Gå til innhold

Dere som er BPA. Hva med sosialt liv og korona?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En BPA er jo gjerne i samme hus som familien, deltar i familiebesøk, når bruker møter venner, evt skole/jobb osv. Da er man jo kanskje nærkontakt eller møter mange over kort tid, og det uten egne venner/familie. Er jo en risiko for både bruker og ansatt. Ansatt må kanskje være med på en del som kan anses som risiko? Mens bruker vet jo ikke hva den ansatte gjør på sin fritid (Men må vel forventes de har en viss omgangskrets under korona). 

Hvordan løses dette?

Anonymkode: 46d25...fb3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik er det i min jobb.  Må følge til leger, behandlinger, handle med bruker og delta på alt bruker deltar på, og treffe de som bruker treffer. Har også en god del kollegaer og vi er mange innom huset til bruker iløpet av en uke. Det må vere sånn og vi prøver å ha fokus på smittevern så langt det går. Har kjent en god del på ubehag rundt det, spesielt siden jeg er forsiktig på fritiden selv.  Nå er det heldigvis lite smitte her jeg bor. 

Anonymkode: 4e4f4...358

Skrevet

Ho eg jobbar for er einsleg og har isolert seg sidan mars i fjor. Er altså ikkje noko frykt for smitte den vegen. Me som er tilsett tek sjølvsagt dei forholdsreglene me kan. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...