Gå til innhold

Kjent mindre liv i dag. Er 19+3 i dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har siste uka kjent en del liv. Har ikke kjent mye i dag, bare litt. Hva kan dette komme av? Hvor mye sovet fosteret?

Anonymkode: 68ba6...87d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan ha snudd seg, slik at du ikke kjenner det på samme måte som før. 

Men - om du skulle kjenne markant mindre så tar du kontakt med jordmor/sykehus. Bedre å sjekke en gang for mye, enn en gang for lite!

• Liker 2
Skrevet

Signerer over:) Om du er bekymret, test med å drikke ett glass juice og vente 15-20 minutter. Du kan legge deg ned siden og kjenne etter på magen/"dytte" litt, og så telle bevegelser i en halvtime-times tid. Om lille frøet slår seg løs da, er det nok helt i orden^^ 

Om det fortsatt er stille og rolig, ring til jordmor/sykehus så får du råd og tips videre, evt en sjekk:) ❤️ 

Anonymkode: b5b97...2c5

• Liker 2
Skrevet

Så tidlig er det god plass der inne, og vanlig at mønsteret endrer seg fordi fosteret f.eks. snur seg og sparker innover / en annen retning enn før. Det er først rundt uke 28 eller så at bevegelsesmønsteret er regelmessig. Så jeg ville tatt det med ro, eventuelt kontaktet jordmor om du er veldig bekymret. Men du har kanskje ordinær ultralyd snart? 

Anbefaler siden kjennliv.no for å lese mer. 

Anonymkode: 581eb...08a

• Liker 2
Skrevet

Så tidlig så har babyen mye plass, samt at det kan ha snudd seg innover feks. Men er du bekymret så ringer du; heller en gang for mye enn en gang for lite! 

Men når det er sagt, jeg er i uke 34 og det er en og annen dag innimellom hvor junior tar det litt roligere enn andre dager. Feks hvis jeg har vært i mye bevegelse så har jeg kanskje ikke registrert at han har beveget seg like mye eller han har sovet godt av å bli vugget rundt :) 
Drikk et glass med kald og litt sterk saft å legg deg ned, dytt litt på magen og se om du får noe respons. Men som sagt, er du veldig bekymret så ringer du å hører med jordmor der du har fått fødeplass ❤️

Anonymkode: 31b2d...56d

Skrevet

Da jeg var på OUL fikk jeg med et skriv om det å kjenne liv, og der henviste de til kjennliv.no. Det er heller ikke før uke 24 eller noe man skal kjenne liv hver dag, så du vil mest sannsynlig ikke få komme inn om du ringer. 

Anonymkode: 3da89...b41

• Liker 4
Skrevet

Er jo enda veldig tidlig da.. Mange kjenner ikke noe liv i uke 19 en gang.. 

Kanskje baby har snudd seg.. 🤷🏼‍♀️ 

Anonymkode: 6553e...061

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er jo enda veldig tidlig da.. Mange kjenner ikke noe liv i uke 19 en gang.. 

Kanskje baby har snudd seg.. 🤷🏼‍♀️ 

Anonymkode: 6553e...061

Dette 

Anonymkode: d0f44...531

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...