AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #1 Skrevet 15. februar 2021 Alltid når det er spørsmål her inne om type "burde jeg advare henne" osv, så svarer de fleste at nei du har ikke noe med å blande deg, gå videre i livet ditt, ikke ditt problem osv. Jeg har blitt kontaktet på denne måten en gang og må si jeg er sjeleglad for at hun gjorde det. I mitt tilfelle var jeg i ferd med å flytte sammen med eksen min. Vi hadde vært sammen i litt over et halv år bare. Så tikket det inn en mld. En lang mld fra en eks av han. Hun skrev fullt navn i mld, og jeg husker han hadde nevnt henne. I følge han var hun ren ondskap, og et menneske som hadde såret han dypt og ødelagt livet hans. Det hun skrev ga meg frysninger nedover ryggen, men det stemte på en prikk med hvordan mitt og hans forhold var på det tidspunktet. Søte fantastiske ting han sa og gjorde hadde han også gjort med henne. Så hadde han forandret seg til et monster når hun var låst til han i form av bolig og økonomi. Heldigvis etter mye om og men bestemte jeg meg for å stole på henne, og jeg gjorde det slutt i grevens tid får man vel si, i og med at vi skulle flytte sammen. Og som hun skrev, klikket han når jeg gjorde det slutt. Jeg måtte bo midlertidig hos et vennepar av meg, fordi han kom på døra og ville ikke la meg være i fred. Han var så sint og full av hat, kalte meg de jævligste ting. . Dette er nå lenge siden, men til og med i dag når jeg er forlovet og er lykkelig med min nåværende kjære, så blir jeg ordentlig skremt når jeg ser menn som ligner på min eks, hvis noen ringer på skjult nr, eller det ringer på døra når jeg er alene hjemme. Så opplevelsen med han har satt dype spor i meg og jeg er virkelig evig takknemlig for at eksen hans advarerte meg sånn at jeg kunne gå før det ble enda verre. Eksen hans sa at hun til slutt fikk ordnet med besøksforbud når det gjaldt han, så jeg hadde det i bakhodet at her hadde jeg vært sammen med og ant fred og ingen fare, når han faktisk har besøksforbud fra en annen kvinne!! Dessverre husker jeg ikke navnet hennes(hun ba meg dessuten slette meldingene fra henne noe jeg gjorde) hvis ikke skulle jeg takket henne for jeg skylder henne en ordentlig stor takk. Hvis du er her inne og leser dette så: takk 💜💜 Såvidt jeg husker så nevnte hun ikke at han hadde vært voldelig men hun hadde uansett hatt det mye verre enn meg og hun ønsket at jeg skulle slippe det. Flere som har hatt lignende opplevelser? Anonymkode: 4bfb5...608 29
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #2 Skrevet 15. februar 2021 Ja. Han hadde mishandlet eksen grovt, og hun tok kontakt og viste meg bl.a. bilder fra legevakta da hun var fullstendig oppbanket. Veldig glad for det, har ikke et sekund tenkt at det var upassende. Anonymkode: 4d9ee...262 24
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #3 Skrevet 15. februar 2021 Så bra at du kom deg vekk!❤ Anonymkode: 67f04...ebd 4
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #4 Skrevet 15. februar 2021 Skulle ønske eksen hans hadde tatt kontakt. Men hun var trolig glad, for da var det noen andre til stede når sønnen var på samvær.. Anonymkode: 5ba5f...ae2 10
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #5 Skrevet 15. februar 2021 Alltid et rødt flagg om folk har en "gal" eller "ond" eks. Min eks gjorde ting man ikke skal, og som såra og skada meg, fordi han var psykisk syk. Jeg vet ikke om han har kalt meg gal, men jeg har vel bare vært trist angående slutten/bruddet vårt. Hadde noen kontakta meg angående den nye kjæresten min, hadde jeg hørt på dem. Prøvd å legge merke til om ting de sa, stemte. Han har sine issues og jeg har lurt litt på ham. Men utover sjalusi som nå har avtatt virker han ikke agressiv, og jeg tror vi kunne trivdes som samboere eller nære særboere. Tror det er viktig for alle å tenke på at kjæresten kan forandre seg i overganger, og sikre seg sjøl økonomisk og praktisk. Og tenke at fremmed kanskje vil en vel med advarsler. Anonymkode: a84a6...3e4 6
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #6 Skrevet 15. februar 2021 Har opplevd å bli kontaktet av bitre, hevngjerrige og løgnaktige ekser. To ekser som visstnok hadde blitt venner med hverandre etter at kjæresten min gjorde det slutt med den siste av dem. Det skinte tydelig gjennom, i alle fall fra hun ene, at hun var veldig bitter fordi deti kke ble noe mer. Og så ville hun prøve å sabotere for han, selv om han aldri hverken mishandlet henne eller gav henne falske forhåpninger. Sånne "ekser" vil såre den nye kjæresten, i dette tilfellet meg, og sånne har jeg null respekt for. De skrev også ting som jeg lett kunne sjekke var løgn/fake news. De mente visst begge at han var mannen i deres liv, mens hans ikke engang var forelsket i dem. Og det kan de visst aldri tilgi ham. De er begge over 50, helt vanvittig at de likevel oppfører seg slik. Jeg er 39, og de er nok også bitre over at han, som de begge mente var drømmemannen, har gått videre med en yngre kvinne. Anonymkode: 35956...aa6
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #7 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har opplevd å bli kontaktet av bitre, hevngjerrige og løgnaktige ekser. To ekser som visstnok hadde blitt venner med hverandre etter at kjæresten min gjorde det slutt med den siste av dem. Det skinte tydelig gjennom, i alle fall fra hun ene, at hun var veldig bitter fordi deti kke ble noe mer. Og så ville hun prøve å sabotere for han, selv om han aldri hverken mishandlet henne eller gav henne falske forhåpninger. Sånne "ekser" vil såre den nye kjæresten, i dette tilfellet meg, og sånne har jeg null respekt for. De skrev også ting som jeg lett kunne sjekke var løgn/fake news. De mente visst begge at han var mannen i deres liv, mens hans ikke engang var forelsket i dem. Og det kan de visst aldri tilgi ham. De er begge over 50, helt vanvittig at de likevel oppfører seg slik. Jeg er 39, og de er nok også bitre over at han, som de begge mente var drømmemannen, har gått videre med en yngre kvinne. Anonymkode: 35956...aa6 Og du stiller ikke spørsmål ved at han på et eller annet vis har klart å få disse kvinnene så sjalu/rasende? Du tror de bare ble det helt av seg selv? Du tror ikke at det er mannen din som har ledet dem til å tro dette? Anonymkode: 7c0a6...390 27
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #8 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Og du stiller ikke spørsmål ved at han på et eller annet vis har klart å få disse kvinnene så sjalu/rasende? Du tror de bare ble det helt av seg selv? Du tror ikke at det er mannen din som har ledet dem til å tro dette? Anonymkode: 7c0a6...390 Jeg vet at de var håpløst forelsket i ham, men at han ikke gjengjeldte følelsene. De taklet ikke det. Det er ikke noe mer hokus pokus enn det. Anonymkode: 35956...aa6 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #9 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Og du stiller ikke spørsmål ved at han på et eller annet vis har klart å få disse kvinnene så sjalu/rasende? Du tror de bare ble det helt av seg selv? Du tror ikke at det er mannen din som har ledet dem til å tro dette? Anonymkode: 7c0a6...390 Man kan ikke få noen til å bli bitre og sjalu. Det er noe de enten er eller ikke er, basert på oppdragelse og personlighet. Det er mange av oss som aldri ville blitt verken sjalu eller bitre. Anonymkode: 8018e...b39 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #10 Skrevet 15. februar 2021 Dersom en eks hadde tatt kontakt hadde jeg sett det som et rødt flagg uansett. Mennesker du har vært sammen med sier jo noe om deg. Så om det så var en gal kvinne, så hadde jeg sett det som en refleksjon av ham. Han har jo valgt henne en gang. Hadde jeg snakket med ekskona til mannen, hadde hun nok liret av seg masse. Men hun ville ikke gjort noe slikt, for så gal er hun ikke. Anonymkode: 2d416...c66 9
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #11 Skrevet 15. februar 2021 Fordi hun startet mld med å skrive at hun kontaktet meg fordi hun ikke hadde hjerte til å la vær, fikk også skjermdumper hun hadde tatt vare på fra de verste periodene, som hun også ga til politiet for å få gjennom besøksforbudet. Det var liksom ikke tvil om at hun kun ønsket å gi meg muligheten til å komme meg vekk før det smalt skikkelig og det er jeg evig takknemlig for 💜 Å bli kontaktet av hevngjerrige ekser blir jo selvfølgelig noe helt annet. Anonymkode: 4bfb5...608 12
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #12 Skrevet 15. februar 2021 Det var en fyr som prøvde seg på meg, fant ut at han var i et forhold og ga beskjed til kjæresten hans. Det skulle bare mangle å sifra når man vet ingen vil være sammen med en drittperson Anonymkode: 246cd...f30 7
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #13 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Man kan ikke få noen til å bli bitre og sjalu. Det er noe de enten er eller ikke er, basert på oppdragelse og personlighet. Det er mange av oss som aldri ville blitt verken sjalu eller bitre. Anonymkode: 8018e...b39 Det er vel ofte en kombo av hevngjerrige eksdamer og en mann med rotete oppførsel. Anonymkode: a84a6...3e4 4
SpeilEggos Skrevet 15. februar 2021 #14 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det var en fyr som prøvde seg på meg, fant ut at han var i et forhold og ga beskjed til kjæresten hans. Det skulle bare mangle å sifra når man vet ingen vil være sammen med en drittperson Anonymkode: 246cd...f30 Respekt👏🏻👏🏻🌸 5
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #15 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er vel ofte en kombo av hevngjerrige eksdamer og en mann med rotete oppførsel. Anonymkode: a84a6...3e4 Øh, nei. Godt voksne damer takler faktisk at en forelskelse ikke blir gjengjeldt uten å kontakte den nye kjæresten til eksen. Å være bitter og hevngjerrig er et valg. Anonymkode: 35956...aa6 8
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #16 Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Godt voksne damer takler faktisk at en forelskelse ikke blir gjengjeldt uten å kontakte den nye kjæresten til eksen. Anonymkode: 35956...aa6 Tydeligvis ikke. Men jeg skjønner ikke hvorfor du fyrer deg opp pga det, heller. Hvis de sier noe usant om ham, er vel det bare å ignorere. Anonymkode: a84a6...3e4 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #17 Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Øh, nei. Godt voksne damer takler faktisk at en forelskelse ikke blir gjengjeldt uten å kontakte den nye kjæresten til eksen. Å være bitter og hevngjerrig er et valg. Anonymkode: 35956...aa6 Akkurat 👍🏻 Anonymkode: 8018e...b39 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #18 Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Alltid et rødt flagg om folk har en "gal" eller "ond" eks. Min eks gjorde ting man ikke skal, og som såra og skada meg, fordi han var psykisk syk. Jeg vet ikke om han har kalt meg gal, men jeg har vel bare vært trist angående slutten/bruddet vårt. Hadde noen kontakta meg angående den nye kjæresten min, hadde jeg hørt på dem. Prøvd å legge merke til om ting de sa, stemte. Han har sine issues og jeg har lurt litt på ham. Men utover sjalusi som nå har avtatt virker han ikke agressiv, og jeg tror vi kunne trivdes som samboere eller nære særboere. Tror det er viktig for alle å tenke på at kjæresten kan forandre seg i overganger, og sikre seg sjøl økonomisk og praktisk. Og tenke at fremmed kanskje vil en vel med advarsler. Anonymkode: a84a6...3e4 Alltid et rødt flagg når menn er sjalu. De har en egen eiesyke og kontrollbehov man sjelden finner hos kvinner. Kvinner er ofte mer sjalu på følelser, menn er mer sjalu på egne vegne, erobring, konkurranse. status, manndom osv. Som mann opplever jeg det ofte blant par man møter tilfeldig på gata eller i butikken, ikke minst på byen. Det mistenksomme, proteksjonistiske, fiendtlige blikket fra den mannlige parten blir til tider komisk, men alt dette er o.t. sorry. Anonymkode: 6c443...0ca
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #19 Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Som mann opplever jeg det ofte blant par man møter tilfeldig på gata eller i butikken, ikke minst på byen. Det mistenksomme, proteksjonistiske, fiendtlige blikket fra den mannlige parten blir til tider komisk, men alt dette er o.t. sorry. Anonymkode: 6c443...0ca Hehe, ja, det kan være litt komisk. Han forandra seg ca 1 år inn i forholdet. Da både slutta han å være så sjalu og å markere. Det virker som han stoler på meg. Er mer opptatt av hva som skjer inni vårt forhold. Anonymkode: a84a6...3e4
etnavn Skrevet 16. februar 2021 #20 Skrevet 16. februar 2021 Ikke lett dette her, i og med at når man faktisk har med en kvinnemishandler å gjøre, så er unnskyldningen nesten alltid at "det er eksen som er gal". Det var ikke han som var voldelig, åh nei, det var hun som var nærmest sinnsyk, hun diktet opp historier og slo seg selv, og skyldte alt på stakkars, stakkars ham. Og hvis han klarer å få ødelagt henne psykisk, så sier han "se på henne da - hun er jo tydelig psykisk syk." Mitt råd er: Ta en advarsel fra en eks veldig seriøst. Det er nok heller sjelden at eksene er hevngjerrige og bitre kvinner som egentlig er forelsket i ham - og det høres forresten ut som en dårlig unnskyldning fra en ekstremt umoden mann. Det ligger nok mye i en slik advarsel, og legg spesielt merke til om han også begynner å lage et inntrykk av at hun er "gal". Og da mener han uspesifisert diagnose som gjerne inneholder både lystløgner og mangel på empati. Dette er noe som kaller "projisering," som betyr at man flytter sine egne dårlige egenskaper over på andre. Altså at han regelrett beskylder henne for å være slik han egentlig er selv. Advarsel fra eks = store røde flagg. Uansett. 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå