Gå til innhold

Kan jeg gi blomsterfrø/blomsterløk i bursdagsgave til venninne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne fyller 49 år og her jeg bor er det kun matbutikker, nille og blomsterbutikk .

Jeg har kjøpt to pakker med økologisk krydder fra en kryddergård i bygda, og må finne på noe i tillegg som ikke koster skjorta å sende i posten.

Hva med blomster fra blomsterbutikken eller blomsterløk?

Hun har hage og har ikke spesielt grønne fingrer, men er glad i farger og blomster.

Anonymkode: 80d97...e49

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo du som kjenner henne, ikke vi på KG... Men om hun ikke har grønne fingre, så er kanskje ikke blomsterløk helt optimalt? 

Anonymkode: 5fe98...d83

• Liker 3
Skrevet

Er det ikke slik at de fleste blomsterløk må plantes om høsten da? Det er ikke riktig årstid å gi noen blomsterløk nå.

Kan du ikke sende et Floragram eller noe istedet? Altså en budleveranse på en blomsterkurv/oppsats eller en bukett?

Anonymkode: c132f...e98

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville blitt superglad for noe til hagen. Mange løker som skal plantes om våren!

• Liker 2
Skrevet
Tuba skrev (21 minutter siden):

Jeg ville blitt superglad for noe til hagen. Mange løker som skal plantes om våren!

Hvilke blomsterløker skal plantes om våren?

Ts

Skrevet

Jeg frø er jo ganske my jobb, blomsterløk hørtes ut som en kjempefin gave! Liljer skal plantes nå tror jeg

Anonymkode: 0a9a4...f5d

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ts

Liljer feks kan plantes om våren😊

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ts

Enkelt sagt, hvis det selges om våren skal det i jorden om våren.

Anonymkode: 3e430...710

• Liker 1
Skrevet

Blomsterløk er ikke nødvendigvis smart å sende i posten om det er frost på deler av ruta, for å si det sånn. 

Har også sett «høstløk» blitt forsøkt solgt langt ut over vinteren. I typiske billig-butikker, altså.

Jeg ville gått for det krydderet, og kanskje skrevet et brev til henne der du lover henne ost, vin og skravling når koronan har forlatt oss. Eller noe i den stilen. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...