AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #1 Skrevet 15. februar 2021 Er sammen med en kvinne og forholdet var vart i ca 1 år. Vi flyttet sammen alt for tidlig, men jeg trengte et sted å bo og er pappa til 3 jenter. Ved å bo med en annen har jeg råd til at barna skal få ha hvert sitt soverom. Alene har jeg ikke råd til å bo slikt, da må alle jentene bo på samme rom, eller evt dele soverom med meg. Det hadde funket, siden alle barna er under 5 år, men det er ikke så kult å evt møte noen andre også er soverommet fullt av barneleker. Så det passet veldig bra at jeg møtte samboer da, for jeg flyttet ut av huset jeg hadde med barnemoren. Jeg var forelsket, men er det ikke nå lenger. Jeg føler meg like vell låst økonomisk til henne, pga barna. Hun hjelper også veldig mye til med barna, for det er ikke bare bare å ha 3 små alene. Jeg trenger hjelpen. Men jeg er så lei av alt følelses maset. Det føles rett og slett ut som tortur å bekrefte følelser ovenfor henne hele tiden, og hun tar dette opp hver eneste kveld (at hun ikke føler seg elsket osv). Jeg må lyve for at hun ikke skal dra. Dette er fryktelig slitsomt og jeg er så i tvil på hva jeg skal gjøre... Forholdet et relativt nytt og jeg kan jo bare si det ikke funket like vell, siden vi gikk for fort frem? Men igjen, så bor jeg så fint slik jeg bor nå... Jeg kan uansett ikke si opp leiekontrakten før i mars, pga kontrakten sier det ikke er lov til å si opp av noen parter de 9 første mnd. Så om jeg sier opp i mars, så er det 3 mnd oppsigelsestid, da har jeg ganske god til til å evt finne ei ny å bo med, for det vil være økonomisk umulig alene pga barna. Noen som har noen råd til en far i en vanskelig situasjon? Anonymkode: b636b...508 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 15. februar 2021 Asshole.... ikke rart hun "maser" om følelser og sier hun ikke føler seg elsket, hun har jo rett. Du fucker opp hodet hennes for du SIER du elsker henne, men kroppsspråk og handlinger sier nok helt motsatt. Så, ASSHOLE. Anonymkode: 3e4d1...bef 89
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 15. februar 2021 Når trollfar har lagt sine 3 små troll... Anonymkode: 990f0...f55 55
blåbærpai Skrevet 15. februar 2021 #4 Skrevet 15. februar 2021 Du er en stor tosk hvis det du skriver i innlegget ditt stemmer. 13
Miss-Grey Skrevet 15. februar 2021 #5 Skrevet 15. februar 2021 Stakkars dame! Du utnytter henne jo, både emosjonelt, økonomisk og praktisk. Du bør fortelle at følelsene ikke er der lenger, og ta ansvar for ditt eget liv. Du bør heller ikke «finne en annen dame å bo med» for å løse dine praktiske hverdagsutfordringer. Dette er egoistisk oppførsel - det går hardt utover damene du er sammen med, og gir ustabile oppvekstvilkår for barna dine. 17
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #6 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Asshole.... ikke rart hun "maser" om følelser og sier hun ikke føler seg elsket, hun har jo rett. Du fucker opp hodet hennes for du SIER du elsker henne, men kroppsspråk og handlinger sier nok helt motsatt. Så, ASSHOLE. Anonymkode: 3e4d1...bef Men hva skal jeg gjøre da, når hu maser om dette her hver sabla kveld... jeg tror det er usikkerheten hennes som har gjort at jeg har mistet følelser. Ting gikk akt for fort i starten, og ja, det er kanskje litt min skyld, men hun var like ivrig på å flytte sammen med meg. Ting ble ikke helt slik vi så for oss, og jeg tror også korona restriksjonene ikke heller har hjulpet at vi sitter oppå hverandre hver eneste kveld... ts Anonymkode: b636b...508
Gjest Kaiminator Skrevet 15. februar 2021 #7 Skrevet 15. februar 2021 Og dette er en av grunnene til at jeg aldri kommer å møte noen med barn.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #8 Skrevet 15. februar 2021 Jeg foreslår at du er ærlig med henne, og flytter for deg selv så snart dette er mulig. Det er slemt gjort mot henne å late som om situasjonen er en helt annen enn det den er. Du kan jo ikke klage på at hun maser om følelser når hun jo har rett i at det ikke er følelser der! Det er DU som fører henne bak lyset, og DU som genererer dette "maset"! Du burde så absolutt flytte for deg selv! Du kan ikke flytte raskt inn med en ny dame bare pga at det er praktisk! Dette er heller ikke noe heldig for barna! Hva om det da ikke fungerer med en ny dame heller?? Skal du da se etter neste dame å flytte sammen med? Skal barna dine knytte seg til flere ulike damer bare pga at du mener det blir for liten plass om dere bor alene?? Jeg kan jo fortelle deg det at da det ble slutt mellom eksen min og den nye kjæresten hans, så ble jeg kjempetrist! Sønnen min hadde knyttet seg så til henne og sønnen hennes, og hun gjorde masse for sønnen min og var en veldig positiv ting i livet hans. Etter det har ikke sønnen min truffet flere av farens kjærester og ikke knyttet seg til noen, men i flere år etter det ble slutt mellom de snakket han om eksen til faren. Det ble en sorg for han at han mistet henne og sønnen hennes, for kontakten ble selvsagt ikke opprettholdt etter bruddet. Slik kommer det jo muligens til å bli for dine barn også! Vil du gjøre det mot de?? Da jeg studerte bodde jeg i studentleilighet på 50 m2 med sønnen min. Den ene naboen der bodde to voksne og tre barn på det ene soverommet. Det går hvis man vil at det skal gå! Anonymkode: d234c...c24 10
Virrevirrevapp Skrevet 15. februar 2021 #9 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men hva skal jeg gjøre da... Anonymkode: b636b...508 Du skal finne deg egen leilighet. 12
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #10 Skrevet 15. februar 2021 Miss-Grey skrev (2 minutter siden): Stakkars dame! Du utnytter henne jo, både emosjonelt, økonomisk og praktisk. Du bør fortelle at følelsene ikke er der lenger, og ta ansvar for ditt eget liv. Du bør heller ikke «finne en annen dame å bo med» for å løse dine praktiske hverdagsutfordringer. Dette er egoistisk oppførsel - det går hardt utover damene du er sammen med, og gir ustabile oppvekstvilkår for barna dine. Det er vell å kanskje dra den litt langt? Jeg vil si det er mye bedre for barna at de bor bra, istedenfor en liten 2 roms jeg kan tilby alene... at jeg kan tilby forskjellig pålegg og har råd til bursdagsgaver, har vell noe å si det også? Og ikke minst, råd til aktiviteter og dra på lekeland. Er vell en større påkjenning når barna begynner på barneskolen og de andre barna legger merke til at vi er fattige, også blir de mobbet. Jeg som far må jo gjøre alt jeg kan for at de skal ha det best mulig, selv om det kanskje ikke er det beste for meg ts Anonymkode: b636b...508
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #11 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men hva skal jeg gjøre da, når hu maser om dette her hver sabla kveld... jeg tror det er usikkerheten hennes som har gjort at jeg har mistet følelser. Ting gikk akt for fort i starten, og ja, det er kanskje litt min skyld, men hun var like ivrig på å flytte sammen med meg. Ting ble ikke helt slik vi så for oss, og jeg tror også korona restriksjonene ikke heller har hjulpet at vi sitter oppå hverandre hver eneste kveld... ts Anonymkode: b636b...508 Det du jo skulle gjort var å bevise for henne følelsene dine! Men det er jo litt vanskelig nå som de ikke er der. Grunnen til at hun maser om det er jo at du ikke gir henne det hun trenger. Du gir henne ikke den forsikringen hun trenger. Og der er det minst like mye handlinger som ord som må gi henne forsikring! Føler hun seg ikke elsket, når du elsker henne, så er det jo et eller annet som du ikke har klart å gjøre riktig! Anonymkode: d234c...c24 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #12 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er vell å kanskje dra den litt langt? J Anonymkode: b636b...508 Nei. Anonymkode: a99f6...cd9 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #13 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er vell å kanskje dra den litt langt? Jeg vil si det er mye bedre for barna at de bor bra, istedenfor en liten 2 roms jeg kan tilby alene... at jeg kan tilby forskjellig pålegg og har råd til bursdagsgaver, har vell noe å si det også? Og ikke minst, råd til aktiviteter og dra på lekeland. Er vell en større påkjenning når barna begynner på barneskolen og de andre barna legger merke til at vi er fattige, også blir de mobbet. Jeg som far må jo gjøre alt jeg kan for at de skal ha det best mulig, selv om det kanskje ikke er det beste for meg ts Anonymkode: b636b...508 Der tar du feil!! Det er bedre for barna å ha det emosjonelt stabilt enn å ha det bedre økonomisk! Barna har nå nettopp opplevd en stor omveltning i livet når du og moren deres flyttet fra hverandre. Og så flytter du sammen med en ny dame som de knytter seg til, og så tenker du å flytte fra henne igjen!! Du kommer jo til å skape barn som vil slite veldig med å knytte seg til folk. For det er det som kommer til å skje! I stedenfor at de knytter seg til de nye kjærestene dine som så blir tatt fra de, så kommer de til å la være å knytte seg til de. Du følger oppskriften for barn med tilknytningsproblemer nå! Det er mye verre enn at de får litt dårligere pålegg!! Anonymkode: d234c...c24 16
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #14 Skrevet 15. februar 2021 Jeg syntes virkelig dere overdriver, men slik jeg har forstått det så kommer det alltid motstand i starten av tråder før det kommer fornuftige svar. Akkurat som i den tråden hvor en mann tok hardt tak i hunden til ei dame. Mye hardt før det faktisk kom logiske svar det også. Så jeg ser forbi disse svarene til nå og venter heller på folk som tar problemet mitt seriøst og kommer med logiske svar istedenfor å kritisere meg. ts Anonymkode: b636b...508 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #15 Skrevet 15. februar 2021 Dette virker som et trolleinnlegg. Samtidig kjenner jeg noen som har oppført seg/ fortsatt oppfører seg akkurat på denne måten - ganske nøyaktig likt... Skam på dem som utnytter andre slik! Fysjom! Anonymkode: c96ee...090 8
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #16 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg syntes virkelig dere overdriver, men slik jeg har forstått det så kommer det alltid motstand i starten av tråder før det kommer fornuftige svar. Akkurat som i den tråden hvor en mann tok hardt tak i hunden til ei dame. Mye hardt før det faktisk kom logiske svar det også. Så jeg ser forbi disse svarene til nå og venter heller på folk som tar problemet mitt seriøst og kommer med logiske svar istedenfor å kritisere meg. ts Anonymkode: b636b...508 Det handler jo ikke om å kritisere deg!! Det handler om å prøve å få deg til å innse at det du gjør nå er ikke til det beste for barna dine! Svarene du har fått hittil er jo nettopp fra folk som tar problemet ditt seriøst og prøver å fortelle deg at måten du løser det på ved å måtte bo sammen med en dame er ikke den beste løsningen!! Det skader ikke barn å ha dårlig råd. Det som skader de er foreldre som ikke skaper en stabil tilværelse for de som tar vare på deres emosjonelle behov! Anonymkode: d234c...c24 9
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #17 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette virker som et trolleinnlegg. Samtidig kjenner jeg noen som har oppført seg/ fortsatt oppfører seg akkurat på denne måten - ganske nøyaktig likt... Skam på dem som utnytter andre slik! Fysjom! Anonymkode: c96ee...090 På hvilken måte utnytter henne?? Hun var like villig som meg å flytte sammen på starten!! ts Anonymkode: b636b...508
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #18 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det handler jo ikke om å kritisere deg!! Det handler om å prøve å få deg til å innse at det du gjør nå er ikke til det beste for barna dine! Svarene du har fått hittil er jo nettopp fra folk som tar problemet ditt seriøst og prøver å fortelle deg at måten du løser det på ved å måtte bo sammen med en dame er ikke den beste løsningen!! Det skader ikke barn å ha dårlig råd. Det som skader de er foreldre som ikke skaper en stabil tilværelse for de som tar vare på deres emosjonelle behov! Anonymkode: d234c...c24 Jeg tenker jo ikke å bytte ut dame i hytt og pine, jeg ønsker meg jo et trygt langvarig forhold som fungerer, men det gjør det ikke med hun jeg er sammen med nå... ts Anonymkode: b636b...508
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #19 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): På hvilken måte utnytter henne?? Hun var like villig som meg å flytte sammen på starten!! ts Anonymkode: b636b...508 Du får høre med henne om det er greit for henne å være Sugar Mama for deg og dine barn da. Tipper svaret er NEI. Anonymkode: 293b5...9b2 10
Fru Uperfekt Skrevet 15. februar 2021 #20 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Er sammen med en kvinne og forholdet var vart i ca 1 år. Vi flyttet sammen alt for tidlig, men jeg trengte et sted å bo og er pappa til 3 jenter. Ved å bo med en annen har jeg råd til at barna skal få ha hvert sitt soverom. Alene har jeg ikke råd til å bo slikt, da må alle jentene bo på samme rom, eller evt dele soverom med meg. Det hadde funket, siden alle barna er under 5 år, men det er ikke så kult å evt møte noen andre også er soverommet fullt av barneleker. Så det passet veldig bra at jeg møtte samboer da, for jeg flyttet ut av huset jeg hadde med barnemoren. Jeg var forelsket, men er det ikke nå lenger. Jeg føler meg like vell låst økonomisk til henne, pga barna. Hun hjelper også veldig mye til med barna, for det er ikke bare bare å ha 3 små alene. Jeg trenger hjelpen. Men jeg er så lei av alt følelses maset. Det føles rett og slett ut som tortur å bekrefte følelser ovenfor henne hele tiden, og hun tar dette opp hver eneste kveld (at hun ikke føler seg elsket osv). Jeg må lyve for at hun ikke skal dra. Dette er fryktelig slitsomt og jeg er så i tvil på hva jeg skal gjøre... Forholdet et relativt nytt og jeg kan jo bare si det ikke funket like vell, siden vi gikk for fort frem? Men igjen, så bor jeg så fint slik jeg bor nå... Jeg kan uansett ikke si opp leiekontrakten før i mars, pga kontrakten sier det ikke er lov til å si opp av noen parter de 9 første mnd. Så om jeg sier opp i mars, så er det 3 mnd oppsigelsestid, da har jeg ganske god til til å evt finne ei ny å bo med, for det vil være økonomisk umulig alene pga barna. Noen som har noen råd til en far i en vanskelig situasjon? Anonymkode: b636b...508 Enten er du et troll eller så er du et rævhol 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå