AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #1 Skrevet 15. februar 2021 Jeg har hatt en del kynnere den siste tiden, både når jeg er aktiv og når jeg hviler. Kanskje omtrent 10 om dagen. Nå har jeg hatt fire ubehagelige stramminger/kynnere på 40 min, med ubehag i nedre halvdel av magen. Ubehaget i nedre del er som en bølge, litt vondt - vondere - avtar igjen. Men hele seansen er ikke veldig vond, og det kan for meg sammenlignes med en kynner (bare litt vondere nederst). Anonymkode: b450c...bb6
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #2 Skrevet 15. februar 2021 Høres ganske likt ut som da jeg begynte å få rier. Jeg hadde mye kynnere i mange uker, men ringte føden for sjekk da jeg syns kynnerne begynte å bli vonde og de kom ganske jevnlig. (var i uke 35) Ble tatt inn for sjekk og da var fødselen i gang. Lykke til!☺️ Anonymkode: ef604...5f7
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #3 Skrevet 15. februar 2021 Hvor mange uker er du på vei? Anonymkode: 04222...1d8
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #4 Skrevet 15. februar 2021 Nå er det veldig individuelt hvordan rier oppleves, men for meg var riene veldig annerledes fra kynnere. Kynner var også ubehagelig og småvondt på slutten fordi det var så dårlig plass i tillegg til at det var vondt både her og der, spesielt ved nedpress i tillegg. Rier starter for meg som en slags svak, skarp smerte nederst på magen, og føltes helt annerledes. Jeg skjønte og kjente på meg at det var i gang. Anonymkode: 3ed29...153
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #5 Skrevet 15. februar 2021 Rier er forskjellig fra person til person. Men mine første rier var ikke som kynnere i ser hele tatt, ikke var de vonde heller. De kjentes ut som et press i ryggen. Etterhvert som de tok seg opp ble det veldig vondt da. Anonymkode: 5915d...6c2
Pinto2013 Skrevet 15. februar 2021 #6 Skrevet 15. februar 2021 Vanskelig å bestemme for oss andre, men det høres veldig ut som sånn det startet for meg, ca. 24 timer før baby var ute 😊 jeg hadde mye kynnere på slutten av svangerskapet, så det var faktisk litt vanskelig for meg å peke på akkurat når de gikk over til rier. Jeg minns de var vondere, og at smerten flyttet seg mer til korsrygg, underliv/nederst i magen. Også ble ikke magen like hard som den pleide å bli med kynnere. Men på den tiden var jo magen ganske stram/hard hele tiden, da... Du kan prøve å ta tiden, rietellerapp eller noe, se om du ser noe mønster. Hvor langt er du på vei?
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #7 Skrevet 15. februar 2021 Takk for svar dere🥰 Jeg er i uke 40+0 i dag. Jeg tracker «riene» i rietelleren og ringer føden dersom de blir tettere enn 5 min eller vondere😅 TS Anonymkode: b450c...bb6 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #8 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for svar dere🥰 Jeg er i uke 40+0 i dag. Jeg tracker «riene» i rietelleren og ringer føden dersom de blir tettere enn 5 min eller vondere😅 TS Anonymkode: b450c...bb6 Min andre fødsel var sånn. Jeg hadde 12-8 min mellom da jeg dro inn for sjekk, og da hadde jeg 5 cm åpning. Barnet kom 1,5 time senere Anonymkode: 607c5...b64
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå