AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #1 Skrevet 15. februar 2021 Jeg har 7 kg for mye, ikke krise med andre ord, men nok til at jeg ikke er helt komfortabel i egen kropp. Jeg spiser sunt og nok, har en aktiv jobb og trener litt styrke hjemme. Men vekten rikker seg ikke. Hva er det jeg gjør galt? De sitter sol LIMT på. Frustrerende! Anonymkode: e465c...18d
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #2 Skrevet 15. februar 2021 Du må først sjekke hvor mye kalorier du må få deg i for å gå ned i vekt, basert på din høyde, alder, kjønn, vekt og aktivitetsnivå. Så må du regne på kaloriene du spiser slik at du har kontroll på at du ikke får med deg mer (og heller ikke for lite) enn du trenger for å gå ned i vekt. Anonymkode: f60e8...8f4 4
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #3 Skrevet 15. februar 2021 Nei, da spiser du nok litt for mange kalorier hvis du vil ned i vekt Selv om jeg ikke liker kaloritelling selv, så kan det være lurt å gjøre det i noen uker for å finne ut hva du faktisk spiser, og så justere ned litt og sjekke at du holder deg der du vil. Jeg teller ikke kalorier nå, men spiser etter periodisk faste, og holder litt usunnheter til helga. Litt mindre middagsporsjoner og mye sunt og grønt i hverdagen = vekta går nedover. Men kanskje du foretrekker kaloritelling eller lavkarbo, er mange måter å gjøre det på Anonymkode: 9ce63...76d 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #4 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg spiser sunt og nok Du må spise litt for lite hvis du skal gå ned i vekt Anonymkode: 73423...36b 7
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #5 Skrevet 15. februar 2021 Hjelper ikke å spise sunt hvis du spiser for mye. Finn ut kalorier på maten du spiser løpet av ei uke. Finner du fort ut om du spiser/drikker for mye. Anonymkode: 8e129...ffd 4
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #6 Skrevet 15. februar 2021 Syns selv det er alt for slitsomt å telle kalorier, men jeg gjorde det i starten da jeg begynte å gå ned i vekt for å få en oversikt over hva matvarer inneholdt og hvor jeg spiste for mye. For min del var det mye småspising mellom måltidene som dro opp, andre spiser for store måltider. Det kan hjelpe deg også, og når det bare er snakk om 7 kg så skal det ikke så mye til for å gå i underskudd. Anonymkode: 90c17...e52 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #7 Skrevet 16. februar 2021 Som de andre her sier: Med ærlig kaloritelling går det! Ikke er det mye jobb heller. Anonymkode: 73d94...85f 4
Tvist Skrevet 16. februar 2021 #8 Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Som de andre her sier: Med ærlig kaloritelling går det! Ikke er det mye jobb heller. Anonymkode: 73d94...85f Jeg synes kalori tellinger myye jobb. Men det gir resultater.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #9 Skrevet 17. februar 2021 Tvist skrev (På 16.2.2021 den 16.06): Jeg synes kalori tellinger myye jobb. Men det gir resultater. Syns også det er mye jobb. Men ekstremt effektivt om man teller absolutt alt. Anonymkode: 90c17...e52
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #10 Skrevet 17. februar 2021 Jeg synes kaloritelling er lite jobb, men det er fordi jeg har ganske mye rutine på maten. Jeg spiser det samme til frokost/kvelds hver dag i ukesvis og trenger derfor bare regne ut kaloriene èn gang for hver gang jeg "skifter mat". Anonymkode: f60e8...8f4
Tvist Skrevet 17. februar 2021 #11 Skrevet 17. februar 2021 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jeg synes kaloritelling er lite jobb, men det er fordi jeg har ganske mye rutine på maten. Jeg spiser det samme til frokost/kvelds hver dag i ukesvis og trenger derfor bare regne ut kaloriene èn gang for hver gang jeg "skifter mat". Anonymkode: f60e8...8f4 Frokost og lunsj syntes jeg gikk greit men middagen var styr, og litt gjetting gryterett med mange ingredienser eller suppe. Lager til meg og mannen, gjerne for to dager. Umulig å måle nøyaktig, så jeg veide og tippet på mengdene. 50 g løk, 60 g aubergine osv.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #12 Skrevet 20. februar 2021 Som andre sier: hvis du ikke går ned i vekt, så spiser du for mye. Kan det være at du har feiloppfatninger om hva som er sunt/usunt? Spiser salat med dressing og krutonger, nøtter, drikker mye juice el.l? Anonymkode: 53a21...7c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå