Gå til innhold

Engelsk broderi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har prøvd å lage engelsk broderi på marsipan?

I følge bruksanvisninga står det at men skal bruke Royal Iceing, men det blir jo så stivt, kan man bruke smørkrem istede?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil tro det går bra, men har ikke prøvd det (ennå). Skal bake ei kake til uka, mulig jeg prøver da, tror også jeg kommer til å bruke smørkrem...

Skrevet

Man prikker ut et mønster, man har tegnet over på et matpapir, på marsipan. Deretter tegner man etter prikkene med Royal iceing (eller smørkrem). Vet ikke om dette var ei god forklaring...

Skrevet (endret)

Ok, da forstår jeg også hva det er. Da blir jo spørsmålet hvordan smørkrem passer sammen med de andre smakene som er i kaken? Jeg innbiller meg at smørsmaken sammen med krem og marsipan kan bli litt kvalmende, men det er min tanke. Royal icing er vel "bare søt" om enn noe stiv? Tror jeg ville valgt det alternativet som passer best smaksmessig.

(Jeg bruker melisglasur eller sjokolade når jeg pynter marsipankaker.)

(Endret pga skrivefeil...)

Endret av Brunhilde
Skrevet

Blir jo ikke så mye smørkrem, og dermed ikke så mye utgjørende på smaken. Men smeltet sjokolade hørtes dekorativt ut på naturfarget marsipan. Men det blir jo det samme som med RI, frykter det vil sprekke sundt nårman begynner å skjere opp kaka...

Skrevet (endret)

Dobbel

Endret av Totalya

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...