Gå til innhold

Nå ser vi slutten på corona-pandemien

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen tro på at alle voksne er vaksine innen høst i år.

• Liker 5
Skrevet

Sars cov 2 viruset gir jo som regel ikke mer enn en forkjølelse for de fleste. Skal man gi en covid 19 diagnose burde mer enn bare en PCR test brukes. Oppdager man et hestehår har man ikke en hel hest? Slik er det med testen. Det oppdages en sekvens som kan være tegn på sars cov 2, andre Koronavirus eller annet. Men man har ikke «bevis» på en sykdom.

• Liker 4
Skrevet

Jepp nå kan vi straks dra på tur igjen, påsken i varmere strøk blir kanon😀

• Liker 1
Skrevet
Enmanelskeråhate skrev (3 minutter siden):

Jepp nå kan vi straks dra på tur igjen, påsken i varmere strøk blir kanon😀

Regner med det var ironisk? Kan ikke se at det blir mulig i overskuelig fremtid for de fleste...

• Liker 3
Skrevet
Capt. Obvious skrev (1 minutt siden):

Regner med det var ironisk? Kan ikke se at det blir mulig i overskuelig fremtid for de fleste...

Absolutt ikke, toppen kom mye tidligere i år enn i fjor. Antallet stupte i hele Europa ut over våren og nå er det vaksine også. Det vil si att innleggelser stuper da det jo omtrent bare er gamle folk som legges inn

• Liker 1
Skrevet

Mulig at jeg er helnegativ og at glasset mitt er halvtomt, men - jeg har vondt for å dele denne optimismen. Jeg tror derimot at til høsten så kommer de første resultatene på at vaksinene ikke virker tilstrekkelig. At vi må begynne å ta innover oss at det håpet alle klamret seg til - vaksineredningen - desverre ikke er et virkemiddel som er på langt nær så effektivt som ønsket. Og jeg tror at til høsten vil vi for første gang begynne å prate om en plan B. Dette hører vi jo ingenting om nå. Alle satser alt på én hest; nemlig vaksinene. Vi hører ingenting om noen plan B.

• Liker 12
Skrevet
etnavn skrev (28 minutter siden):

Mulig at jeg er helnegativ og at glasset mitt er halvtomt, men - jeg har vondt for å dele denne optimismen. Jeg tror derimot at til høsten så kommer de første resultatene på at vaksinene ikke virker tilstrekkelig. At vi må begynne å ta innover oss at det håpet alle klamret seg til - vaksineredningen - desverre ikke er et virkemiddel som er på langt nær så effektivt som ønsket. Og jeg tror at til høsten vil vi for første gang begynne å prate om en plan B. Dette hører vi jo ingenting om nå. Alle satser alt på én hest; nemlig vaksinene. Vi hører ingenting om noen plan B.

I så fall er den vestlige sivilisasjonen ferdig, så da er det ikke noe mer håp uansett, så man trenger egentlig ingen plan B. 

Skrevet
Enmanelskeråhate skrev (31 minutter siden):

Absolutt ikke, toppen kom mye tidligere i år enn i fjor. Antallet stupte i hele Europa ut over våren og nå er det vaksine også. Det vil si att innleggelser stuper da det jo omtrent bare er gamle folk som legges inn

Joda, smitten kan gå ned, men jeg tviler på at det blir det store lettelsene i tiltak med det første. Særlig kan det ta tid før karantenekravet blir fjernet når man kommer hjem, så tviler på at det blir de store mulighetene til å dra til varmere strøk i påsken for de fleste. 

• Liker 1
Skrevet

Det er vel regjeringen som bestemmer når pandemien er over..😄 Eller hvis man kun tester syke personer så kan det hende pandemien blir borte etterhvert. Det er «smittetallene» som holder tiltakene igang..

• Liker 6
Skrevet
Capt. Obvious skrev (8 minutter siden):

Joda, smitten kan gå ned, men jeg tviler på at det blir det store lettelsene i tiltak med det første. Særlig kan det ta tid før karantenekravet blir fjernet når man kommer hjem, så tviler på at det blir de store mulighetene til å dra til varmere strøk i påsken for de fleste. 

Tja har man hatt infeksjon slipper man jo karantenekravet i 6mnd, vi andre må nok ha hjemmekontor hvis ikke landet vi drar til rekker å bli gult da😀

Skrevet

Blir friske under 45 år vaksinert, da?

• Liker 1
Skrevet
Magrat skrev (2 minutter siden):

Blir friske under 45 år vaksinert, da?

Når selv ikke Erna har tatt den ennå så tenker jeg ikke det haster for friske under 45 år..

• Liker 5
Skrevet
mima skrev (3 timer siden):

Sars cov 2 viruset gir jo som regel ikke mer enn en forkjølelse for de fleste. Skal man gi en covid 19 diagnose burde mer enn bare en PCR test brukes. Oppdager man et hestehår har man ikke en hel hest? Slik er det med testen. Det oppdages en sekvens som kan være tegn på sars cov 2, andre Koronavirus eller annet. Men man har ikke «bevis» på en sykdom.

Vær så snill. Se. Den er på norsk. 

Skrevet (endret)
Guile skrev (3 timer siden):

Vær så snill. Se. Den er på norsk. 

Ja den oppdager en gensekvens- og den sekvensen mener de da at sars cov 2 viruset har. Jeg sier ikke at testen ikke oppdager den gensekvensen. Men mener at mye annet i kroppen vises, et annet Koronavirus eller en gammel infeksjon. Så lenge man er frisk så har man ikke en infeksjon. Kan muligens kalles bærer av virus. Og skal man genteste noe skal det ikke»masse analyseres»slik at det kan gjøres feil.

Jeg synes ikke man kan gi diagnosen covid 19 på bakgrunn av denne ene testen.

Og, man oppdager alltid noe når man tester så mange. Så massetesting er ikke løsningen.

Endret av mima
  • Liker 2
Skrevet

med en så utydelig helsedirektør og assisterende helsedirektør, så kan vi vel jatte med likens, siden dem ikke klarer å si tydelig når den er ferdig. 

• Liker 2
Skrevet
mima skrev (17 timer siden):

Når selv ikke Erna har tatt den ennå så tenker jeg ikke det haster for friske under 45 år..

Men var det ikke snakk om at de under 45 ikke skal få den i det hele tatt? Hvordan gjør de det med eventuelle vaksinasjonspass for reiser etc da? 🤔

• Liker 1
Skrevet
Magrat skrev (54 minutter siden):

Men var det ikke snakk om at de under 45 ikke skal få den i det hele tatt? Hvordan gjør de det med eventuelle vaksinasjonspass for reiser etc da? 🤔

Reiser vil bli tilrettelagt alle eldre og andre med kroniske sykdommer.

Oss friske kan holde oss i skog og mark (vi kan ta en for dugnaden ;) )

• Liker 1
Skrevet
Magrat skrev (3 timer siden):

Kanskje det da kun holder med en negativ test i forkant for de under 45 som ikke har fått  vaksinen.

• Liker 1
  • Opprett ny...