Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette har jeg spurt om før, men nå har jeg ett litt annet spørsmål rundt det, vi får ikke til å slutte med nattamming.. Jeg jobber netter så når jeg hadde 3 netter på rad her så jeg en god mulighet til å slutte med det. Mannen tar bebis og det går veldig fint, ingen hyling eller noe slikt, men bruker laang tid på å sovne.

Mannen gir min melk kl. 22 ved første oppvåkning ellers kun vann. Det har jeg sett er anbefalt når man skal slutte med nattamming. Jeg har også latt bebis få pupp når han har første oppvåkning rundt 22 også gitt vann etter dette frem til morgenen. Men bebis er jo bare lyyyys våken og etter 2 netter nå kjenner jeg st jeg ikke orker dette. Jeg er så trøtt. Jeg er så lei av å ikke sove sammenhengende, nå er han 10 måneder og jeg har ikke en eneste gang sovet over 3 timer i strekk.. Da er det enklere å bare la bebis få den puppen så kan vi ihvertfall ha en ok døgnrytme og sove det meste av natten. Han har oppvåkning som regel 22-23, 02-03 og 05-06 tiden hvor hvis han får pupp sovner ved puppen. Får han den ikke kan han bruke 1-2 timer på å sovne. Med da byssing...

Jeg ser det anbefales å gjøre det slik st bebis ikke forbinder pupp med søvn, hvordan skal jeg gjøre det? Bebis er veldig var på lyd og lys så jeg har i lang tid måttet gå på ett mørkt rom for å amme, dag som kveld, hvis ikke skal han bare se på alt annet og har ikke «tid» til puppen. Så blir han superfrustrert av å ikke få ro hvis jeg ikke finner ett rolig sted. Er han da trøtt sovner han jo selvfølgelig. Det blir vel for dumt å vekke han fordi han ikke skal forbinde pupp med søvn?

Hvis jeg bare lar han få puppen, er det mulig st han til slutt bare vil ha fått nok og sover natten igjennom? Eller må vi ta denne kampen før eller siden? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er helt individuelt, men du må bare velge. Enten ta kampen (det kan ta kort eller lang tid) eller fortsette med nattamming en stund til. Anbefaler å gjøre det som gir mest søvn. Min eldste sluttet nattamme av seg selv, mens yngste måtte avvennes. Jeg drøyde avvenningen fordi vi rett og slett sov bedre med de ammingene på natt. 

Anonymkode: c6b95...f77

• Liker 2
Skrevet

Klarer faktisk ikke lese innlegget ditt pga overdreven bruk av "bebis". 

Anonymkode: 41bb5...5ac

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Klarer faktisk ikke lese innlegget ditt pga overdreven bruk av "bebis". 

Prøvde å anonymisere kjønnet men ser at det har jeg ikke klart å gjøre uansett, så kunne ha droppet det ser jeg nå. Man bør bære over med trøtte og frustrerte mennesker har jeg lært her i livet..😊

Skrevet

Alle barn slutter av seg selv til slutt. Men det kommer ann på hvor lenge du syns det er greit å vente. Begge mine sluttet rett før de fylte 2 år. jeg måtte ta valget, men det var ingen kamp, bare sa fra at nå skulle puppen sove på natta og at de måtte vente til det ble morgen. tok vel 2-3 netter der de våknet å spurte etter, men godtok det fint når jeg sa nei, og minte de på at puppen sov. 

Anonymkode: 49583...0e8

Skrevet

La være å gi melk ved oppvåkning og stå i det.

Anonymkode: adf87...e0b

Skrevet
Pentagon skrev (2 timer siden):

Prøvde å anonymisere kjønnet men ser at det har jeg ikke klart å gjøre uansett, så kunne ha droppet det ser jeg nå. Man bør bære over med trøtte og frustrerte mennesker har jeg lært her i livet..😊

Og det virkelige ordet "babyen" var ikke anonymt nok, så du måtte lage et eget ord?

Anonymkode: aa703...38e

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Og det virkelige ordet "babyen" var ikke anonymt nok, så du måtte lage et eget ord?

Anonymkode: aa703...38e

Du må ha ett veldig gøyalt liv når du synes dette er verdt å bruke tid på. Jeg synes det er litt søtt med «bebis», ikke funnet det på selv. Kanskje jeg brukte ordet litt for mange ganger, uansett var det dumt av meg å gidde å bruke tid på å svare deg i utgangspunktet. Du er den type menneske man aldri kan vinne av å gå i en diskusjon med merker jeg. Nå svarer du vel igjen med noe provoserende vil jeg tro..

• Liker 1
Skrevet
Pentagon skrev (8 minutter siden):

Du må ha ett veldig gøyalt liv når du synes dette er verdt å bruke tid på. Jeg synes det er litt søtt med «bebis», ikke funnet det på selv. Kanskje jeg brukte ordet litt for mange ganger, uansett var det dumt av meg å gidde å bruke tid på å svare deg i utgangspunktet. Du er den type menneske man aldri kan vinne av å gå i en diskusjon med merker jeg. Nå svarer du vel igjen med noe provoserende vil jeg tro..

Vi er to forskjellige som har reagert 😉

Skrevet

Mine barn ble ammet i søvn, fikk amme om natta ørten ganger. 

Men de sluttet med det, og sover jo nå hele natta. Yngste sluttet ca 1.5 år 

Jeg hadde ikke stresset med det. Babyen din er jo så liten enda 

Anonymkode: 0b51e...331

• Liker 1
Skrevet

Min gutt våknet også mange ganger per natt, og jeg ammet han i søvn igjen hver gang, for enkelheten skyld. Han avvente seg selv fra puppen rundt 11 mnd. Da var han klar for å prøve å sovne på egnhåndd og det ble ingen "kamp". Hvis ikke nattammingen plager deg veldig så ville jeg ventet en stund til og sett om det blir bedre av seg selv.

Skrevet

Vil bare si at det er aldeles ikke sikkert du får sove bedre av å kutte nattammingen altså. Min kuttet amming helt av seg selv da han var 11 mnd, men våkner fortsatt annen hver time HELE natten. Han er 16 mnd nå. Så kanskje bare å fortsette amming gir best søvn? Jeg savner sårt den tiden jeg bare kunne slenge ut puppen og sove videre. Nå må jeg opp, våkne og det tar minimum 30 min å få han til å sove igjen.. 

Sikkert ikke det du ville høre, men vil forberede deg på at det gjerne ikke hjelper. Jeg trodde også ingen nattamming = sammenhengende søvn, men det stemte overhodet ikke. Tvert i mot. Selv om baby sluttet selv, ingen «tvungen» avvenning fra min side.

Anonymkode: 62a9c...733

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...