Gå til innhold

Jeg er alltid den som må strekke ut en hånd eller si unnskyld etter en krangel

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten har et avstandsforhold. Selv om alt stort sett er bra og stemningen er god så hender det av og til at vi har noen små krangler/diskusjoner. Vi er veldig forskjellige på mange områder, og spesielt når det kommer til å legge hendelser bak seg. Dersom vi har en diskusjon/krangel en kveld, så kan jeg føle meg helt ferdig med det dagen etter. Han føler det derimot veldig ofte annerledes. Det er også alltid jeg som må strekke ut en hånd eller be om unnskyldning (selv om jeg ikke har noe å unnskylde for) - bare for at stemningen skal bli bra igjen. 

Jeg er veldig lei av å alltid måtte være den som ordner opp i ting og tar initiativ til å snakke med hverandre. Vi hadde en diskusjon i går, og det endte med at vi sa farvel og la på. Jeg orket ikke å sende han en melding for å få ordnet opp i dag tidlig, og jeg har fortsatt ikke hørt noe fra han. Jeg kan jo ikke alltid være den som må legge meg flat, beklage for noe jeg ikke trenger å beklage for og strekke ut en hånd gang på gang??

Anonymkode: b4e78...b2f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slutt med det. La han være i fred. Det du selv som setter deg i denne offerrollen. 

Anonymkode: 18921...44b

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du slutte å gjøre det og sjekke hvem som egentlig bryr seg. 

Anonymkode: be810...aef

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

🙄Det du selv som setter deg i denne offerrollen. 

Anonymkode: c4cd0...d80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Skal jeg gå flere dager uten å snakke med kjæresten min da? Eller har dere noen forslag egentlig? Man gjør jo det man kan for at man skal slippe å ha dårlig stemning over lang tid. Det tærer på psyken og fjerner fokuset fra alt annet. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men har du snakket med ham om det i en situasjon det ikke er krangling? Hva tenker han om det mønsteret? Hvilke behov har han etter krangler? Hvorfor ber han ikke om unnskyldning? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Skal jeg gå flere dager uten å snakke med kjæresten min da? Eller har dere noen forslag egentlig? Man gjør jo det man kan for at man skal slippe å ha dårlig stemning over lang tid. Det tærer på psyken og fjerner fokuset fra alt annet. 

Dette er jo noe han gjør som får deg til å føle deg dårlig. Sånne forhold har jeg vært i. Alle krangler endte opp med å være mine skyld, og jeg måtte be om unnskyldning hvis ting skulle bli bra. Og så ble det sånn "men da må du slutte med å oppføre deg slik så slipper vi disse kranglene og at du må be om unnskyldning". Tok noen år før jeg innså at hele mønsteret var tegn på psykisk mishandling. Han kunne oppføre seg som en drittsekk, og jeg tok det opp slik at han ble sur, så mente han at jeg hadde startet en krangel, og det var pga meg at han var sur og hadde fått ødelagt humøret sitt, og jeg måtte be om unnskyldning. Helt til neste gang han var drittsekk. 

Anonymkode: 61e0a...e4e

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor kjenner ikke han på behovet for å ordne opp? Du skaper et mønster ved å påta deg skyld, og du bør jo kunnd forvente at han tar like mye ansvar som deg. 

Så bryt mønsteret neste gang. Gi han tid til å tenke, savne deg, og ikke ta deg «for gitt». 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja? Om du føler du ikke har noe å unnskylde deg for, så forstår jeg ikke hvorfor du alltid sier unnskyld. Å alltid være den som må legge seg paddeflat, ødelegger også psyken.

Har jeg en krangel med kjæresten, så er jeg åpen for en dialog etterpå, hvor vi begge innrømmer at vi ble litt revet med og sier unnskyld til HVERANDRE for at vi begge ble sinna. Vi sier dog ikke sorry for at vi har forskjellige meninger om det vi krangla om, men diskuterer da på en roligere måte og gjør det vi kan for å forstå hverandres synspunkt. 

Jeg ville aldri lagt meg flat og unnskyldt meg for en krangel vi begge var medskyldige i, kun for å unngå dårlig stemning. Er han ikke villig til å møte meg på halvveien, så gidder ikke jeg heller. 

Anonymkode: 2ed3f...428

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,  du skal gå flere dager uten å snakke med han. Han gjør jo dette for han behandler deg som dritt. Hvorfor skal du unnskylde deg hvis dette ikke er din feil?  

Hvorfor er du sammen med han egentlig når han ikke bryr seg om dine følelser.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tangent skrev (3 minutter siden):

Men har du snakket med ham om det i en situasjon det ikke er krangling? Hva tenker han om det mønsteret? Hvilke behov har han etter krangler? Hvorfor ber han ikke om unnskyldning? 

Ja, jeg har forsøkt å gjøre det. Han sier selv at han bruker lengre tid enn meg på å bli ferdig med ting, og det respekterer jeg - men når han er avvisende over lang tid, kanskje til og med flere dager - og ikke ønsker å snakke om det, da blir det problematisk. Han skyver ting som er ubehagelig unna, og jeg tror ikke helt at han ser det selv. Årsaken til at han ikke ber om unnskyldning er fordi han selv tror at han ikke har gjort noe galt. Jeg er veldig kjapp til å unnskylde meg dersom jeg ser at jeg har gjort eller sagt noe som ikke var helt innafor, og jeg legger meg flat. For han er det vanskelig å gjøre. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juniper skrev (5 minutter siden):

Hvorfor kjenner ikke han på behovet for å ordne opp? Du skaper et mønster ved å påta deg skyld, og du bør jo kunnd forvente at han tar like mye ansvar som deg. 

Så bryt mønsteret neste gang. Gi han tid til å tenke, savne deg, og ikke ta deg «for gitt». 

Ja, det er sant. Jeg vil anta at han ikke kjenner på behovet fordi at jeg alltid tar ansvaret, og han føler vel at jeg er her og at alt ordner seg uansett hva. Jeg ringte til han etter å ikke ha snakket sammen på telefonen på 4 dager, også sa jeg "Så koselig å høre stemmen din igjen! Det føles veldig lenge siden!¨. Responsen jeg fikk da var ¨Ta det med ro nå. Det er ikke så lenge siden¨. 

Etter det så har jeg sluttet å ta så mye initiativ, og jeg har merket at han har gjort det mer og mer.. Nå er det ofte han som spør om vi skal ringes, og det er kanskje det jeg burde gjøre i dette tilfellet også. Trekke meg litt unna, slik at han innser at han må ta ansvar han også.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er du ung?

Anonymkode: b8232...ef2

Har ingenting med alder å gjøre-

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er du ung?

Fylte 70 forleden dag 👵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fylte 70 forleden dag 👵

grattis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

TS: Hvis du skal være sammen med denne mannen må du vende han av med furting. Om det betyr at du ikke hører noe på noen dager så betyr at du ikke hører noe på noen dager. Hvis du mørner så betyr det at han har vunnet nok en gang.

Du skal kun be om unnskyldning når DU har sagt eller gjort noe dumt, slemt eller urimelig. 

Du skal selvsagt kunne kontakte han for helt andre ting - planer eller koseprat - men hvis han velger å fryse deg ut eller er kald mot deg fordi du ikke har krøpet og kravlet, bør det ringe noen ganske kraftige varselklokker om at dette er en mann som egentlig ikke er noe for deg, for å si det pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Har ingenting med alder å gjøre-

Så klart har det noe med alderen å gjøre. Er det en 16 åring som sitter å skriver dette eller en på 40?

Skjønner holdningen til gutten om de er unge. Han virker veldig umoden og det kan forklares med alderen.

Dersom det er en eldre mann som oppfører seg sånn så løper man langt unna. Vokser ikke fra seg en sånn type oppførsel med en «lang» livserfaring.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så klart har det noe med alderen å gjøre. Er det en 16 åring som sitter å skriver dette eller en på 40?

Skjønner holdningen til gutten om de er unge. Han virker veldig umoden og det kan forklares med alderen.

Dersom det er en eldre mann som oppfører seg sånn så løper man langt unna. Vokser ikke fra seg en sånn type oppførsel med en «lang» livserfaring.

Man skulle tro, men slik oppførsel har ingenting med alder, men personlighet-

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...