AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #1 Skrevet 15. februar 2021 Jeg virkelig hater jobben min. Men av økonomiske årsaker kan jeg ikke bare slutte dessverre. Vært på flere jobbintervju i det siste, men kommer ikke lenger enn det. Lurer på om det er noen andre som ikke trives i jobben sin og hvordan "dealer" dere med det? Hvor lenge har dere eventuelt jobbet i en dårlig jobb? Anonymkode: e941a...160 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #2 Skrevet 15. februar 2021 Hvorfor hater du jobben? Anonymkode: ca73b...d1e 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #3 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor hater du jobben? Anonymkode: ca73b...d1e Pga. jeg har jobbet her for lenge og arbeidsoppgavene er svært gjentagende. Gjør det samme time etter time. Trives ikke med arbeidsoppgavene da jeg føler jeg trenger meg på. Lite utvikling. Anonymkode: e941a...160 4
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #4 Skrevet 15. februar 2021 Ja jeg er dritt lei. Har lyst å jobbe med noe helt annet men klarer ikke finne ut hva jeg skal bli.. Tar en dag om gangen og ser frem til ettermiddag/kveld. Anonymkode: 2b9c6...dd5 4
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #5 Skrevet 15. februar 2021 Jeg hater ikke jobben, men jeg trives ikke så mye som jeg ønsker pga mistillit fra ledelsen (til alle ansatte). Jeg gjør som h*n over og tar en dag om gangen og ser frem til kveld og helg😊 Anonymkode: 85673...fb6 5
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #6 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg virkelig hater jobben min. Men av økonomiske årsaker kan jeg ikke bare slutte dessverre. Vært på flere jobbintervju i det siste, men kommer ikke lenger enn det. Lurer på om det er noen andre som ikke trives i jobben sin og hvordan "dealer" dere med det? Hvor lenge har dere eventuelt jobbet i en dårlig jobb? Anonymkode: e941a...160 Er sykepleier på sengepost. Kollegaene mine er gode, men jeg hater jobben. Vi er poteter, kan brukes til alt. Vært på intervju etter intervju på de stillingene jeg vil ha, men desverre vil alle andre også ha dem. Søkt master, men mtp hvor mange søkere det er på mastergraden regner jeg ikke med å få den heller. Også søkt master som er mer beregnet for barnevernspedagoger, men som også tar inn sykepleiere, bare fordi jeg vil rømme fra yrket. Jeg takler det av en den ene grunnen at det er lønn. Anonymkode: 38f86...1b8 4 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #7 Skrevet 17. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 15.2.2021 den 21.19): Ja jeg er dritt lei. Har lyst å jobbe med noe helt annet men klarer ikke finne ut hva jeg skal bli.. Tar en dag om gangen og ser frem til ettermiddag/kveld. Anonymkode: 2b9c6...dd5 Da er vi helt like. Jeg aner ikke selv hva jeg vil, men iallfall noe annet enn det jeg gjør nå. Samme her. Sjekker annonser hver dag, men ikke noe virker aktuelt/for høy utdanning. Anonymkode: e941a...160
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #8 Skrevet 17. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 15.2.2021 den 23.00): Er sykepleier på sengepost. Kollegaene mine er gode, men jeg hater jobben. Vi er poteter, kan brukes til alt. Vært på intervju etter intervju på de stillingene jeg vil ha, men desverre vil alle andre også ha dem. Søkt master, men mtp hvor mange søkere det er på mastergraden regner jeg ikke med å få den heller. Også søkt master som er mer beregnet for barnevernspedagoger, men som også tar inn sykepleiere, bare fordi jeg vil rømme fra yrket. Jeg takler det av en den ene grunnen at det er lønn. Anonymkode: 38f86...1b8 Helt forståelig. Er ikke lett. Jeg håper det ordner seg. Som sykepleier er det mange stillinger man kan ta heldigvis, for eksempel helsesekretær og lignende. Da du er overkvalifisert der. Anonymkode: e941a...160 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #9 Skrevet 17. februar 2021 Vær glad for at du i det hele tatt har en jobb Anonymkode: 0e6b9...b9b 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #10 Skrevet 17. februar 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Vær glad for at du i det hele tatt har en jobb Anonymkode: 0e6b9...b9b Enig. Jeg fant ut at det var mye bedre å ha en jobb som er tøff og krevende (er sykepleier) enn å sitte på rumpa si hjemme, noe jeg uheldigvis gjorde i 2,5 år. Hadde da to sønner i barnehage og skole. Heller krevende jobb enn sitting på rumpa for min del.. Anonymkode: ad208...736 4
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #11 Skrevet 17. februar 2021 Jeg! Jobben min gjorde meg syk, men jeg får ikke lenger sykemelding. Så jobben tar sakte men sikkert livet av meg, føles det som. Føler meg for syk til å jobbe, så å starte en ny jobb frister ikke, så vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Har heldigvis en enkel jobb for øyeblikket. Anonymkode: 12ddb...dd9 4
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #12 Skrevet 17. februar 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg! Jobben min gjorde meg syk, men jeg får ikke lenger sykemelding. Så jobben tar sakte men sikkert livet av meg, føles det som. Føler meg for syk til å jobbe, så å starte en ny jobb frister ikke, så vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Har heldigvis en enkel jobb for øyeblikket. Anonymkode: 12ddb...dd9 Å huff! Vet akkurat hva du mener. Kanskje NAV kan hjelpe med arbeidsavklaring, finne noe som passer deg bedre? De hjalp min venninne skikkelig. Jobben hun hadde gjorde henne kjempesyk. Men nå har hun endelig fått praksis via NAV hos noen andre, og der stortrives hun og klarer å jobbe 100%. Det hadde hun aldri klart i sin gamle jobb sa hun. Anonymkode: e941a...160
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #13 Skrevet 18. februar 2021 Hater jobben min jeg ja! ✋ for meg hjelper det å ha små ting å glede seg til etter arbeidstid hver enenste dag. Det kan være alt fra noe godt til middag, en serie jeg har gledet meg til å se, en telefonsamtale til en venn, en treningstur, unne meg noe godt på handleturen, alt for å få vekk det negative stresset jobben gir meg. Bortsett fra det hjelper det jo selvfølgelig å søke nye jobber, men inntil jeg får napp er det viktig med små små "belønninger" for meg 😅 Anonymkode: 7e15d...4c1 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #14 Skrevet 18. februar 2021 Liker oppgavene selv om jeg savner litt faglige utfordringer som det er mange muligheter for i rett posisjon. Har blitt mer demotivert etterhvert pga leder som ikke tar det ansvaret hun er satt til å ha og bruker timesvis på internett hver eneste dag. Føler meg dum som lar meg utnytte på den måten, men tar nå grep for å komme meg ut av den situasjonen. Synd fordi det egentlig er et bra sted med mange gode kolleger, men den ene personen gjør at det nå er snakk om å komme seg der i fra. Anonymkode: 9bc25...287 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #15 Skrevet 18. februar 2021 Ja, jeg hater jobben min til tider. Jobber i barnehage. Det er ofte kos, men det er det stresset som jeg hater. Man strekker aldri til, uansett. Anonymkode: 7d174...b40 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #16 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hater jobben min jeg ja! ✋ for meg hjelper det å ha små ting å glede seg til etter arbeidstid hver enenste dag. Det kan være alt fra noe godt til middag, en serie jeg har gledet meg til å se, en telefonsamtale til en venn, en treningstur, unne meg noe godt på handleturen, alt for å få vekk det negative stresset jobben gir meg. Bortsett fra det hjelper det jo selvfølgelig å søke nye jobber, men inntil jeg får napp er det viktig med små små "belønninger" for meg 😅 Anonymkode: 7e15d...4c1 Det var et gode poeng! Jobben er jo ikke det viktigste, men hvordan man har det generelt. Ja, og det å søke gir jo også et håp. Anonymkode: e941a...160
ShivaSol Skrevet 18. februar 2021 #17 Skrevet 18. februar 2021 Ikke nå. Men gjorde det i den forrige jobben. Vi hadde så grusomme ledere at du vil ikke tro det en gang. Hadde ikke noe oppsparte midler, så jeg solgte alt jeg eide, sluttet i den fæle jobben og investerte pengene i den jobben jeg har nå. I tillegg lot jeg den ene sjefen få gjennomgå såpass hos HR at hun fikk sparken for brudd på reglene på en arbeidsplass. Tok vare på alt av bevis for hvor grusom hun var. Hun oppfører seg nok ikke som ei burugle fra helvete igjen nei😂 4 1
ShivaSol Skrevet 18. februar 2021 #18 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 17.2.2021 den 19.34): Jeg! Jobben min gjorde meg syk, men jeg får ikke lenger sykemelding. Så jobben tar sakte men sikkert livet av meg, føles det som. Føler meg for syk til å jobbe, så å starte en ny jobb frister ikke, så vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Har heldigvis en enkel jobb for øyeblikket. Anonymkode: 12ddb...dd9 Få deg ny lege som tar situasjonen din på alvor. 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #19 Skrevet 18. februar 2021 ShivaSol skrev (4 minutter siden): Ikke nå. Men gjorde det i den forrige jobben. Vi hadde så grusomme ledere at du vil ikke tro det en gang. Hadde ikke noe oppsparte midler, så jeg solgte alt jeg eide, sluttet i den fæle jobben og investerte pengene i den jobben jeg har nå. I tillegg lot jeg den ene sjefen få gjennomgå såpass hos HR at hun fikk sparken for brudd på reglene på en arbeidsplass. Tok vare på alt av bevis for hvor grusom hun var. Hun oppfører seg nok ikke som ei burugle fra helvete igjen nei😂 Oi! Hørtes alvorlig ut! Glad du kom deg bort fra den jobben 😮 Og bra du fikk tatt henne, slik at hun ikke fortsetter slik. Anonymkode: e941a...160 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #20 Skrevet 18. februar 2021 Jeg gjør det. Gjentagende arboppgaver, ingen utfordringer lengre. Har søkt 4 jobber siste året. Forbigått, ikke innkalt til intervju. På søndager gruer jeg meg hele dagen til jobb på mandag. Gruer meg ofte allerede fra fredag 😅😅😅 Jeg har inntrykk av at folk flest gruer seg til jobb, men at det er «greit nok» når de først kommer i gang, selv om folk hater en del. Anonymkode: 2c202...d6a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå