Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter er 17 år. Hun har hatt en veldig god venn på samme alder i en lang tid, og nå er de omsider blitt kjærester. Jeg fikk nettopp vite av min datter at hun synes forholdet er mye basert på sex. Han ønsker det stort sett hele tiden. Og første gang de hadde sex, så var hun veldig full og ute av stand til å gjøre rede for seg. Han hadde vært helt edru. 

Jeg sitter med denne infoen og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg har sagt til henne at jeg synes hun bør være klar på hva hun selv ønsker. Om han er veldig opptatt av sex og hun ikke er, så bør hun revurdere forholdet. Ikke være med på noe hun selv ikke ønsker. Jeg tenker jeg ikke skal blande meg så veldig, men samtidig så har hun jo fortalt meg dette av en grunn. 

Hva ville dere gjort? 

Anonymkode: 7f765...255

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fortell henne om at respekt er viktig, og det bør gå begge veier.

Når han har bursdag gir du denne boka i presang til han: https://www.norli.no/respekt-4?utm_source=adtraction&utm_medium=affiliate&utm_campaign=adtraction&at_gd=3C32F49A4295A5EC1880B1D2EBEE452F51CA235D

hvis de fortsatt er sammen da.

Sett dere inn i de ulike kjærlighetsspråkene som finnes. Hun og du (og han!!) bør lese https://www.bokklubben.no/selvhjelp-personlig-utvikling-og-praktiske-raad/kjaerlighetens-fem-spraak-gary-chapman/produkt.do?produktId=107118 

Og fortell henne at ulike typer prevensjon har ulik risiko for å bli gravid.

Anonymkode: c304c...672

• Liker 2
Skrevet

Lær jenta di at det er OK å sette grenser for seg selv. Sex er ikke ensbetydende med kjærlighet. 

Anonymkode: d8bca...b6a

Skrevet

Hei trådstarter! Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets regelverk:

Sitat

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Perelandra, mod. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...