Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg går i niende klasse og jeg har alltid trodd jeg var heterofil men i det siste har jeg snakket med folk som er mer åpne om seksulalitet men har ikke snakket om mitt problem. I det siste har jeg liksom kødda om at jeg er homofil men nå begynner jeg og tro at jeg er bisexuel, jeg tørr ikke snakke med noen om det unntatt som anonym her på forum. Dette er ikke et trollforsøk jeg bare lurer om noen har noe tips om hva jeg kan gjøre.

Anonymkode: e912e...3c0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanlig å være usikker :) Uansett om du  er bifil, homo eller heterofil. Kanskje du kan snakke med helsesøster? Eventuelt en venn du stoler på? Jeg er selv noen ganger usikker på om jeg er heterofil eller bifil, men jeg orker ikke bruke mer tid på å gruble over det. Kjærlighet er vakkert uansett. Slapp av å husk at du ikke trenger å finne ut alt nå, du er veldig ung enda, og du har masse tid til å utforske din egen legning og seksualitet☺️

• Liker 3
Skrevet

Hei du :)

Det er ikke noe du må bestemme deg for nå. 

Det er ikke alltid noe enten eller, heller. Man kan for eksempel være bifil/panfil. Eller noe helt anna.... Om et år har du kanskje andre tanker. Bare hvil i det du føler, og legg merke til hva du føler når du møter flotte gutter, jenter eller andre du tiltrekkes av. 

Jeg har data flere voksne menn som som deg iblant leker med tanken om å være med andre menn. Grunnen er nok at de også er tiltrukket av damer som meg, som ikke er særlig feminine. Jeg har også data damer før. Men er nå samboer med en fin, søt, macho mann som også liker at jeg er tøff. 

Du er ung og skal oppleve mye. Det blir  spennende!Ta deg gjerne en tur inn på Sex og samfunn sine nettsider, de har mye bra info om seksualitet, prevensjon og mye mer. Eller se feks deres Instagramposter om seksualitet, skam mm. Lykke til! 

Anonymkode: 7f5b1...022

• Liker 2
Skrevet

Kjære deg, du er ikke nødt til å lande i den ene eller andre boksen allerede nå :) Ta det med ro, utforsk tankene, se hva som skjer. Du er heller ikke nødt til å leve ut noe som helst om du ikke ønsker det.

Anonymkode: d60e2...3c2

• Liker 2
Gjest Fnuggolina
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hei, jeg går i niende klasse og jeg har alltid trodd jeg var heterofil men i det siste har jeg snakket med folk som er mer åpne om seksulalitet men har ikke snakket om mitt problem. I det siste har jeg liksom kødda om at jeg er homofil men nå begynner jeg og tro at jeg er bisexuel, jeg tørr ikke snakke med noen om det unntatt som anonym her på forum. Dette er ikke et trollforsøk jeg bare lurer om noen har noe tips om hva jeg kan gjøre.

Anonymkode: e912e...3c0

Hei :) 

Det finnes egne støttelinjer man kan ringe til om du ønsker :) 

Tja.....jeg tenker selv (sikkert lett for meg å si som er voksen og CIS) - at du kanskje kan ta ting litt på sparket?

Blir du forelsket eller vil noe mer enn vennskap med en gutt, jente eller begge deler så er det greit? 🤷‍♀️

Har venner og bekjente som er i de fleste kategorier - noen også «svorne lesbiske» for eksempel frem til de var godt voksne og ble forelsket i en mann, andre omvendt.

De traff ulike mennesker, ble forelsket, that’ s it.

Du trenger aldri konkludere om du ikke føler det er riktig, og du kan være åpen eller privat. 

Det er du som eier dine følelser og din kropp - og hvem du liker kam forandre seg fra tid til annen uten at man ER noe. 

Du er deg, og liker den du liker der og da. 

Jeg er voksen, og hadde ikke stusset om sønnen min hadde kjærester oppigjennom av forskjellig kjønn. 

Love is love ;) 

Skrevet

Som alle andre skriver her så kan du ta det helt med ro. Bare føl på hva du tiltrekkes av. Svært mange (de aller fleste?) befinner seg et eller annet sted mellom 100 % det ene eller det andre så disse følelsene du har er helt normale. Dette er ikke noe du trenger å stresse med nå. Du er ung og har livet foran deg. Følelsene og legningen har en tendens til "flyte litt" i ulike aldre.

Men jeg har jo ikke svart på spørsmålet ditt sier du? 🙃 Hva du kan gjøre avhenger litt i hvilke miljø du vanker. Heldigvis er det blitt slik at det blitt ok å snakke om seksuelle legninger. I mer "macho"/idretts-miljø har dette vært litt vanskelig, men også her mykes det opp. Vær deg selv og vær åpen. Det kommer du lengst med.

Anonymkode: 7f845...542

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...