Totalya Skrevet 18. august 2005 #1 Skrevet 18. august 2005 Noen som har prøvd å lage engelsk broderi på marsipan? I følge bruksanvisninga står det at men skal bruke Royal Iceing, men det blir jo så stivt, kan man bruke smørkrem istede?
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2005 #2 Skrevet 20. august 2005 Vil tro det går bra, men har ikke prøvd det (ennå). Skal bake ei kake til uka, mulig jeg prøver da, tror også jeg kommer til å bruke smørkrem...
Gjest Emera Skrevet 20. august 2005 #4 Skrevet 20. august 2005 Hva er engelsk broderi..? *nysgjerrig*
Totalya Skrevet 20. august 2005 Forfatter #5 Skrevet 20. august 2005 Man prikker ut et mønster, man har tegnet over på et matpapir, på marsipan. Deretter tegner man etter prikkene med Royal iceing (eller smørkrem). Vet ikke om dette var ei god forklaring...
Brunhilde Skrevet 21. august 2005 #6 Skrevet 21. august 2005 (endret) Ok, da forstår jeg også hva det er. Da blir jo spørsmålet hvordan smørkrem passer sammen med de andre smakene som er i kaken? Jeg innbiller meg at smørsmaken sammen med krem og marsipan kan bli litt kvalmende, men det er min tanke. Royal icing er vel "bare søt" om enn noe stiv? Tror jeg ville valgt det alternativet som passer best smaksmessig. (Jeg bruker melisglasur eller sjokolade når jeg pynter marsipankaker.) (Endret pga skrivefeil...) Endret 21. august 2005 av Brunhilde
Totalya Skrevet 21. august 2005 Forfatter #7 Skrevet 21. august 2005 Blir jo ikke så mye smørkrem, og dermed ikke så mye utgjørende på smaken. Men smeltet sjokolade hørtes dekorativt ut på naturfarget marsipan. Men det blir jo det samme som med RI, frykter det vil sprekke sundt nårman begynner å skjere opp kaka...
Totalya Skrevet 21. august 2005 Forfatter #8 Skrevet 21. august 2005 (endret) Dobbel Endret 21. august 2005 av Totalya
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå