AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #1 Skrevet 15. februar 2021 Har akuratt tatt fagbrev og blitt kalt inn til mitt første intervju i det offentlige. Vet de skal intervjue seks stykker og oppstart er ikke før 1.april. Kjenner jeg har skikkelige sommerfugler i magen og lurer på hvor lenge det skal vare🙈 Noen som har erfaring med intervju i kommunen og vet hvor lang tid dette kan ta? Anonymkode: b7bee...c3d
SPOCA Skrevet 15. februar 2021 #2 Skrevet 15. februar 2021 Vel, jeg fikk nettopp jobb i kommunen, og de ringte meg fem minutter etter førstegangsintervjuet med jobbtilbud. Men det er nok ikke vanlig, slike prosesser kan ta sin tid. Det er vanlig med første- og andregangsintervju. Det kan jo fort ta et par uker hvis man skal rekke å intervjue alle, samt ta en beslutning. Men, hvis de finner den riktige kandidaten så kan det jo hende de bestemmer seg raskt. Egentlig helt umulig å si.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #3 Skrevet 15. februar 2021 Jeg var på intervju nå nylig i kommunen, og da ringte de meg mindre enn 24 timer etterpå. De sa de skulle ringe ila en uke, men siden jeg var eneste innstilte kandidat av fire og de var redd jeg kom til å få et annet jobbtilbud ringte de så fort de fikk snakket med personalavdelingen ang. lønnstilbud. Anonymkode: 70a18...2a5
AfricanQueen Skrevet 16. februar 2021 #4 Skrevet 16. februar 2021 2 timer etter første gangs intervju
Baktusen Skrevet 17. februar 2021 #5 Skrevet 17. februar 2021 En ukestid ca fikk jeg vite instilling.
Agatha Skrevet 17. februar 2021 #6 Skrevet 17. februar 2021 Jeg sitter som tillitsvalgt i kommunal sektor og er ofte med i prosessen rundt tilsetting. Det som kan dra ut litt er f.eks når vi ikke får lagt intervjuene kjapt etter hverandre. Dette kan skje om det er mange andre arbeidsoppgaver å ta seg av i en periode, men det tar uansett sjelden mer enn to arbeidsuker. Etter intervjuene har vi en runde med de som satt sammen i ansettelsesutvalget hvor vi drøfter hvem som skal få jobben. Dette pleier å skje kjapt etter siste intervju. Når dette er gjort blir den som innstilles på førsteplass kontaktet av leder den samme eller påfølgende arbeidsdag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå