Gjest Linny111 Skrevet 15. februar 2021 #1 Del Skrevet 15. februar 2021 Jeg er alt for dårlig til å spise fisk, spesielt mager fisk og sjømat generelt. Det er så mange fiskeretter jeg ikke er noe glad i, men jeg liker å lage mat og prøve nye ting, så jeg ser etter noen gode oppskrifter. Jeg liker laks med ris og grønnsaker eller pasta. Jeg liker også makrell med nypoteter og stuet kål. Jeg liker også veldig godt kamskjell med blodpudding og pastinakkpuré, og hummersalat eller -suppe, men det er litt mye styr å lage i hverdagen. Jeg klarer ikke spise reker eller fisk i kombinasjon med linser, bønner og/eller tomatsaus. Jeg har prøvd mange slike retter, men det funker ikke. Hva slags hverdagsfisk liker dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzzi Skrevet 15. februar 2021 #2 Del Skrevet 15. februar 2021 Hjemmelaget fiskegrateng og torsk i fløtesaus er favoritten her i huset😍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elien Skrevet 15. februar 2021 #3 Del Skrevet 15. februar 2021 (endret) Skrei er i sesong nå, kan enkelt ovnsbake den. Finnes utrolig mange muligheter med skrei, anbefaler et lite googlsøk. Slenger med en link på en rett jeg har laget ofte med glade og mette middagsgjester. https://www.tine.no/oppskrifter/middag-og-hovedretter/fisk-og-skalldyr/ovnsbakt-skrei-med-tomat Ser nå du ikke liker fisk i tomat saus, men denne er vel vært å prøve Endret 15. februar 2021 av elien leste ikke hi godt nok 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #4 Del Skrevet 15. februar 2021 Fish & chips med ertepuré til. Jentungen liker kjøpe-fiskepinner best, men vi har også eksperimentert med hjemmelagede 😊 Anonymkode: 421fa...494 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linny111 Skrevet 15. februar 2021 #5 Del Skrevet 15. februar 2021 3 minutter siden, elien said: Skrei er i sesong nå, kan enkelt ovnsbake den. Finnes utrolig mange muligheter med skrei, anbefaler et lite googlsøk. Slenger med en link på en rett jeg har laget ofte med glade og mette middagsgjester. https://www.tine.no/oppskrifter/middag-og-hovedretter/fisk-og-skalldyr/ovnsbakt-skrei-med-tomat Ser nå du ikke liker fisk i tomat saus, men denne er vel vært å prøve Jeg skal prøve likevel Jeg vil lære meg å like det. Jeg bor i Skottland, men vi har mye av den samme fisken som i Norge. Jeg kan ikke huske å ha sett skrei i fiskedisken, men jeg skal sjekke. 2 minutter siden, AnonymBruker said: Fish & chips med ertepuré til. Jentungen liker kjøpe-fiskepinner best, men vi har også eksperimentert med hjemmelagede 😊 Anonymkode: 421fa...494 Takk! Jeg lager gjerne fra bunnen. Jeg liker å lage mat og har nok av tid. Har også air fryer nå, så kan jo prøve med hjemmelaget fish&chips i den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elien Skrevet 15. februar 2021 #6 Del Skrevet 15. februar 2021 Linny111 skrev (Akkurat nå): Jeg skal prøve likevel Jeg vil lære meg å like det. Jeg bor i Skottland, men vi har mye av den samme fisken som i Norge. Jeg kan ikke huske å ha sett skrei i fiskedisken, men jeg skal sjekke. Skrei er torsk, som fanges nå i nord. Heter kanskje noe annet i Skottland Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #7 Del Skrevet 15. februar 2021 Laks med salat av mango, vårløk, tomat, koriander, lime og avokade synes jeg er godt. Anonymkode: 68f7e...edd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linny111 Skrevet 15. februar 2021 #8 Del Skrevet 15. februar 2021 8 minutter siden, AnonymBruker said: Laks med salat av mango, vårløk, tomat, koriander, lime og avokade synes jeg er godt. Anonymkode: 68f7e...edd Dette spiste vi til middag i går Det er veldig godt, men jeg føler at så mange fiskeretter inneholder laks. Kan godt spise fet fisk en gang i uka, men vil helst ha mager fisk også. Takk for tips da! Det er kjempegodt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #9 Del Skrevet 15. februar 2021 ~Torsk, bacon, potet og ertepure.. Salmaburger, Tunfisksalat, kremet fiskesuppe☺️ Anonymkode: a03a9...c5d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linny111 Skrevet 15. februar 2021 #10 Del Skrevet 15. februar 2021 17 minutter siden, elien said: Skrei er torsk, som fanges nå i nord. Heter kanskje noe annet i Skottland Nei, det er visst bare "Atlantic cod". Er jo nesten samme fiskesorter her som i Norge. Er bare litt vanskeligere å få tak i norske ferdigretter som fiskekaker og fiskeboller og sånn. Fisk spises mest som fish and chips her, føles det som. Men vi har noen helt fantastiske fishmongers som alltid har godt utvalg. Alltid levende hummer til veldig god pris, for eksempel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linny111 Skrevet 15. februar 2021 #11 Del Skrevet 15. februar 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: ~Torsk, bacon, potet og ertepure.. Salmaburger, Tunfisksalat, kremet fiskesuppe☺️ Anonymkode: a03a9...c5d Jeg savner så sykt salmalaks 😂 Pleide alltid å ta med meg kjempemye i kofferten, men nå er det dessverre en stund siden jeg har vært hjemme. Tunfisk klarer jeg ikke å like. Æsj, jeg hater at jeg er så kresen på fisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enmanelskeråhate Skrevet 15. februar 2021 #12 Del Skrevet 15. februar 2021 Stekt torskefilet med bacon, ertepure, potet, raspet gulrøtter og sandefjordsmør Salma ceviche Sushi Kveite med sursøt agurkdressing hjemmelagd fiskegrateng Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elien Skrevet 15. februar 2021 #13 Del Skrevet 15. februar 2021 Linny111 skrev (1 minutt siden): Nei, det er visst bare "Atlantic cod". Er jo nesten samme fiskesorter her som i Norge. Er bare litt vanskeligere å få tak i norske ferdigretter som fiskekaker og fiskeboller og sånn. Fisk spises mest som fish and chips her, føles det som. Men vi har noen helt fantastiske fishmongers som alltid har godt utvalg. Alltid levende hummer til veldig god pris, for eksempel. Hørtes flott ut, skreien som vi kjøper her på vestlandet nå, er jo ikke "fersk" den er jo mange dager gamle. Jeg kunne ha spist oftere, spesielt blodfersk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #14 Del Skrevet 15. februar 2021 Åh, seibiff (seifilet vendt i mel, salt og pepper, og deretter stekt) med stekt løk og potet. Anonymkode: b224a...d2c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #15 Del Skrevet 15. februar 2021 - Hjemmelagde fiskekaker, som du lager på et blunk med foodprocessor eller blender. Prøv å lage av lysing (hake på engelsk), det blir fantastisk. Du kan spise dem som burgere i brød, med ovnsstekte rotgrønnsaker og tartarsaus, eller med kokte poteter og kålrabistappe, som jeg sverger til (det finner du vel også i Skottland, tipper jeg). - Ovnsform med fersk fiskefilet og grønnsaker av alle slag. Dette er så fleksibelt og lettvint, og blir alltid godt. Grønnsaker med olivenolje, salt, pepper og evt urter får et forsprang på 20-30 minutter, og fiskefilet tilsettes de siste 7-8 minuttene. Litt brød til, og en sitronbåt, så trenger man ikke saus. - Ovnsbakt fiskefilet og grønnsakspuré (ertepuré, gulrotpuré, fennikelpuré osv osv), og brunet smør med sitron og evt annen smakstilsetning som kapers, noen ferske reker, friske urter, eller feks lime, soyasau, sesamolje og koriander hvis du vil ha en asiatisk tvist. Anonymkode: 558be...94e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bet-t-ina Skrevet 15. februar 2021 #16 Del Skrevet 15. februar 2021 (endret) Jeg elsker fisk. Særlig kveite, flyndre, abbor, torsk, sei og makrell. Vi har fisk til middag 4 dager i uken cirka. Jeg syns det er kjempe godt med stekte/dampet/grillet rotgrønnsaker og gjerne en purè/ris/quinoa/couscous til. Jeg liker ikke sushi og fiskeboller i hvit saus. Endret 15. februar 2021 av Bet-t-ina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #17 Del Skrevet 15. februar 2021 - Seibiff med stekt løk og godt smør, stekt sei og pasta, kokt torsk med ertepuré og kokte poteter og gulrøtter og sandefjordsmør, fisk og grønnsaker i form i ovnen Anonymkode: 7b0be...fca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #18 Del Skrevet 15. februar 2021 Prøv torsk i tacoen, stekt den i panne eller ovn med salt, pepper og hvitløk. Så kan du ha til guacamole, hjemmelaget salsa (tomat eller mango) og en enkel salat. Ellers så er det godt å lage stekt torsk med ertestuing (jeg bruker fryste erter ikke tørkede), bacon, poteter, smeltet smør og gulrøtter. Så har man jo breiflabb, som er bare helt nydelig. Lag sandefjorssmør til, poteter og noen grønnsaker. Anonymkode: e966d...1b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmetreet Skrevet 15. februar 2021 #19 Del Skrevet 15. februar 2021 Salmalaks med ris, wok (fersk brokkoli, rød paprika og mini-mais kuttet i biter) og en god saus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Føsleguri Skrevet 15. februar 2021 #20 Del Skrevet 15. februar 2021 Bacalao Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå