AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #1 Skrevet 15. februar 2021 ...og holder ut og holder ut, mens andre tråkker som besatt på deg. Du er sterk når du klarer å gå vekk fra snyltere og plageånder. De sterkeste og tøffeste damene er ikke de med en kjip mann. De har jo knapt noen krefter igjen. De sterkeste og tøffeste damene er de som har en mann som støtter dama si. Dobbel styrke. Anonymkode: ce8c8...e13 11
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #3 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Javel.. Anonymkode: 7712a...98a Ja, jeg blir så lei av denne ‘klapp på ryggen og du er så snill og flink som holder ut i år og dag’ som man ser mye av her inne. Nei, det gagner faktisk INGEN at kvinner holder ut. Ikke gagner det han, ikke gangner det henne, og minst av alle gagner det ungene. Det er et samfunnsøkonomisk sluk. Anonymkode: ce8c8...e13 10
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #4 Skrevet 15. februar 2021 Tråkke litt på de som ligger nede ja👍 Anonymkode: 76487...65b 12
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #5 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): ...og holder ut og holder ut, mens andre tråkker som besatt på deg. Du er sterk når du klarer å gå vekk fra snyltere og plageånder. De sterkeste og tøffeste damene er ikke de med en kjip mann. De har jo knapt noen krefter igjen. De sterkeste og tøffeste damene er de som har en mann som støtter dama si. Dobbel styrke. Anonymkode: ce8c8...e13 Du har tydeligvis svært liten innsikt i hva det innebærer å være i et forhold med en voldelig mann. Hvilke mekanismer som gjør at kvinnen likevel blir. Dette handler ikke om sterk/ikke sterk. Anonymkode: a10ef...ab5 5
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #6 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, jeg blir så lei av denne ‘klapp på ryggen og du er så snill og flink som holder ut i år og dag’ som man ser mye av her inne. Nei, det gagner faktisk INGEN at kvinner holder ut. Ikke gagner det han, ikke gangner det henne, og minst av alle gagner det ungene. Det er et samfunnsøkonomisk sluk. Anonymkode: ce8c8...e13 ok Anonymkode: 7712a...98a
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #7 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du har tydeligvis svært liten innsikt i hva det innebærer å være i et forhold med en voldelig mann. Hvilke mekanismer som gjør at kvinnen likevel blir. Dette handler ikke om sterk/ikke sterk. Anonymkode: a10ef...ab5 Herregud jeg snakker da virkelig ikke om voldelige forhold. Har sjelden hørt folk som klapper andre på skulderen og kaller de flinke, dersom det er vold det er snakk om. Men, det er mulig at all denne ryggklappingen av kvinner som finner seg i dårlig oppførsel, er med på å øke terskelen for å komme ut av vold. Så det å få kvinner til å forlate bedritne forhold, kan muligens gjøre det lettere for kvinner som er utsatt for vold, å se at det er det de er. Anonymkode: ce8c8...e13 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #8 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): ok Anonymkode: 7712a...98a Anonymkode: ce8c8...e13
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #9 Skrevet 15. februar 2021 Det beste er å holde seg unna slikt i utgangspunktet. Da slipper man så mye styr. Anonymkode: 5fb96...42d
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #10 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det beste er å holde seg unna slikt i utgangspunktet. Da slipper man så mye styr. Anonymkode: 5fb96...42d Holde seg unna menn slik at man ikke skal behøve å utvikle seg selv og lære å sette grenser? Vel, da må man jo typisk holde seg unna skole, jobb og samfunnet generelt. Det er det letteste, men ikke nødvendigvis det beste. Ville det ikke vært bedre å lære om selvrespekt og grensesetting slik at man fikset både skole, jobb, samfunn og menn...og kanskje også barn? Anonymkode: ce8c8...e13
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #11 Skrevet 15. februar 2021 Tja, dette var vel en sannhet med modifikasjoner . Det er mange som bruker styrken sin til å bli i et ræva forhold , og så tror de at de er så svake .. Anonymkode: f3472...fcf 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #12 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tja, dette var vel en sannhet med modifikasjoner . Det er mange som bruker styrken sin til å bli i et ræva forhold , og så tror de at de er så svake .. Anonymkode: f3472...fcf Men de blir jo svake av å bruke opp alle kreftene sine på et ræva forhold? Anonymkode: ce8c8...e13
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #13 Skrevet 15. februar 2021 Poenget mitt med tråden er i alle fall å få en slutt på det å skryte av at noen holder ut. Det er rett og slett ingenting å skryte av. Det å få et forhold til å fungere, det er noe man kan skryte av. Men det krever jo at begge to jobber, ikke bare den ene. Som en sykkel. Det holder ikke at det ene hjulet er veldig bra, hvis det andre ikke fungerer. Da er det bare et tidsspørsmål før sykkelen er helt ubrukelig. Bedre da å ha en sykkel med to halvgode hjul. Anonymkode: ce8c8...e13 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #14 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men de blir jo svake av å bruke opp alle kreftene sine på et ræva forhold? Anonymkode: ce8c8...e13 Ja, det er noe som sugen krefter . Poenget er at en har det i seg , og må bruke viljen til å se sannheten Anonymkode: f3472...fcf
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #15 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, det er noe som sugen krefter . Poenget er at en har det i seg , og må bruke viljen til å se sannheten Anonymkode: f3472...fcf Jepp, den beste tilbakemeldingen ville kanskje vært; Du pleide å være sterk, men du sløser med kreftene, og du mottar ikke påfyll, så snart er det ingenting igjen. Anonymkode: ce8c8...e13
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #16 Skrevet 15. februar 2021 Jeg var i et slikt forhold. Jeg holdte ut fordi at jeg var livredd for at gutten min skulle være alene med faren. Jeg slo opp tilslutt og fikk bygget meg opp nok mot til å kontakte barnevernet. Han var voldelig, trykket meg ned psykisk og isolerte meg fullstendig. Måtte ha hjelp av familie for å komme meg bort ifra han. Jeg er stolt av at jeg klarte å komme meg ut. Etter nesten 5 år med helvete. Helvete startet når han hadde snodd meg sånn inn at å forlate han trodde jeg ikke var et alternativ. For jeg oppriktig trodde på det han sa. Han sa at ingen ville ha meg og jeg skulle ha takket han for å holde ut med meg. For alt dritt som skjedde var min skyld. Min skyld at vi slet økonomisk, min skyld at han ble sint på meg, min skyld at jeg ble deprimert og min skyld at ungen ikke ville til han. Jeg var feit og stygg. Ingen mann ville ha meg fortalte han. Nå er han taperen som sitter med gjeld lang oppgjennom ørene, singel, bor hjem til mor og arbeidsledig. Jeg har fått meg ny samboer og har god økonomi 😊 han er sur og bitter Anonymkode: 50916...f30 4
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #17 Skrevet 15. februar 2021 Poenget mitt er - hvis man er i et voldelig forhold så skal det mye styrke for å kjempe seg ut. Ikke uttal dere før dere har faktisk opplevd å bli banket på daglig basis. Anonymkode: 50916...f30 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #18 Skrevet 15. februar 2021 Holde ut er da så mangt! Jeg synes mange er sterke som kommer seg igjennom (holder ut) utroskap, dårlige tider, sykdom, død etc og kan se tilbake igjen og si; fy søren, det stormet og gikk på helsa løs, men i dag er jeg glad jeg holdt ut og vi kom oss igjennom det. De er da så visst også sterke! Anonymkode: 1a714...5d8 4
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #19 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg var i et slikt forhold. Jeg holdte ut fordi at jeg var livredd for at gutten min skulle være alene med faren. Jeg slo opp tilslutt og fikk bygget meg opp nok mot til å kontakte barnevernet. Han var voldelig, trykket meg ned psykisk og isolerte meg fullstendig. Måtte ha hjelp av familie for å komme meg bort ifra han. Jeg er stolt av at jeg klarte å komme meg ut. Etter nesten 5 år med helvete. Helvete startet når han hadde snodd meg sånn inn at å forlate han trodde jeg ikke var et alternativ. For jeg oppriktig trodde på det han sa. Han sa at ingen ville ha meg og jeg skulle ha takket han for å holde ut med meg. For alt dritt som skjedde var min skyld. Min skyld at vi slet økonomisk, min skyld at han ble sint på meg, min skyld at jeg ble deprimert og min skyld at ungen ikke ville til han. Jeg var feit og stygg. Ingen mann ville ha meg fortalte han. Nå er han taperen som sitter med gjeld lang oppgjennom ørene, singel, bor hjem til mor og arbeidsledig. Jeg har fått meg ny samboer og har god økonomi 😊 han er sur og bitter Anonymkode: 50916...f30 Dette er kjempebra, og du bør absolutt være stolt av å ha kommet deg ut! Som du opplever nå, så lønnet det seg også, både for deg og din sønn AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Poenget mitt er - hvis man er i et voldelig forhold så skal det mye styrke for å kjempe seg ut. Ikke uttal dere før dere har faktisk opplevd å bli banket på daglig basis. Anonymkode: 50916...f30 Er enig i dette, men det var altså ikke voldelige forhold jeg mente å snakke om. Anonymkode: ce8c8...e13
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #20 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Holde ut er da så mangt! Jeg synes mange er sterke som kommer seg igjennom (holder ut) utroskap, dårlige tider, sykdom, død etc og kan se tilbake igjen og si; fy søren, det stormet og gikk på helsa løs, men i dag er jeg glad jeg holdt ut og vi kom oss igjennom det. De er da så visst også sterke! Anonymkode: 1a714...5d8 Ja, det er denne sammenblandingen av utroskap, sykdom og død, jeg reagerer på. Det er to helt forskjellige ting. Helt forskjellige. Sykdom og død skjer fra naturens side, det er ingenting man kan gjøre fra eller til. Og man er ikke nødvendigvis sterk fordi man kommer seg gjennom det, man er bare nødt. Velger man å komme seg gjennom utroskap, derimot, så er ikke det noe man er nødt til i det hele tatt. Å påberope seg den samme helgen-rollen som de som opplever sykdom og død, er dermed en form for narsissisme i min verden. Martyr. Se så flink jeg er som holder ut med utro mann. Nei, du er ikke flink, du er ikke sterk, du er ikke tøff, du er svak og mangler selvrespekt. Velg det gjerne, men drit i å få ros og skryt. Anonymkode: ce8c8...e13 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå