Gå til innhold

Når vet man når EL er ferdig?

Gjest 123 eller noe

Anbefalte innlegg

Gjest 123 eller noe

EL testene blir jo negative igjen så snart man har fått den så vidt jeg har forstått det rett? Er det når dette sticky slimet opphører, at døren er lukket igjen? :) Har prøvd å google, men ble ikke klok, så får sitte her og stille dumme spørsmål heller. ^^ Måtte avbryte pga friksjonsskader igår, så vet ikke om det er vits i å prøve igjen i kveld eller bare slappe av og restituere litt. Fikk negativ ELtest igår kveld og ble slutt på slimet, la aksjene ca et døgn før det... kan det ha vært nok? Blir gal av dette fruktbare vinduet og tidspresset, føler vi burde gjort det en gang til igår da det faktisk var EL, men det er så lite romantisk å tvinge seg selv når det er for sårt for begge to! 🤬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For de aller fleste så er det først når EL-testen blir negativ igjen at EL skjer. Alt mellom 12-48 timer etter sist positive test er normalt. EL-slim kan jeg ikke så mye om dessverre, da jeg ikke har det selv. Men har skjønt her inne at det heller ikke har et fasitsvar. Noen opplever EL-slim før, under og rett etter EL.

Husk at hele EL-dagen er en fertil dag og dagen etterpå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare veldig klart på spørsmålet i tittelen: hvis man ikke kjenner det veldig tydelig på kroppen (smerte/ubehag/stikk) så er temping den eneste måten å vite på når EL er ferdig. Men der må det gå noen dager før man får det bekreftet da. Men kjekt verktøy for å kartlegge om når man har EL i forhold til EL-testene sine.

Endret av Amatariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har EL 2 eller 3 dager etter siste observerte slim. Andre har det tidligere. Det er uansett lurt å ha sex på dagene med slim, fordi sæden overlever i slimet. (Selv har jeg bare blitt gravid 2 dager etter observert slim, da hadde vi sex bare én gang den syklusen)

Anonymkode: 9f545...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe

Aha skjønner 🙂 sist gang misforstod jeg jo helt, og hadde sex akkurat da jeg hadde positiv test, ikke flere ganger etter - og resultatet er jo 2 år gammelt nå, så det kan jo være vi blir like heldige. Denne gangen var det onsdag, fredag og lørdagsnatta. Positiv test lørdag, synes søndagen ser svakere og negativ ut, så ja. Får forskyve frem til torsdag, lørdag og søndag neste måned hvis ikke. Å så romantisk med planlegging og systematisk sex 🤓 håper den sitter denne ganga da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er og nysgjerrig på dette.

Jeg har gått på cerazette i ca. et halvt år, og sluttet for halvannen uke siden. I går merket jeg at jeg hadde gjennomsiktig, seigt slim. Har lest at dette er tegn på eggløsning. Men jeg har ikke hatt mensen siden jeg sluttet på cerazette nå, så aner ikke om slimet faktisk betyr at jeg har eggløsning eller om det bare er "vanlig" slim?

Hadde i alle fall sex med kjæresten både lørdag og søndag kveld, og skal igjen i kveld. Krysser fingrene for at jeg har/har hatt eggløsning i går eller i dag, og at det blir en spire. :)

Anonymkode: a5807...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skruttveig skrev (55 minutter siden):

Aha skjønner 🙂 sist gang misforstod jeg jo helt, og hadde sex akkurat da jeg hadde positiv test, ikke flere ganger etter - og resultatet er jo 2 år gammelt nå, så det kan jo være vi blir like heldige. Denne gangen var det onsdag, fredag og lørdagsnatta. Positiv test lørdag, synes søndagen ser svakere og negativ ut, så ja. Får forskyve frem til torsdag, lørdag og søndag neste måned hvis ikke. Å så romantisk med planlegging og systematisk sex 🤓 håper den sitter denne ganga da.

Å ha sex når EL testen er positiv regnes som det mest gunstige tidspunktet da EL da skal skje ca 12-48 timer etterpå. Sæden overlever i opptil 5 dager så hvis man har sex når testen er positiv ligger sædcellene klare til å befrukte egget når det slippes. 

Anonymkode: 5efc8...43c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruttveig skrev (9 timer siden):

EL testene blir jo negative igjen så snart man har fått den så vidt jeg har forstått det rett? Er det når dette sticky slimet opphører, at døren er lukket igjen? :) Har prøvd å google, men ble ikke klok, så får sitte her og stille dumme spørsmål heller. ^^ Måtte avbryte pga friksjonsskader igår, så vet ikke om det er vits i å prøve igjen i kveld eller bare slappe av og restituere litt. Fikk negativ ELtest igår kveld og ble slutt på slimet, la aksjene ca et døgn før det... kan det ha vært nok? Blir gal av dette fruktbare vinduet og tidspresset, føler vi burde gjort det en gang til igår da det faktisk var EL, men det er så lite romantisk å tvinge seg selv når det er for sårt for begge to! 🤬

Ved befruktning fortsetter slimet hos meg i 1-2 uker etterpå, mens ved vanlig EL vet jeg ikke når det blir ferdig, men ser på det seige slimet at det ER. Er vel best å fokusere på det...

Anonymkode: b643b...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...