AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #1 Skrevet 15. februar 2021 Jeg synes ikke dette er et vanskelig valg- jeg vil ikke at barna skal være alene hos farmor. Samboeren min har fortalt om en ekstremt belastet barndom hvor mor var fysisk med dem når hun ble sint. Hun mistet omsorgsretten etter varsler fra naboer, som så at barna ble filleristet. Far fortsatte å sende dem til mor i helgene (dette hadde han selvsagt ikke lov til) ... Når vi ble sammen ringte hun i fylla til sønnen sin med trusler jevnlig. De tok en prat med hun hvor hun skulle slutte å drikke, de var på avrusning osv. Hun begynte å drikke igjen, men har "sluttet" nå for andre gang. Samboeren min kutter kontakten dersom han ser henne drikke én gang til. Jeg tror ikke på at det er mulig å slutte på dagen uten medisiner når du har vært alkoholiker i 15 år. Det er en sykdom. Derimot er hun nok ganske god på å skjule det. Vi har et barn på ett år. Mine foreldre passer selvsagt ungen når vi trenger det eller de ønsker det. Svigermor er direkte sint på meg og diskuterer for å få passe barnet vårt. Vi har fått et dårlig forhold. Hun er så glad i sønnen sin, og legger all skyld på meg og mener jeg er "hysterisk". Herlig. Jeg synes dette er ekstremt ubehagelig å snakke bort. Hun bor langt unna og skjuler nok godt at hun fortsatt drikker, var inne på kjøkkenet deres sist vi var på besøk og der var jeg ikke velkommen. Lenge siden jeg har sett et så stressa menneske. Forrige gang vi var på besøk kasta hun katten i veggen fordi den klora på sofaen. Dette ble også selvfølgelig en diskusjon fordi vi er uenige om dyrehold. Når du ikke kan ta vare på en katt kan du ikke ta vare på et barn heller. Noen andre med erfaringer? Vil ikke bli den dama som ikke drar til/ikke tar med barnet til farmor lenger, men ser snart ingen annen utvei. Anonymkode: 4f98b...4d8 4
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #2 Skrevet 15. februar 2021 Men hva sier barnefar oppi dette, er han en totalt tafatt idiot? Anonymkode: 74029...35f 12
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #3 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men hva sier barnefar oppi dette, er han en totalt tafatt idiot? Anonymkode: 74029...35f TS her. Ja, han mener at vi må se an og at alle burde få en sjanse til å forandre seg. Anonymkode: 4f98b...4d8
Gjest Niek79 Skrevet 15. februar 2021 #4 Skrevet 15. februar 2021 Barnet deres skal selvsagt ikke være alene med dette mennesket.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #5 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): TS her. Ja, han mener at vi må se an og at alle burde få en sjanse til å forandre seg. Anonymkode: 4f98b...4d8 Greit nok det, men man sjanser ikke med ungen sin på ett år oppi dette rotet. Det burde han forstå. Klarer hun å ta seg sammen, kan det heller være aktuelt med overnatting flere år fram i tid. Anonymkode: 74029...35f 6
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #6 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): TS her. Ja, han mener at vi må se an og at alle burde få en sjanse til å forandre seg. Anonymkode: 4f98b...4d8 Stockhold-syndrom. Stå på ditt, denne dama skal selvsagt ikke være alene med barnet ditt. Barnet bør heller ikke eksponeres for ustabilitet og dyremishandling, så jeg hadde trappet ned på kontakten. Anonymkode: a5b13...a58 4
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #7 Skrevet 15. februar 2021 Niek79 skrev (Akkurat nå): Barnet deres skal selvsagt ikke være alene med dette mennesket. Nei, alle instinkter går imot det. Skjønner bare ikke hvordan hun har null selvinnsikt, samboeren min har aldri fått en liten unnskyldning for den forferdelige barndommen engang. Hun bestiller omtrent gaver til morsdag/bursdag/jul, men gir ikke han en dritt. Er bare så lei av henne. Hun spør om å låne/få penger hver eneste måned også. Anonymkode: 4f98b...4d8
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #8 Skrevet 15. februar 2021 Hadde vært totalt uaktuelt. Ikke kjenner hun barnet så godt heller siden hun bor langt unna heller. Har en far som er alkoholiker, og selv om han er ganske velfungerende hadde jeg aldri i livet latt han være alene med noen av barna våre. Selv ikke eldste på sju hadde jeg overlatt til han. Men dette må samboeren din ta med foreldrene sine, det er ikke din jobb å forsvare deres felles avgjørelse. Anonymkode: 3c322...1c2 6
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #9 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Stockhold-syndrom. Stå på ditt, denne dama skal selvsagt ikke være alene med barnet ditt. Barnet bør heller ikke eksponeres for ustabilitet og dyremishandling, så jeg hadde trappet ned på kontakten. Anonymkode: a5b13...a58 Ja, tror nesten vi er nødt til det. Han er en veldig "mamma-gutt", ikke at jeg skjønner så mye av det men. Jeg kjenner at begeret renner over snart. ts her og Anonymkode: 4f98b...4d8
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #10 Skrevet 15. februar 2021 Ser snart ingen utvei? Det er ingen diskusjon engang. Svaret er nei. Det er du i din fulle rett til å si. Og noe mer innpå diskusjonen trenger du ikke gå. Anonymkode: 85040...e28 4
linnea.k Skrevet 15. februar 2021 #11 Skrevet 15. februar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ser snart ingen utvei? Det er ingen diskusjon engang. Svaret er nei. Det er du i din fulle rett til å si. Og noe mer innpå diskusjonen trenger du ikke gå. Anonymkode: 85040...e28 Helt enig Endret 15. februar 2021 av linnea.k skrivefeil
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #12 Skrevet 15. februar 2021 Mye kan man ønske seg.... Anonymkode: e0926...9c8
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #13 Skrevet 15. februar 2021 Litt utenom kanskje, men jo det er mulig å slutte på dagen. For noen er det kjempevanskelig og krever mye. For andre er det lekende lett og kan lure på hvorfor man ikke gjorde det tidligere. Anonymkode: cd16e...815 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #14 Skrevet 15. februar 2021 Nei nei nei! en venninne av mamma lot sin alkoholiserte mor passe barnebarne! Det barnebarnet lever ikke idag! Bestemor til barnet trillet tur full som hun var og vognen ut i veien.... du kan aldri tilgi deg selv om noe skjer! Kanskje det går bra men vil du egentlig at barnet ditt skal oppleve noen i sterk rus? Ja alkohol er rus! Anonymkode: 5622d...291 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #15 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Litt utenom kanskje, men jo det er mulig å slutte på dagen. For noen er det kjempevanskelig og krever mye. For andre er det lekende lett og kan lure på hvorfor man ikke gjorde det tidligere. Anonymkode: cd16e...815 Det er aldri lekende lett for en alkoholiker å slutte med alkohol. Anonymkode: 74029...35f 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #16 Skrevet 15. februar 2021 Stol aldri på en alkoholiker ! Anonymkode: 56485...67a 9
Cer3s Skrevet 15. februar 2021 #17 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Stol aldri på en alkoholiker ! Anonymkode: 56485...67a Dette! Risikoen for at barnet deres kan bli alvorlig skadd eller verre er faktisk til stede, med tanke på historikken hennes med å riste barn og kaste katter i veggen. Og klarer ikke barnefar å skjønne det må du desverre være veldig konsekvent og tydelig på at det er helt uaktuelt at hun tilbringer tid alene med barnet deres, om det så går den veien at dere blir uvenn med henne. Noe som hører ut som kanskje kan være like greit! 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #18 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nei nei nei! en venninne av mamma lot sin alkoholiserte mor passe barnebarne! Det barnebarnet lever ikke idag! Bestemor til barnet trillet tur full som hun var og vognen ut i veien.... du kan aldri tilgi deg selv om noe skjer! Kanskje det går bra men vil du egentlig at barnet ditt skal oppleve noen i sterk rus? Ja alkohol er rus! Anonymkode: 5622d...291 Nei gud så trist ... Er takknemlig for at jeg skrev dette her inne. Ble bare mer sikker i min sak. Anonymkode: 4f98b...4d8 4
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #19 Skrevet 15. februar 2021 Cer3s skrev (1 minutt siden): Dette! Risikoen for at barnet deres kan bli alvorlig skadd eller verre er faktisk til stede, med tanke på historikken hennes med å riste barn og kaste katter i veggen. Og klarer ikke barnefar å skjønne det må du desverre være veldig konsekvent og tydelig på at det er helt uaktuelt at hun tilbringer tid alene med barnet deres, om det så går den veien at dere blir uvenn med henne. Noe som hører ut som kanskje kan være like greit! Ja, barnet mitt skal aldri dit. Er faktisk inne på tanken om å kutte kontakten. Hun er ikke snill. Ja, hun strikker fine gensere til ungen men det veier ikke opp på noe vis. Bare alt han har fortalt om sin barndom gir meg en avsmak. Anonymkode: 4f98b...4d8 2
Cer3s Skrevet 15. februar 2021 #20 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, barnet mitt skal aldri dit. Er faktisk inne på tanken om å kutte kontakten. Hun er ikke snill. Ja, hun strikker fine gensere til ungen men det veier ikke opp på noe vis. Bare alt han har fortalt om sin barndom gir meg en avsmak. Anonymkode: 4f98b...4d8 Jeg synes det høres veldig fornuftig ut! Sånne folk forandrer seg desverre aldri 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå