Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber ettermiddagsvakter. Starter da som regel kl. 15.  Her om dagen hadde jeg en fridag, men pga. sykdom ble jeg ringt etter og spurt om jeg kunne steppe inn. Var forholdsvis kort varsel ca 2,5 time.

Stemmer det at det ikke blir noe ekstra betaling når det er såpass kort varsel?  Da var det kanskje dumt av meg å si ja...

Anonymkode: 3f0ee...865

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal jo ha betalt for de timene du jobbet ekstra. Med de tilleggene som måtte være for ettermiddag og kveld.

Utover det kommer an på om det blir overtid, eller om det er noe avtalt i tariffavtalen. 

Skrevet

Jeg har aldri hørt om at det er noe tillegg i lønn om man blir kalt inn på jobb på kort varsel og sier ja til det.
Men det kan jo hende at det er sånn på hos enkelte arbeidsgivere

Anonymkode: 427af...53f

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har aldri hørt om at det er noe tillegg i lønn om man blir kalt inn på jobb på kort varsel og sier ja til det.
Men det kan jo hende at det er sånn på hos enkelte arbeidsgivere

minus "på", for faen

Skrevet

Hvor stor stillingsbrøk har du? 

Anonymkode: 4eb53...2ee

Skrevet

Der jeg jobber får vi lønn fra det tidspunktet vi blir oppringt hvis vi må på jobb samme dag. Begynner på jobb 08.15, og blir som regel oppringt mellom 07.15 og 07.30.

Anonymkode: d6447...1b5

Skrevet

Vi får tillegg for å jobbe ekstra på kort varsel, jeg jobber i helsevesenet. 

Anonymkode: 5abd2...e49

Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Jobber ettermiddagsvakter. Starter da som regel kl. 15.  Her om dagen hadde jeg en fridag, men pga. sykdom ble jeg ringt etter og spurt om jeg kunne steppe inn. Var forholdsvis kort varsel ca 2,5 time.

Stemmer det at det ikke blir noe ekstra betaling når det er såpass kort varsel?  Da var det kanskje dumt av meg å si ja...

Anonymkode: 3f0ee...865

Kommer helt an på hvilken kontrakt du har

Anonymkode: d7638...0b9

Skrevet

Har tariff i OUS. Her er det 50% tillegg om du møter opp på kort varsel. Dvs minst 4 timers varsel

Anonymkode: 14682...a6a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...