter, brød og masse snadder. Dette er noen helt sinnsyke koteletter. De kan ikke sammenlignes med de man får kjøpt i butikken, disse er for det første både tjukkere og større, og konsistensen er så fin, og de er så saftige, og så møre, at de er omtrent som biff. Svinebiffer. De er helt sinnsyke. Og smaken, herregud smaken - du får en aha-opplevelse når du spiser dem. Du bare "ja, det er jo sånn koteletter skal smake!" Helt vanvittig godt. Vi bruker disse kotelettene som biff. Jeg bruker godt smør, helst kviteseidsmør med mye smak når jeg steker dem i panna, og steker dem så de får en fin og brun stekeskorpe. Krydrer med en blanding av salt, pepper og rosmarin som jeg knuser i morteren, det blir best smak. Lager potetbåter ved siden av, og så berneisesaus. Som tilbehør til dette passer det veldig godt med en tomatsalat med mais, helst enten bifftomater eller plommetomater, gjerne litt ruccula og så aller helst grillet maiskolber. Dette er lørdagsnadder på sitt beste 👍👍 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå