AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #21 Skrevet 15. februar 2021 Det er så trist at alle må bo på Østlandet. Det er så mange andre fine steder i Norge, med rimeligere boliger og gode oppvekstvilkår. Anonymkode: 1789b...6b7 5
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #22 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Oslo da? Huset mitt kostet 2 mill for to år siden. Fire soverom. Bor i Porsgrunn, greit arbeidsmarked. Anonymkode: 2e638...fdb Men det huset kan jo umulig være dagens standard? Jeg bor selv i nærområdet til Porsgrunn og har aldri sett et så billig hus med av den størrelsen som ikke er, unnskyld språket, en rønne. Vårt hus ligger i nærområdet, men ikke i byen, så det trekker ned prisen. Allikevel kostet det over 4 mill for enebolig og garasje på en ikke så veldig stor tomt. Huset er fra 2017. Anonymkode: 519e1...f4c 4
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #23 Skrevet 15. februar 2021 Dette er jo bare en konsekvens av valgene en har tatt. Hvis folk velger å utdanne seg til yrker som nesten bare finnes i Oslo, så går jeg ut i fra at de gjorde en konsekvensanalyse i forkant. Dette blir bare sutring. Anonymkode: 1ffa9...3ed 6
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #24 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette er jo bare en konsekvens av valgene en har tatt. Hvis folk velger å utdanne seg til yrker som nesten bare finnes i Oslo, så går jeg ut i fra at de gjorde en konsekvensanalyse i forkant. Dette blir bare sutring. Anonymkode: 1ffa9...3ed Ikke alle kan velge å bli leger og advokater. Det hadde hekler ikke gått rundt om vi bare hadde leger og advokater i dette landet. Men du skal få sitte på din høye hest du. Anonymkode: 26094...d79 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #25 Skrevet 15. februar 2021 Vi er 21 år begge to. Kjøpte et rekkehus med tre soverom til 3.6 mill. Kunne gjerne fått barn. Men kan ikke få barn fordi det er så rævva ordninger for studenter. Anonymkode: 9e122...233
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #26 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette er jo bare en konsekvens av valgene en har tatt. Hvis folk velger å utdanne seg til yrker som nesten bare finnes i Oslo, så går jeg ut i fra at de gjorde en konsekvensanalyse i forkant. Dette blir bare sutring. Anonymkode: 1ffa9...3ed Det er ikke sutring. Jeg trives kjempegodt i Oslo. Men barn blir det nok ikke så mange av. Det er fordi bolig er alt for dyrt. Anonymkode: 7647f...d0f 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #27 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Det kan godt hende, men er du avhengig av Oslo's svar på sentrum, så har du jo ikke noe annet valg enn å bo i Oslo Jeg bor forøvrig i Skien til deg som spurte, nabobyen til Porsgrunn som allerede er nevnt her (bruker ca 15 min til Porsgrunn). Vi har både restauranter, utesteder, kjøpesentere og de vanligste butikkene her, så jeg er mer en nok fornøyd i alle fall Så får det jo være opp til andre om dette skal defineres som landhandel. Anonymkode: f3e8d...d9d Skien synes jeg absolutt ikke er en landhandel. Skal undersøkes! Takk Anonymkode: e35be...85f
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #28 Skrevet 15. februar 2021 Hmm betalte 2,7 mill for hus med 3 soverom. 20 min til nærmeste by 😊 Kommer vel an på hvor en bor Anonymkode: bbdbe...52a
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #29 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da lurer jeg litt på hvor du bor i så fall? Her jeg bor, har vi to ekstra soverom, hage og flere barn i gata. Betalte 2.1 mill for huset. Men det er ikke midt i sentrum da, jeg må kjøre i ca 5 min. Og prisene er generelt sett lavere her, men i sentrum må man ut med ca 3-4 mill for samme type bolig. Anonymkode: f3e8d...d9d Hvor langt er det til t-banen? Anonymkode: 7647f...d0f 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #30 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ikke alle kan velge å bli leger og advokater. Det hadde hekler ikke gått rundt om vi bare hadde leger og advokater i dette landet. Men du skal få sitte på din høye hest du. Anonymkode: 26094...d79 Du kan bli ganske mye annet det er behov for litt utenfor byene da 😊 Anonymkode: bbdbe...52a 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #31 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Dere som bor i Skien og Porsgrunn, hvor da? Voldsomt billige hus dere har funnet dere, så enten bor dere midt i ingenting eller så kjøpte dere ei rønne som dere pusset opp. Jeg betalte 3mill for halvpart av min tomannsbolig på venstøp, og det er ikke mer enn 105kvm. Så de to millioner husene der, lurer jeg fælt på hvor er hende. Anonymkode: 657be...902 Jeg ønsker ikke å spesifisere noe utover at jeg bor på utsiden av sentrum. Nå er det noen år siden jeg kjøpte, men jeg tror ikke det var skjedd så voldsomt mye på markedet (?). Og ja, jeg måtte pusse opp, men det hadde jeg i all sannsynlighet gjort uansett, for å få mitt eget preg på det. Bor ikke i verdens største enebolig, men ikke ei rønne på størrelse med bod heller. Tomannsboliger er jo nesten dyrere enn enebolig. flere områder utenfor sentrum i Grenland, Skotfoss, Svanvik, Herre osv for å nevne noen. Og prisen er deretter. Er du villig til å kjøre bil i feks 10 minutter for å komme til sentrum, kan du spare mye penger. Anonymkode: f3e8d...d9d 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #32 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): For oss som bor i Oslo er det ikke så relevant hva det koster for en enebolig i Finnmark Anonymkode: 7647f...d0f Bor 23 min fra Oslo S og har rekkehus på 125 kvm til 4 mill. God plass til to barn ☺️ Anonymkode: 6a02d...b6c
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #33 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Det er så trist at alle må bo på Østlandet. Det er så mange andre fine steder i Norge, med rimeligere boliger og gode oppvekstvilkår. Anonymkode: 1789b...6b7 Skulle gjerne bodd i den mellomstore byen vi bodde i før, men fikk ikke jobb etter studiene. Måtte derfor flytte til rett utenfor Oslo, fordi det var her vi begge fikk jobb. Anonymkode: 6a02d...b6c 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #34 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Dette er jo bare en konsekvens av valgene en har tatt. Hvis folk velger å utdanne seg til yrker som nesten bare finnes i Oslo, så går jeg ut i fra at de gjorde en konsekvensanalyse i forkant. Dette blir bare sutring. Anonymkode: 1ffa9...3ed Det er ikke vi som ikke får barn som sutrer, det er politikerne. Erna står på talerstolen på nyttår og peker på meg, kvinne 39 og sutrer over at jeg ikke har fått barn, når det er hennes politikk som direkte er årsak til at jeg ikke kan ta den risikoen. Jeg lever godt uten barn. Anonymkode: f0293...13c 10
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #35 Skrevet 15. februar 2021 Jeg forstår godt at folk ikke bare kan flytte på seg til en annen kant av landet for å få en billigere og større bolig. Det handler ikke bare om jobb, men også om nettverk. Det er jo faktisk sånn at veldig mange av Norges innbyggere bor sentralt på Østlandet hvor boligene stort sett er dyrest. Har selv valgt å nedgradere på boligfronten fordi jeg ikke trivdes på bygda. Ikke noe galt med bygda generelt, flott for barna og alt det der. For meg ble det for langt unna jobb, familie og venner. Reisevei, en jobb man trives i, hverdagslogistikk og det sosiale livet er viktig for livskvalitet, for meg viktigere enn en stor bolig et sted man ikke trives. Det betyr at jeg ikke kan få flere barn. Det har jeg ikke fysisk plass til. Tjener godt, men ikke nok til å bistå Erna med å befolke Norge når jeg bor litt mer sentralt. Kunne gjerne tenkt meg flere barn, men det går bare ikke. Har slått meg til ro med det, fordi de voksnes trivsel også er viktig for barnas trivsel. Anonymkode: 02c60...d67 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #36 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ofte vanskelig å flytte på seg om det innebærer at to voksne må ha ny jobb og to barn må bytte skole og venner, ja. Anonymkode: 59775...a30 Det er lettere om du gjør det før du får barn. Men ja, har du barn så tar det litt mer innsats, men det er absolutt ikke umulig. Anonymkode: dfe03...606
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #37 Skrevet 15. februar 2021 Betalte 4 mill for en stor gård med hus med 8 soverom. Dette er selvsagt i tykkeste bygda, kilometer til nærmeste nabo. I ganske god stand var huset også og nydelig gård med kjempestor eigendom så langt øyet kan se. Anonymkode: 683c1...5b6 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #38 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skulle gjerne bodd i den mellomstore byen vi bodde i før, men fikk ikke jobb etter studiene. Måtte derfor flytte til rett utenfor Oslo, fordi det var her vi begge fikk jobb. Anonymkode: 6a02d...b6c Veldig synd. Håper det blir lettere fremover, at hjemmekontor blir mer vanlig slik at flere kan bosette seg akkurat der de ønsker. Anonymkode: 1789b...6b7 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #39 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da lurer jeg litt på hvor du bor i så fall? Her jeg bor, har vi to ekstra soverom, hage og flere barn i gata. Betalte 2.1 mill for huset. Men det er ikke midt i sentrum da, jeg må kjøre i ca 5 min. Og prisene er generelt sett lavere her, men i sentrum må man ut med ca 3-4 mill for samme type bolig. Anonymkode: f3e8d...d9d Hvis du betalte 2,1 mill for en enebolig 5 minutter unna «sentrum» så antar jeg at ditt «sentrum» ikke er det samme som mitt. 🧐 Her vi bor koster også eneboligene fra 10 mill og oppover... Anonymkode: 282fc...956 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #40 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke normen vil jeg påstå da. Jeg og samboeren har et hus med 2 stuer, 2 bad og 5 soverom en time utenfor Oslo til 3 mill. Anonymkode: 295c9...316 Når TS starter tråden på den måten antar jeg det er normen i omgangskretsen, akkurat som det er i min. (ja, det er sentralt i Oslo). Da svarer jeg deretter - synes det er veldig relevant for TS å vite at alle jeg kjenner har kjøpt sin "permanente bolig" etter barn. Anonymkode: 29efc...9ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå