Gå til innhold

Lundehund! Noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei dere :)

Er det noen som har erfaringer med Lundehund å dele? Jeg har lest "alt" som er på internett ang denne rasen. Og jeg tror det vil være den perfekte match for oss.

Hva er din erfaring med denne hunden? Jeg har aldri sett en lundehund en gang. Men på papiret virker den passende.

Men det er en ting jeg lurer på.... Er det helt umulig å få den husren?

Endret av Snip
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Typen til søsteren min har en. Han virker veldig fornøyd. Jeg tror den er husren, så vidt jeg vet.

Anonymkode: d30f2...714

Skrevet

Liker de veldig godt selv. Men helsa er jo et problem, er vel ganske vanskelig å få valp siden det er så få kull i året (tror jeg, uten at jeg skal si det sikkert), og hørt/lest dette med husrenhet ved flere anledninger... Men fine er de jo 🙂

Skrevet

Har en venninne som fikk en Lundehund, etter å ha stått på venteliste lenge. 

Den ble dessverre aldri husren.

Anonymkode: 6a625...8ff

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har en venninne som fikk en Lundehund, etter å ha stått på venteliste lenge. 

Den ble dessverre aldri husren.

Anonymkode: 6a625...8ff

Hvorfor er det så vanskelig å få de husrene?🤔

Anonymkode: 4bd7a...0f3

Skrevet

Jeg har stått på venteliste i flere år nå, så er bare å smøre seg med tålmodighet om man har lyst på denne rasen...

Anonymkode: bad4b...8e4

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hvorfor er det så vanskelig å få de husrene?🤔

Anonymkode: 4bd7a...0f3

Mange teorier der. Én teori er det er arvelig og at det er utbredt pga. at de er svært innavlet. En annen at de gir så subtile signaler om at de må ut, så det er vanskelig å få trent på det.

Anonymkode: 3f460...5cb

• Liker 1
Skrevet

Ts: Vil anbefale deg å lese deg opp på lundehund.no og gjerne meld deg inn i rasegruppa på Facebook. Det er svært lang ventetid på valp (spesielt tispevalp) og du er heller ikke garantert valp bare fordi du står på interessentlisten hos valpeformidler. Noen oppdrettere foretrekker også å finne kjøpere selv.

Det er en meget spesiell og unik rase :) Med både gode og mindre tiltalende sider.

Anonymkode: 3f460...5cb

Skrevet

Har også hørt at de er vanskelige å få husreine og er generelt grisete hunder. Gjør fra seg inne i nærheten av både mat og soveplasser, uff...

Anonymkode: cc7c9...51a

Skrevet

Takk for svar, alle sammen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...