Gå til innhold

Korskrig mot Sarasenere, er det historie eller ikke?

Adult1

Anbefalte innlegg

Jeg har lest mye av Islamske tekster. Sunni Hadither. Og enten er den fra 1000 tallet eller 1100 tallet.

Korstoget startet i 1095 e.kr.

Mitt spørmsål er, hvis muslimer ble voldelige av korstoger? Er det historisk fakta eller oppdiktet? Jeg kan si meg enig at om de møtte motstand fra deres imperialisme kan ha ført til mer voldelige sammenstøt. Men det å si at korstogene var grunnen til det. Og ikke Sunni Hadither... det har jeg liten tvil på? Men religiøskultur er veldig proteksjonistisk om noen angriper om vi snakker om eldgamle teokratier.

Jeg bare kjøper ikke at det var Kristne som gjorde muslimer voldelige bare. Mye av det eksisterte i tekstene før Kristne angrep med Korstog.

Hvis jeg skulle gitt en kort oppsumering av Sunni Islamske hadither, så ville det vært at den frarøver en person sin egen personlighet, og baserer seg på "Hva vil muhammad gjøre? Hva tenker muhammad om dette?" utifra at Sunni Muslimske land som er flertall av. Bruker hadither for sitt teokratiske byggemodell. Og de landene bruker hadithene, ikke Koranen egentlig. Koranen er et religiøsritual. Men selv lovreglene kommer ifra Sunni hadither.

Endret av Adult1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...