Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en faglig uenighet med min leder på kontoret. Han ville forandre på en ting og jeg mener at det vil få for store konsekvenser. ( går ikke i detalj) Så får jeg er mail ; "du får det som du vil, hvis det er så viktig for deg" . Men han orker ikke prate om det for å prøve å forstå mitt standpunkt. Dette tolker jeg som konfliktskyhet 

Og jeg er redd for at dette vil bli brukt mot meg senere ( han er typen til det dessverre) " du fikk det om du ville og da bør du ikke protestere på andre ting"-type uttalelser. For hvis han ikke er enig nå, så blir han ikke enig senere heller uten at vi snakker og prøver å forstå hverandre. En ulmende konflikt kan man vel kalle det, noe som garantert vil komme opp igjen før eller senere. 

Men hva kan jeg gjøre her, noen som har et godt råd eller to?

Anonymkode: 7c3dc...611

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vi samme leder?? 🤣🤣🤣

Anonymkode: eec2d...a3f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har vi samme leder?? 🤣🤣🤣

Hvem vet? :P  Hvordan takler du det da? TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvem vet? :P  Hvordan takler du det da? TS

Sjefen din manipulerer deg. Bruker hersketeknikker. 

Jeg liker ikke konfliktskye mennesker, men mange er jo det. Prøver å forklare ting til sjefen. Noen ganger går det, andre ganger ikke...

Skrevet

Strengt tatt kan leder gjøre endringer i dine oppgaver, arbeidsgiver har styringsrett. Så dersom du faktisk får det som du vil er det jo en bonus, men ikke noe som kan kreves. Bare vær saklig og gi grunner for ditt standpunkt, men at det jo er leder som tar endelig beslutning basert på grunnlaget som du og evt. andre har gitt. Det medfører at det dessverre noen ganger også tas beslutninger man mener ikke er basert på et godt nok grunnlag, men husk at det kan være andre betraktninger enn de rent faglige som også må tas inn. 

Men denne gangen har du jo fått ditt synspunkt gjennom tydeligvis, og da bør du være greit fornøyd med det :)

Anonymkode: 1441d...7eb

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Strengt tatt kan leder gjøre endringer i dine oppgaver, arbeidsgiver har styringsrett. Så dersom du faktisk får det som du vil er det jo en bonus, men ikke noe som kan kreves. Bare vær saklig og gi grunner for ditt standpunkt, men at det jo er leder som tar endelig beslutning basert på grunnlaget som du og evt. andre har gitt. Det medfører at det dessverre noen ganger også tas beslutninger man mener ikke er basert på et godt nok grunnlag, men husk at det kan være andre betraktninger enn de rent faglige som også må tas inn. 

Men denne gangen har du jo fått ditt synspunkt gjennom tydeligvis, og da bør du være greit fornøyd med det :)

Synes du ikke at måten lederen snakker på er litt uhyggelig? 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg har fått det gjennom kun fordi sjefen ikke orker å ta diskusjonen på et saklig nivå. Og som sagt ; jeg er redd det kan bli brukt mot meg ved en senere anledning. Så det føles ikke som noen bonus nei og heller ikke noe god måte å " få gjennom saker på"  TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sjefen din manipulerer deg. Bruker hersketeknikker. 

Jeg liker ikke konfliktskye mennesker, men mange er jo det. Prøver å forklare ting til sjefen. Noen ganger går det, andre ganger ikke...

I know! " nå har du fått viljen din så da holder du vel fred en stund. " er det han sier med dette. En dugandes sjef ville prate med meg og fortelle hvorfor jeg har rett eller hvorfor han har rett. En sånn behandling som er gjort nå, løser ingenting. Det gjør bare at ting henger i lufta og vil eksplodere i lufta før eller senere.  TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...