AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #1 Skrevet 15. februar 2021 Et par har en sønn på 14 mnd. I romjula kjøpte dem en elektrisk trekkvogn til 1900 kr på salg. Knapt 3 veker senere sitter mor og klager om at barnet har brukt samme strømpebukse i 1 uke fordi dem ikke har flere strømpebukser. Nå 14 dager senere får dem spørsmål om dem har kjøpt nye strømpebukser til barnet. Nei det har dem ikke gjort. Så min datter gir bort sitt barns strømpebukse fordi hun synest synd på det andre barnet som ikke har nok nå i vinterkulden. Anonymkode: f1303...cb2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #2 Skrevet 15. februar 2021 Vogna er vel kjøpt på kreditt? De har kanskje hatt uforutsette utgifter? Dårlig økonomisk kontroll? Det kan være mye som har skjedd. Anonymkode: 4ea28...a9f 5
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #3 Skrevet 15. februar 2021 Bryr det deg? Så lenge strømpebuksa vaskes kan det jo brukes gjennom vinteren. Så lenge hun har en å ikke fryser så! Anonymkode: e1a4c...95d 12
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #4 Skrevet 15. februar 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: Et par har en sønn på 14 mnd. I romjula kjøpte dem en elektrisk trekkvogn til 1900 kr på salg. Knapt 3 veker senere sitter mor og klager om at barnet har brukt samme strømpebukse i 1 uke fordi dem ikke har flere strømpebukser. Nå 14 dager senere får dem spørsmål om dem har kjøpt nye strømpebukser til barnet. Nei det har dem ikke gjort. Så min datter gir bort sitt barns strømpebukse fordi hun synest synd på det andre barnet som ikke har nok nå i vinterkulden. Anonymkode: f1303...cb2 1900 til vogn er vel ikke noe. Anonymkode: b7cfb...eda 10
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #5 Skrevet 15. februar 2021 Dårlig økonomisk kontroll er det der i hjemmet ja, men å velge å kjøpe en dyr leke i i stedet for klær til barnet er for meg helt ubegripelig. Jeg er stygt redd for at dem kanskje kommer til å få problemer med andre utgifter nå som det ikke er nav som betaler husleige og strøm direkte. Anonymkode: f1303...cb2 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #6 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 1900 til vogn er vel ikke noe. Anonymkode: b7cfb...eda Det er en elektrisk bil ikke vogn. Ts Anonymkode: f1303...cb2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #7 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bryr det deg? Så lenge strømpebuksa vaskes kan det jo brukes gjennom vinteren. Så lenge hun har en å ikke fryser så! Anonymkode: e1a4c...95d Ville du selv gått i samme strømpebukse i 1 uke? Anonymkode: f1303...cb2 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #8 Skrevet 15. februar 2021 Så lenge barnet ikke går med null strømpebukser, så tenker jeg at det går bra. Mor klarer fint å kjøpe strømpebukser på Fretex. Antakeligvis så har barnet flere strømpebukser, men mor hadde lyst på flere. Hun hadde nok gått og kjøpt flere selv. Men kanskje hun ville prøve først å lyge litt for å få medlidenhet og dermed gratis klær? Da sparer hun penger som hun kan bruke selv, mens hun ler av alle som lar seg lure. Anonymkode: 6f1dd...cfc 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #9 Skrevet 15. februar 2021 Strømpebuksa kan vel vaskes ? Sett fra et miljø-og økonomiperspektiv så er det ingenting i veien med å ha ei strømpebukse, vaske den på kvelden og henge den til tørk til morgenen etter. Så små barn søler og griser seg dog til temmelig jevnlig, ergo er det praktisk å ha et skift. Aå lenge barnet ikke fryser seg jeg ikke helt hvorfor dette er noe du må blande deg opp i 🤔 Anonymkode: e3de6...8c3 8
NeverMore Skrevet 15. februar 2021 #10 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Dårlig økonomisk kontroll er det der i hjemmet ja, men å velge å kjøpe en dyr leke i i stedet for klær til barnet er for meg helt ubegripelig. Jeg er stygt redd for at dem kanskje kommer til å få problemer med andre utgifter nå som det ikke er nav som betaler husleige og strøm direkte. Anonymkode: f1303...cb2 Jeg klarer ikke helt å se hvor dette er noe du har noe som helst med? Folks økonomiske vurderinger er deres sak, ikke din. 7
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #11 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ville du selv gått i samme strømpebukse i 1 uke? Anonymkode: f1303...cb2 Får gå ut i fra at den vaskes. En strømpebukse tørker lett i løpet av en natt. Anonymkode: 52204...f55 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #12 Skrevet 15. februar 2021 Altså - dere som mener at det er greit at en 14 måneder gammelt barn har EN strømpebukse om vinteren - hva om den blir våt i barnehagen? Altså, selvfølgelig er ikke det greit! Anonymkode: 9872a...5a7 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #13 Skrevet 15. februar 2021 Hun har sikkert ikke kun én strømpebukse. Det var nok bare noe moren sa for å tigge til seg gratis klær. Jeg tenker at så lenge barnet ikke kommer UTEN strømpebukse, så er det bare å overse, slik at moren lærer at det ikke hjelper å tigge. Anonymkode: 6f1dd...cfc 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #14 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Så lenge barnet ikke går med null strømpebukser, så tenker jeg at det går bra. Mor klarer fint å kjøpe strømpebukser på Fretex. Antakeligvis så har barnet flere strømpebukser, men mor hadde lyst på flere. Hun hadde nok gått og kjøpt flere selv. Men kanskje hun ville prøve først å lyge litt for å få medlidenhet og dermed gratis klær? Da sparer hun penger som hun kan bruke selv, mens hun ler av alle som lar seg lure. Anonymkode: 6f1dd...cfc Fins ikke fretex her, kjøper du brukt er det på nettsider på fb. Ikke mange som selger str 92 eller 98 i strømpebukse på nett. Ts Anonymkode: f1303...cb2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #15 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hun har sikkert ikke kun én strømpebukse. Det var nok bare noe moren sa for å tigge til seg gratis klær. Jeg tenker at så lenge barnet ikke kommer UTEN strømpebukse, så er det bare å overse, slik at moren lærer at det ikke hjelper å tigge. Anonymkode: 6f1dd...cfc Ingen grunn til å sitte å tigge klær fra en alenemor med barn i samme størrelse. Ts Anonymkode: f1303...cb2 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #16 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Får gå ut i fra at den vaskes. En strømpebukse tørker lett i løpet av en natt. Anonymkode: 52204...f55 Den var nok ikke vasket i løpet av den uken vertfall. Ts. Anonymkode: f1303...cb2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #17 Skrevet 15. februar 2021 NeverMore skrev (41 minutter siden): Jeg klarer ikke helt å se hvor dette er noe du har noe som helst med? Folks økonomiske vurderinger er deres sak, ikke din. Tja når det ikke gavner barnet så tenker jeg jeg gjør det til min sak. Ts Anonymkode: f1303...cb2 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #18 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): 1900 til vogn er vel ikke noe. Anonymkode: b7cfb...eda Helt enig, vi betalte 5000 kr for vår vogn, og det er ingen fancy barnevogn. Barnevogn er uansett en nødvendighet for småbarnsforeldre. En strømpebukse kan vaskes og brukes om igjen, det er verre uten barnevogn. Anonymkode: a8f33...cd0 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #19 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fins ikke fretex her, kjøper du brukt er det på nettsider på fb. Ikke mange som selger str 92 eller 98 i strømpebukse på nett. Ts Anonymkode: f1303...cb2 Da var det jo snilt av datteren din å gi de en strømpebukse. Men da viser hun at det nytter å tigge 👍 Anonymkode: 6f1dd...cfc 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #20 Skrevet 15. februar 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Ville du selv gått i samme strømpebukse i 1 uke? Anonymkode: f1303...cb2 Jeg har gått i samme stillongs en uke nå. Anonymkode: b7cfb...eda 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå