Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi får ikke til å slutte med nattamming.. Jeg jobber netter så når jeg hadde 3 netter på rad her så jeg en god mulighet til å slutte med det. Mannen tar baby og det går veldig fint, ingen hyling eller noe slikt, men bruker laang tid på å sovne etter oppvåkning. 

Mannen gav min melk kl. 22 ved første oppvåkning ellers kun vann. Det har jeg sett er anbefalt når man skal slutte med nattamming. Jeg har også latt baby få pupp når han har første oppvåkning rundt 22 også gitt vann etter dette frem til morgenen. Men baby er jo bare lyyyys våken og etter 2 netter nå (mannen først 3 netter når  jeg var på jobb og nå jeg 2 netter). kjenner jeg at jeg ikke orker dette. Jeg blir så trøtt.

Jeg er så lei av å ikke sove sammenhengende, nå er han 10 måneder og jeg har ikke en eneste gang sovet over 3 timer i strekk.. Da er det enklere å bare la han få den puppen så kan vi ihvertfall ha en ok døgnrytme og sove det meste av natten. Han har oppvåkning som regel 22-23, 02-03 og 05-06 tiden hvor hvis han får pupp sovner ved puppen. Får han den ikke kan han bruke 1-2 timer på å sovne. Med da byssing...

Jeg ser det anbefales å gjøre det slik st baby ikke forbinder pupp med søvn, hvordan skal jeg gjøre det? Han er veldig var på lyd og lys så jeg har i lang tid måttet gå på ett mørkt rom for å amme, dag som kveld, hvis ikke skal han bare se på alt annet og har ikke «tid» til puppen. Så blir han superfrustrert av å ikke få ro hvis jeg ikke finner ett rolig sted. Er han da trøtt sovner han jo selvfølgelig. Det blir vel for dumt å vekke han fordi han ikke skal forbinde pupp med søvn?

Hvis jeg bare lar han få puppen, er det mulig st han til slutt bare vil ha fått nok og sover natten igjennom? Eller må vi ta denne kampen før eller siden?  

Har hørt at babyer kommer til å spise mer på dagtid når man slutter med nattamling, og dermed ikke våkner då ofte fordi de er mett. Det gjelder ikke denna karen. Han har spist vanvittig mye før og gjør det fortsatt. Han bare elsker puppen og får veldig ro av den. Synes det er kjipt å nekte han det, men det hadde jo vært det beste for alle om han sov igjennom natten snart.. 🤔

Tips? Tanker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes ikke noe fasitsvar, du må prøve deg frem og vurdere hva som er viktigst for deg. :) Jeg personlig er typen som heller nattammer enn å ta en lang slitsom (for deg) kamp.

Du kan jo nattamme nå, og se hvordan det utvikler seg neste gang du har flere netter på jobb? Han kommer ikke til å være avhengig av nattamming for alltid. :) forutsetningene kan være helt annerledes om 1-2-4 måneder! 

Skrevet

Jeg tror ikke jeg hadde orket kampen når han bare er ti måneder. På ett eller annet tidspunkt må han bli lei selv tenker jeg. Min jente er 6 måneder og våkner til nøyaktig samme tidspunkt forresten;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...