Gå til innhold

Utkastelse av kommunal bolig etter 10 år. somalisk familie

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hedda79 skrev (14 timer siden):

Hvis du mener at du vet bedre enn advokaten kan du gjerne vise til kilder. 

Om man skal flytte ut av Oslo er en  annen diskusjon. Jeg personlig er ikke så sikker på om det er bra for Oslo at alle fattige jages ut av byen. 

Hva mener du med at kommunen sponser bolig? Man betaler gjengs leie for kommunale boliger, samtidig som at Oslo kommune tar ut store summer som aksjeutbytte hvert år fra boligbygg som drifter de kommunale boligene. 

Jeg har allerede forklart hvorfor jeg er uenig med advokatens fremstilling av saken i media. 

Man jager ikke ut av Oslo de fattige. Det er snakk om å bo der man har råd til. De som eier leilighet i Oslo men vil utvide til rekkehus og ikke har millionene som trengs for å kjøpe rekkehus i Oslo - de flytter lengre unna byen der hvor de har råd til å kjøpe rekkehus. Det er ikke å jage fattige ut av byen med mindre du mener noen som eier bolig til noen millioner er fattig?

Med sponser bolig mener jeg at kommunen skal ha så og så mange boliger til fattige som ikke klarer å finne bolig å leie på det åpne markedet bare så at de fortsetter å bo i kommunen. Den eneste gruppen jeg ser for meg at kommunen er forpliktet til å sørge for en bolig er flyktninger under introduksjonsprogrammet. Det er ikke slik at man MÅ bo i Oslo når man ikke har råd å leie bolig på egen hånd der. Da flytter man et sted hvor man har råd til bolig og hvor det er boliger til utleie man kan få. 

• Liker 12
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da tapte de visst rettsaken, og må bruke en del av spleispengene sine på advokater og saksomkostninger i stedet for å bruke alt til egenandel på en egnet bolig et sted de faktisk har råd å bo. 

Håper andre tar lærdom av dette.

• Liker 10
  • 2 måneder senere...
Skrevet
velociraptor skrev (På 4.3.2021 den 11.17):

Da tapte de visst rettsaken, og må bruke en del av spleispengene sine på advokater og saksomkostninger i stedet for å bruke alt til egenandel på en egnet bolig et sted de faktisk har råd å bo. 

Håper andre tar lærdom av dette.

Står det noen artikkel om dette?

Skrevet
Ann Mo skrev (På 15.2.2021 den 12.04):

Det ville vært å forvente at en journalist stilte i alle fall noen av spørsmålene her:

• Hvor lenge har dere visst at familien burde finne et annet sted å bo?
  • Hvorfor fortjener du og din familie kommunal leilighet når dere tjener nok til å leie på det ordinære leiemarkedet?
  • Hvorfor bor dere i kommunal bolig i ti år når dere har fast inntekt, vel vitende om at kommunale boliger er et tidsavgrenset tilbud?
  • Hvorfor må dere bo i Oslo sentrum?
  • Hvorfor har dere ikke forsøkt å leie noe annet i tiden som har gått siden oppsigelsen kom i posten?

Men ingen kritiske spørsmål stilles.

https://www.rights.no/2021/02/somalisk-familie-belonnes-for-at-vi-er-lettlurt/

Er det bra at HRS stiller spørsmål her? 

Ser reportasjene som ble gitt, gav flotte resultater for familien. 

1.570.000 kr innsamlet til de

https://www.spleis.no/project/164817

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...