Gå til innhold

Synes dere dette er for mye egentid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke om dette. Kanskje er jeg for streng.

Typen ønsker å game noen timer 3 kvelder i uken. Hver morgen når han står opp gamer han litt før jobb. Noe jeg ikke bryr meg så fælt om fordi jeg ikke er våken selv og jeg er ganske sur og stresset om morgenen. På morgen i helger vil han game en halv time til en time hver lørdag og søndag. På de 3 kveldene han gamer sitter han ca. 3 timer. Noe vi har blitt enig om fordi det ikke skal bli for mye gaming. Han ønsker at vi skal begynne å trene sammen men dette ser jeg også på som litt egentid så derfor regner jeg 6 timer til som er egentid. Det er da 40 timer igjen sett bort ifra middager og tiden når vi kommer hjem før middag der begge er sure uansett. 

Hva hadde dere tenkt om dette? Jeg er redd for at han etterhvert skal øke på med gamingen for plutselig er jeg hos min mor eller hos en veninne en dag og skal jeg ikke kunne forvente at han kan være fleksibel nok til å regne spilletiden sin til den tiden?jeg vet at han kommer til å sitte å game denne tiden jeg er ute uansett.

Men la oss si at jeg drar ut 2 kvelder. Skal han sa får 3 spillkvelder i tillegg til dette? Eller prøve å tilrettelegge uken sammen med meg? 

Anonymkode: 3e67b...cb8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres greit ut dette. 

Anonymkode: 19906...c8f

• Liker 3
Skrevet

Synes det var lite. Typen min gamer maaaange timer om dagen. men mesteparten er når jeg sover. Bryr meg ikke koe om det så lenge det ikke tar fra vår tid sammen

• Liker 5
Skrevet

Dette er ikke opp til deg å bestemme. Skal han liksom «få lov til» å game av deg? Han er et voksent menneske og bestemmer selv.

Anonymkode: 1eedc...397

• Liker 20
Skrevet

What? Så lenge dere ikke har barn så er det vel bare å game så mye en vil, så lenge han legger det fra seg når dere skal ha tid sammen?

Anonymkode: 20c88...17b

• Liker 17
Skrevet
Spicymami skrev (Akkurat nå):

Synes det var lite. Typen min gamer maaaange timer om dagen. men mesteparten er når jeg sover. Bryr meg ikke koe om det så lenge det ikke tar fra vår tid sammen

Hvor mye tid bruker dere sammen? Er det sånn at du føler deg fri til å snakke med han når som helst eller spørre han om å finne på noe når du har lyst? 

Skrevet

Ikke at jeg er en stor tilhenger av gaming... men du må roe ned, ti hakk. Det er jo fullstendig manisk å regne og definere egentid på den måten. 

Jeg ser motsatt på det. Mengden kvalitetstid sammen betyr noe - det å lage middag sammen, ta et glass vin, gå ut og spise, gå en tur, ligge å prate litt på senga, ta en kaffekopp sammen en morgen, ha den gode samtalen. Noen dager har vi null slik tid, andre dager mye. Å detaljstyre hva han gjør resten av tiden kunne aldri falt meg inn. 

Anonymkode: 0c340...a66

• Liker 39
Skrevet

Er det sånn at dere har småbarn, slik at denne egentiden går på bekostning av annet som må gjøres? Eller er dere barnløs og du vil han skal sitte i sofaen og holde deg i hånden mens dere ser Friends og Gossip Girl? 

• Liker 21
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

What? Så lenge dere ikke har barn så er det vel bare å game så mye en vil, så lenge han legger det fra seg når dere skal ha tid sammen?

Anonymkode: 20c88...17b

Hvor mye skal man være ilag da? Hvor ofte kan jeg spørre han om å henge eller sitte å snakke ilag? 

Skrevet

Hva vil du dere skal bruke resten av tida på? 

Anonymkode: 19906...c8f

Skrevet

Eh. Så om du er borte, og han har *brukt opp* gamingtimene sine i uka, så skal han ikke få lov til å spille? Herregud, du er jo ikke frisk.

Anonymkode: bf1e3...da1

• Liker 34
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Eh. Så om du er borte, og han har *brukt opp* gamingtimene sine i uka, så skal han ikke få lov til å spille? Herregud, du er jo ikke frisk.

Anonymkode: bf1e3...da1

Nei det kan være at jeg ikke er frisk. Det er derfor jeg spørr dere her inne om råd. 

Skrevet
Anonymus989898 skrev (2 minutter siden):

Hvor mye tid bruker dere sammen? Er det sånn at du føler deg fri til å snakke med han når som helst eller spørre han om å finne på noe når du har lyst? 

Vi har god nok tid sammen ja, men vi har forskjellig døgnrytme. Siden han har hjemmekontor så er han våken om natten og sover pp dagen mens jeg jobber. Så er vi sammen fra ca 16-23 ish ikke helt oppå hverandre men spiser, ser en film, trener, gjør ting rundt i huset. Så legger vi oss sammen og når jeg har sovnet går han ned og spiller fra ca 23 til fem om morgen så legger han seg. Så jeg legger egt ikke merke til at han spiller så mye engang

• Liker 1
Skrevet
Spicymami skrev (1 minutt siden):

Vi har god nok tid sammen ja, men vi har forskjellig døgnrytme. Siden han har hjemmekontor så er han våken om natten og sover pp dagen mens jeg jobber. Så er vi sammen fra ca 16-23 ish ikke helt oppå hverandre men spiser, ser en film, trener, gjør ting rundt i huset. Så legger vi oss sammen og når jeg har sovnet går han ned og spiller fra ca 23 til fem om morgen så legger han seg. Så jeg legger egt ikke merke til at han spiller så mye engang

Men da er det forskjell fra oss. Vi jobber likt og sover likt. Dere får hver ettermiddag ilag og helger ilag. 

• Liker 1
Skrevet

Høres jo ut som du snakker om et barn. Du kan ikke "bestemme" spilletid for han på den måten.  Selvsagt bør dere gjøre ting sammen også, men 3 timer på ettermiddag/kveld 3 dager i uken er jo "ingenting " viss dere ikke har barn.  

Anonymkode: 642f1...589

• Liker 15
Skrevet

Min hobby tar mye mer tid en typen din "får lov" å bruke. Og min type får ikke lov å diktere hvor mange timer jeg får bruke på det. Hvertfall ikke hvis han ikke er hjemme. Hva faen? 🤣

• Liker 6
Skrevet
Anonymus989898 skrev (4 minutter siden):

Men da er det forskjell fra oss. Vi jobber likt og sover likt. Dere får hver ettermiddag ilag og helger ilag. 

Hvis vi hadde hatt samme døgnrytme ville spilling i hverdagen vært uaktuelt. Så kan han spille i helgen noen timer

• Liker 1
Skrevet
Jodaneida skrev (1 minutt siden):

Min hobby tar mye mer tid en typen din "får lov" å bruke. Og min type får ikke lov å diktere hvor mange timer jeg får bruke på det. Hvertfall ikke hvis han ikke er hjemme. Hva faen? 🤣

Skal jeg heller rette fokus på meg selv om finne ut hva jeg vil gjøre uavhengig av han? 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...