AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #1 Skrevet 15. februar 2021 Føler meg mislykket, men kan jo ikke kontrollere kroppen min. Er i uke 30 og fikk påvist høyt blodtrykk og UVI nylig og ble sykemeldt. Har presset meg på jobb og kjørt på, selv om flere andre på jobb er sykemeldt og arbeidsmiljøet er ute og kjøre. Men jeg har stått i det, med babyens ve og vel som offer. Nå sitter jeg her sykemeldt på 2 uken og vet ikke veien videre. Legen sa bare oiii da han så blodtrykket mitt. Bare lyst å gråte. Må snart på ny time og sjekke blodtrykket. Har ekstrem angst for å måle det igjen. Gruer meg så jeg er kvalm. Tenk om jeg får svangerskapsforgiftning. Og har det gått ned vet jeg at det vil gå opp igjen hvis jeg drar tilbake på jobb. For der er det bare kaos og stress. Gråter hele dagen, føler meg helt forferdelig. Mister matlysten helt i perioder. Krangler masse med min samboer, og jeg er helt urimelig. Umulig å leve med. Hva bør jeg si til legen og hva bør jeg gjøre? Noen som kjenner seg igjen? Føler meg så mislykket. Er ti uker igjen, bare 10 uker igjen. Anonymkode: 04714...17a
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #2 Skrevet 15. februar 2021 Begynn å snakke med en jordmor. ❤️ Anonymkode: 63812...0cb 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #3 Skrevet 15. februar 2021 Skjønner hva du vil fram til, sykemelding. Så be om det du. Anonymkode: e8caf...cce 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #4 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Skjønner hva du vil fram til, sykemelding. Så be om det du. Anonymkode: e8caf...cce Nja......... Anonymkode: 04714...17a
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #5 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Gråter hele dagen, føler meg helt forferdelig. Mister matlysten helt i perioder. Krangler masse med min samboer, og jeg er helt urimelig. Umulig å leve med. Hva bør jeg si til legen og hva bør jeg gjøre? Noen som kjenner seg igjen? Føler meg så mislykket. Er ti uker igjen, bare 10 uker igjen. Anonymkode: 04714...17a Roe deg et par hakk ned? Anonymkode: f74a4...8d2 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #6 Skrevet 15. februar 2021 Vil ikke hjelpe med sykemelding dersom du fortsetter å stresse deg selv opp som du gjør. Gråting, krangling og å gå rundt å psyke deg selv ned så du til og med gruer deg voldsomt til en enkel blodtrykksmåling gir deg like mye høyt blodtrykk som stress på jobb. Anonymkode: 36e6f...fe4 6
Mumsa Skrevet 16. februar 2021 #8 Skrevet 16. februar 2021 Du får ikke svangerskapsforgiftning av stress. Om du utvikler det eller ikke kan du ikke kontrollere og har vært "bestemt" siden inplantasjonen. Men du kan få høyt BT av stress. Jeg tenker enn så lenge så går dette mer ut over deg enn babyen din. Jeg tolker det som at det er deres første barn.. hvis du er så stresset at du er helt ute av deg og du og samboer bare krangler er ikke det det beste utgangspunktet for barsel. Jeg tror ikke nødvendig sykemelding er løsningen, da du høres ut som en type som kommer til å føle deg enda mer mislykket av det. Jeg tror heller du må be om tilrettelegging på jobben og fortelle om dine forutsetninger for å kunne stå i jobb. Avhengig av type jobb er det mange gravide som må få tilrettelagt arbeidshverdagen litt og senke kravene litt til seg selv. Du har syv uker igjen med jobb, gjør så godt du kan uten å utslette deg selv. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå