AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #1 Skrevet 15. februar 2021 Noen som har erfaringer å dele fra den siste tiden? Fikk dere rom alene? Hvor mye fikk far være der? Anonymkode: 30617...b0f
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #2 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen som har erfaringer å dele fra den siste tiden? Fikk dere rom alene? Hvor mye fikk far være der? Anonymkode: 30617...b0f Ja, hadde planlagt KS i januar. Vi fikk imidlertid tvillinger hvilket innebar at vi fikk familierom og far fikk være der hele tiden. Det var rolig på barsel, og vi fikk avlastning på natten hvis vi ønsket. Hvis du skal få ett barn eller det ikke er andre medisinske årsaker til at far må være der, får ikke far være tilstede på barsel men må forholde seg til visitttiden. Anonymkode: 8a601...f3a
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #3 Skrevet 15. februar 2021 9 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, hadde planlagt KS i januar. Vi fikk imidlertid tvillinger hvilket innebar at vi fikk familierom og far fikk være der hele tiden. Det var rolig på barsel, og vi fikk avlastning på natten hvis vi ønsket. Hvis du skal få ett barn eller det ikke er andre medisinske årsaker til at far må være der, får ikke far være tilstede på barsel men må forholde seg til visitttiden. Anonymkode: 8a601...f3a Så heldige dere var!! Gikk det fint med deg etter keisersnittet? Jeg skal også ha tvillinger som ligger i tverrleie. Spurte på siste kontroll om han kunne være der med oss, men de sa at han ikke kunne overnatte...:/ men hat skjønt at det er ganske travelt nå! Ts Anonymkode: 30617...b0f
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #4 Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Så heldige dere var!! Gikk det fint med deg etter keisersnittet? Jeg skal også ha tvillinger som ligger i tverrleie. Spurte på siste kontroll om han kunne være der med oss, men de sa at han ikke kunne overnatte...:/ men hat skjønt at det er ganske travelt nå! Ts Anonymkode: 30617...b0f Å, så gøy! Gled deg, og sov mens du kan😂 Det gikk fint, men jeg hadde mye vondt og kom meg ikke ordentlig ut av sengen før dag 2-3, det hadde overrasket meg endel. Det hadde hvertfall vært komplett urealistisk å ikke hatt mannen der med to babyer å passe på, hvorav en lå på NFI i etasjen over i ett døgn - han gjorde ALT av babystell (og det er mye med tvillinger!), hentet brystpumpe, mat og drikke til meg til alle døgnets tider og passet på jenta vår på intensiven når jeg kunne ligge med den andre tvillingen på brystet. Hvis ikke han hadde vært der måtte jeg ha hatt en-til-en-sykepleie i og med at jeg var totalt sengeliggende de to første døgnene (hvilket er ganske vanlig etter KS) og tvillingene skulle vekkes for stell og mat hver 3. time. Det høres helt fjernt ut at far ikke skal få være der, da det gir de bare veldig mye merarbeid? Dette synes jeg du skal ringe og få klarhet i. Jeg var der som sagt for et par uker siden, og de var veldig klare på alle kontroller på at far garantert skulle få være med, og at de ikke hadde tid til å følge opp tvillingmødre på annet vis. Masse lykke til🥰 Anonymkode: 8a601...f3a 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #5 Skrevet 16. februar 2021 Det som er med Rikshospitalet er at de får mange ekstra «syke» fødende. Det er mange som trenger noe ekstra der. Jeg vet ikke om det var tilfeldig, men jeg følte de hadde mindre tid til meg der enn da jeg fødte på Ullevål. Anonymkode: 9c3e0...55a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå