Gå til innhold

Er det diva å forvente gave på valentines day?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hey! 
Skulle ikke tro at jeg brydde meg, men det gjorde faktisk. Vi har vært sammen i snart 4 år. Samboere. Hvert år har vi gitt hverandre en liten til stor valentines gave, men i år ble det ingenting. Jeg kjøpte heller ikke noe da jeg tenkte at han ville ikke tenke på det, glemme det.. Da han har hatt stress på jobb.. Jeg hadde en sang som jeg har skrevet om oss, spilt inn ... Jeg jobber som låtskriver, så det var ikke en klein kjærlighetssang - jeg skriver sikkert 15 sanger hver mnd, så det er ikke noe voldsom big deal.  Sendte den i dag morges da produsenten måtte mikse den ferdig. 

Var litt trist når jeg la meg i går, at han ikke en gang kunne gitt meg en sjokolade eller en liten blomst som han vet jeg elsker. Noe jeg sier hele tiden... Har kanskje fått blomster 3 ganger på de årene vi har vært sammen, han vet hvor glad jeg blir. Spesielt da vi ga gaver i fjor.. Han visste veldig godt at det var valentines , men svarte at han syntes den dagen er bare en "kjøps dag".. Noe jeg er enig i.. Men likevel I min familie er valentines dag en stor greie. Mormor får stor bukett av bestefar, tanter blir satt pris på.. Er sikker på at om jeg hadde snakket med mormor eller pappa i går og hun hadde spurt "fikk du blomster av xxx i dag da?" og jeg hadde sagt nei. Så hadde hun fått sjokk.. Hadde rett og slett sagt ja. 

Hva tenker dere? Overdriver jeg, er jeg diva? 

Anonymkode: 31b75...e4e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du spenner bein på deg selv når du går med ønsker og forhåpninger men ikke kommuniserer disse til din partner. Han er ke tankeleser. Snakk med ham og si rett ut hva du ønsker deg. 

Anonymkode: 2f570...4ec

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Du spenner bein på deg selv når du går med ønsker og forhåpninger men ikke kommuniserer disse til din partner. Han er ke tankeleser. Snakk med ham og si rett ut hva du ønsker deg. 

Anonymkode: 2f570...4ec

Må jeg si ifra hver eneste gang jeg vil ha blomster? 

TS 

• Liker 4
Skrevet

Jeg fikk bare en sms på kvelden av min kjæreste gjennom 5 år. " Hei. Har du hatt en fin fastelaven/valentines dag?".  Og det var det.

Anonymkode: 56a16...0e2

• Liker 2
Skrevet

De fleste har ikke noe forhold til denne dagen. Helt greit å ikke gjøre noe spesielt akkurat da.

Anonymkode: 73d08...4e2

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De fleste har ikke noe forhold til denne dagen. Helt greit å ikke gjøre noe spesielt akkurat da.

Anonymkode: 73d08...4e2

Vil ikke akkurat si meg enig at "de fleste" ikke har noe forhold til den dagen. Er ganske mange som har det 😛 

TS

• Liker 3
Skrevet

Valentines er bare litt ekstra inntekter for butikkene. 

Gjør heller noe romantisk for hverandre en dag det ikke forventes. Rett og slett bare fordi man har lyst og ikke fordi man føler press. 

Anonymkode: 211f5...ec9

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

TS 

Valentinsdagen er en amerikansk kommersiell greie som vi av en eller annen grunn har adoptert her i Norden. Den er ikke til for å nære kjærligheten eller bidra til større kjærlighet i samfunnet - den er til for å selge blomster, kort og konfekt. Hvert fall her i Norden.

Så nei, du skal ikke måtte si i fra hver eneste gang du vil ha blomster, men du bør absolutt avklare forventninger med kjæresten din.

• Liker 6
Skrevet

Men du kjøpte jo heller ikke noe? Og du vet han ikke liker kjøpspresset på valentinsdagen.

Jeg liker heller ikke det. Jeg sa til mannen at han ikke skulle kjøpe noe (heller ikke til morsdag) og at jeg ikke kom til å kjøpe noe til han heller (han kjøpte blomster likevel). Det er et ork å finne gave både til jul og bursdag. Jeg orker det rett og slett ikke på valentins, morsdag og farsdag også! Jeg får hjemmelagede kort fra ungene og masse klemmer! Det holder i massevis!

Anonymkode: 3456b...7cc

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

TS 

Hvis du har fått 3 ganger på 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Gjør heller noe romantisk for hverandre en dag det ikke forventes. Rett og slett bare fordi man har lyst og ikke fordi man føler press. 

Fin tanke, men mange som sier sånt kommer med spontane ting ganske sjeldent, definitivt mye sjeldnere enn de 3-6 faste årlige anledningene. Er mer fair å si at man ikke liker noe særlig å utveksle gaver. 

Anonymkode: 213f1...b0a

Skrevet
nomore82 skrev (3 timer siden):

Valentinsdagen er en amerikansk kommersiell greie som vi av en eller annen grunn har adoptert her i Norden. Den er ikke til for å nære kjærligheten eller bidra til større kjærlighet i samfunnet - den er til for å selge blomster, kort og konfekt. Hvert fall her i Norden.

Så nei, du skal ikke måtte si i fra hver eneste gang du vil ha blomster, men du bør absolutt avklare forventninger med kjæresten din.

Tjaa, jeg syntes det er hyggelig men! Tror de fleste ville blitt glade for noe på valentines day - ville i alle fall ikke blitt sure, om de var glade i personen. 

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men du kjøpte jo heller ikke noe? Og du vet han ikke liker kjøpspresset på valentinsdagen.

Jeg liker heller ikke det. Jeg sa til mannen at han ikke skulle kjøpe noe (heller ikke til morsdag) og at jeg ikke kom til å kjøpe noe til han heller (han kjøpte blomster likevel). Det er et ork å finne gave både til jul og bursdag. Jeg orker det rett og slett ikke på valentins, morsdag og farsdag også! Jeg får hjemmelagede kort fra ungene og masse klemmer! Det holder i massevis!

Anonymkode: 3456b...7cc

Vel, jeg lagde jo en sang til han da. Det tar noen timer det altså, i alle fall hvis det skal inn i produksjon, selv om det er "jobben" min. Hadde vært glad for et "kort" også :') 

Jeg kan forstå din situasjon, du har også barn og det er både fars og morsdag. Jeg har ingen barn, enda. Syntes det er koselig med bemerkelse. Gjorde det mye i forholdet i begynnelsen, syntes det er hyggelig å gi. 

TS

• Liker 3
Skrevet

Valentines er bare litt ekstra inntekter for butikkene. 

Det fort gjort å glemme oppi fulle jobber, studier etc. Syntes det er fint at vi har en dag som legger vekt på kjærligheten.. Selv om det er en dag som butikker tjener fett på. 

TS

• Liker 2
Skrevet

Vil ikke akkurat si meg enig at "de fleste" ikke har noe forhold til den dagen. Er ganske mange som har det 😛 

TS

Kjenner veldig få som gjør noe ut av det. Inkludert meg og mannen. 

Om du vil markere må du jo si fra til kjæresten...

Anonymkode: 39ee1...1ea

• Liker 2
Skrevet
nomore82 skrev (3 timer siden):

Det kommer jo litt an på hvordan man ser det. Det er mange som blir glade og kjenner på kjærlighet når de får blomster på en dag som er for å feire kjærligheten. Så å si at den ikke bidrar til mer kjærlighet i samfunnet er generaliserende.  Selvsagt tjener butikker godt på denne dagen.. Men selv om de gjør det, så syntes jeg det er en fin dag. Man trenger ikke å kjøpe dyre greier, man trenger egentlig ikke å kjøpe noen ting. Man kan skrive et kort, gjøre noe sammen. 

Jeg vet at de fleste jenter jeg kjenner, setter pris på blomster eller kort på valentines day. Er ingen av de som tenker, nei fy , jeg vil ikke at du skal kjøpe eller gjøre noen ting for meg på valentines..

TS

• Liker 1
Skrevet

TS 

Ja.

Du burde aldri forvente å få noe hvis du ikke ber om det. Erfaringsmessig liker ikke menn å kjøpe gave bare for å kjøpe noe, da blir det som oftest "feil".

Skrevet

Jeg verken ga, eller fikk noe av/til gubben gjennom 20 år. Blomster forteller meg ingenting mer en hva ord gjør. Vi elsker hverandre, det er mer en bra nok. Du ga også «bare»ord satt sammen til en sang. Det er også en fin måte å uttrykke seg på.

Anonymkode: 2d79f...564

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke dette helt. Du skriver jo at du gikk ut i fra at han ikke ville tenke på det, at han ville glemme det, grunnet stress på jobb. Derfor kjøpte ikke du noe heller. Så jeg skjønner ikke helt hvorfor du lager en problemstilling ut av det nå.

Om noe burde kanskje du ta hensyn til at han har mye stress i forbindelse med jobb nå, og kanskje gitt han en ekstra påskjønnelse på valentinesdagen, istedenfor å la vær å kjøpe noe. Fint at du lagde sang til han, men du kunne kanskje gjort noe som fikk tankene hans bort fra stresset en liten stund?

Anonymkode: f55b6...a9f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg skjønner ikke dette helt. Du skriver jo at du gikk ut i fra at han ikke ville tenke på det, at han ville glemme det, grunnet stress på jobb. Derfor kjøpte ikke du noe heller. Så jeg skjønner ikke helt hvorfor du lager en problemstilling ut av det nå.

Om noe burde kanskje du ta hensyn til at han har mye stress i forbindelse med jobb nå, og kanskje gitt han en ekstra påskjønnelse på valentinesdagen, istedenfor å la vær å kjøpe noe. Fint at du lagde sang til han, men du kunne kanskje gjort noe som fikk tankene hans bort fra stresset en liten stund?

Anonymkode: f55b6...a9f

Jeg gjorde effort, som sagt må det ikke være noe som er kjøpt. Jeg har også en stressende jobb og full timeplan. Så meg og han er i samme båt der. 

TS

Gjest Alterego666
Skrevet

Det er lov å kjenne på skuffelse, men det er litt diva å gjøre en sak ut av det. Neste år legger du planer for dere sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...