AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #1 Skrevet 15. februar 2021 Jeg og barnefar kunne snakke om alt tidligere og hadde god kontakt. Når han da ble sammen med ny så var det ingen kontakt lengre og nå venter de barn. Bør jeg la han være i fred og kun snakke om sønnen vår eller ta opp at vi burde ha like god kontakt som før? Anonymkode: d6abb...7e8 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #2 Skrevet 15. februar 2021 Er opp til han om han vil snakke med deg utenom det som handler om deres felles barn. Men du kan selvfølgelig ta det opp med han og høre hva han ønsker selv! Anonymkode: c53d4...95b 4
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #3 Skrevet 15. februar 2021 Vennskapet mellom to ekser kan fort forandre seg når det kommer en ny partner inn i bildet. Jeg opplever det som helt naturlig. Man bør fortsatt ha en god tone og samarbeide om barn, men man trenger ikke være nære venner som snakker om alt mer. Livet går videre, nytt kapittel. Da er det naturlig og minimere kontakt med eksen noe. Anonymkode: 380e4...f28 12
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #4 Skrevet 15. februar 2021 Helt forståelig. Han respekterer sin nye dame sine følelser. Dere er ekser og burde kun snakke om barnet. Du er tydligvis ikke ferdig med han siden du krever like mye kontakt. Anonymkode: cee92...604 9
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #5 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg og barnefar kunne snakke om alt tidligere og hadde god kontakt. Når han da ble sammen med ny så var det ingen kontakt lengre og nå venter de barn. Bør jeg la han være i fred og kun snakke om sønnen vår eller ta opp at vi burde ha like god kontakt som før? Anonymkode: d6abb...7e8 ....... Hva tenker du selv? Jeg skjønner du savner god kontakt, menne.....nå har han gått videre og har nok behov for å fokusere på sin nye familie sammen med første barn - og du er ikke med i det regnestykket annet enn som barnemor og eks. Han har nok fortsatt respekt for deg og er glad i deg, men han elsker henne og gjør det rette her. Anonymkode: 8f56f...cb9 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #6 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Helt forståelig. Han respekterer sin nye dame sine følelser. Dere er ekser og burde kun snakke om barnet. Du er tydligvis ikke ferdig med han siden du krever like mye kontakt. Anonymkode: cee92...604 Gaad! Bs Anonymkode: 69699...8e7
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #7 Skrevet 15. februar 2021 Jeg skjønner deg godt ts, ex kanfaktisk bare være en venn, og selvom man ønsker kontakt betyr ikke det at man har slike føleser. Dette er naturlig, men jeg skjønner jo du lnsker bedre kontakt når ditt barn skal ha et nytt søsken. Allerede der er jo du ogsp involert- Anonymkode: 69699...8e7
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #8 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Jeg og barnefar kunne snakke om alt tidligere og hadde god kontakt. Når han da ble sammen med ny så var det ingen kontakt lengre og nå venter de barn. Bør jeg la han være i fred og kun snakke om sønnen vår eller ta opp at vi burde ha like god kontakt som før? Anonymkode: d6abb...7e8 Hvorfor burde dere det? Anonymkode: c0f77...66c 7
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #9 Skrevet 15. februar 2021 Hvor lenge siden er bruddet mellom dere? hvor gammelt er barnet? (Les hvor mye oppfølging trenger det?) du må snu situasjonen litt, hadde du ventet barn med en ny nå hadde du heller ikke prioritert eksen din. Barnet binder dere sammen = snakke om barnet. Han ønsker ikke et vennskap uten om.. det må du respektere Anonymkode: f7353...ada 5
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #10 Skrevet 15. februar 2021 Forstår deg godt, ikke noe i veien for å ville være venner med en eks. Nå når barnet deres får et nytt halvsøsken og alle sys tettere sammen, så er det jo også fint om alle kan være venner. Det inkluderer også deg og hans nye kjæreste. Men så er det jo litt sånn da, at nye kjærester kan være usikre på ekser og ikke ønske at kjæresten skal ha "for" god kontakt med dem, og det er også forståelig. Det er hun som er hans nye bestevenn nå, som han kan snakke med alt om. Og ja, man gjør det med venner også og ekser kan være venner, men ja.. føler nok kanskje ikke du kan kreve eller forvente like mye kontakt likevel. Da tror jeg kanskje en vei å gå er å invitere dem begge på en middag eller noe, inkludere henne i kontakten og ikke at den er veldig ekskluderende og en sone bare for dere to. Anonymkode: afeb6...2ca
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #11 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg og barnefar kunne snakke om alt tidligere og hadde god kontakt. Når han da ble sammen med ny så var det ingen kontakt lengre og nå venter de barn. Bør jeg la han være i fred og kun snakke om sønnen vår eller ta opp at vi burde ha like god kontakt som før? Anonymkode: d6abb...7e8 Snakk kun om sønnen dere har, kun det som er nødvendig. Anonymkode: 2605e...98e 4
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #12 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg og barnefar kunne snakke om alt tidligere og hadde god kontakt. Når han da ble sammen med ny så var det ingen kontakt lengre og nå venter de barn. Bør jeg la han være i fred og kun snakke om sønnen vår eller ta opp at vi burde ha like god kontakt som før? Anonymkode: d6abb...7e8 La ham være i fred. Når det kommer nye inni bildet, dabber kontakten av. Facts of life. Anonymkode: d4fd3...f36 4
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #13 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Helt forståelig. Han respekterer sin nye dame sine følelser. Dere er ekser og burde kun snakke om barnet. Du er tydligvis ikke ferdig med han siden du krever like mye kontakt. Anonymkode: cee92...604 Det kan være så enkelt som at han ikke har det behovet lenger. Når begge to er single etter et brudd, kan de fortsatt finne støtte i hverandre som samtalepartnere. Når man treffer en ny overtar ofte den nye denne rollen. Det er klart man kan fortsatt være venn med eksen, men for de fleste er ikke det behovet der. Det er nok som skjer i et nytt forhold. Spesielt når det også blir et nytt barn. Det trenger ikke være fordi hans nye kjæreste "krever" det. Min ekspartner har forsvunnet fra min bevissthet etter at jeg traff en ny, og det er ikke noe han har bedt om, det er bare slik det blir. Jeg tenker mindre på eksen. Anonymkode: f1656...ae8
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #14 Skrevet 15. februar 2021 Hvor god kontakt hadde dere? Jeg tenker at det blir naturlig mindre kontakt med ekser etter hvert, selv med barn. Du har ikke ny kjæreste selv eller? Anonymkode: 1fd58...621 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #15 Skrevet 15. februar 2021 Eksen til det som nå også er min eks var kritisk til meg og mente nok at jeg forårsaket mindre dialog/kontakt dem i mellom. Hun laget i grunn mye greier ut av dette, men var det en som forsøkte å fremsnakke at de hadde dialog så var det vel meg. Tror han bare var lei og ønsket mindre kontakt selv. Jeg tenker du bare må innse at den perioden er forbi. Han har en annen å snakke med nå, og du må finne en annen å dele vennskapelig tone ang barnet med. Sånt er i grunn veldig leit for det er jo dere som er foreldre og ingen som vil være like opptatt av barnet deres som det dere er. Anonymkode: d110a...32c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå