Gå til innhold

Han har lyst på et barn til, jeg vil ikke "stagnere" i jobben akkurat nå..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to friske, fine barn og er veldig glade for det. Yngste er 4 og skal vi ha en til må det bli nå. Vi har god økonomi, plass, etc. 

Mannen har veldig lyst på en til. Jeg har også det, MEN.. jeg jobber et sted der jeg er på vei "opp og frem" og det dannes noen nye roller etterhvert. Jeg må i denne jobben reise litt, 2-3 dager annenhver uke og jeg vil ikke på noen måte være "ute" av det mer enn 3-4 mnd. 

Hvor ugreit er det for en baby? Utover det kan jeg jobbe deltid/trenger ikke jobbe fullt etter de første ukene som er obligatorisk, men jeg ønsker helt klart at mannen skal ta den største delen av jobben. 

Jeg elsker jobben min og dette er noe jeg brenner veldig for, samtidig virker det jo litt galskap å droppe et BARN til for det, men sånn er det nå bare.. 

For ordens skyld, jeg ønsker meg også et barn til, skulle ønske vi bare kunne hoppe over det første litt mer kritiske året, så hadde jeg vært 100% med..

Anonymkode: 490dc...48b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men det går da vel fint an å få til? Jeg ville ikke droppa et ønsket barn pga en jobb. Det går fint an at far tar størsteparten av en permisjon hvis dere ønsker det sånn og finner en ordning begge kan leve med. 

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, Månestjerne said:

Men det går da vel fint an å få til? Jeg ville ikke droppa et ønsket barn pga en jobb. Det går fint an at far tar størsteparten av en permisjon hvis dere ønsker det sånn og finner en ordning begge kan leve med. 

Ja jeg vet ikke? Hvor heldig er det egentlig å reise fra en baby på 3-4 mnd i 2-3 dager? I praksis betyr det onsdag eller torsdag morgen til fredag kveld.

Skrevet

Hvorfor er det kun NÅ du kan få barn fordi minste er 4? Dere gjør det vanskelig for dere selv.

Anonymkode: b7946...21e

• Liker 2
Skrevet

Vet du hva? Jeg syns du høres ut som en som setter både mann og barn først og det virker som du er klar over hva du gjør/ønsker deg. 

Både mann og barn kommer til å kose seg og baby får se deg masse når du er hjemme. Noen sjanser i livet, må man ta. Tror det vil gå fint. Men du må bare være HELT sikker først 😊

• Liker 2
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor er det kun NÅ du kan få barn fordi minste er 4? Dere gjør det vanskelig for dere selv.

Anonymkode: b7946...21e

Det er jo noe med logistikk og søskenflokk da, jeg er ikke intr i å ha en som er veldig mye yngre enn de to andre (og fire barn er absolutt ikke aktuelt), og denne jobbmuligheten er ikke avklart neste uke. Det tar noen år å jobbe seg "inn". 

11 minutter siden, teknosilje said:

Vet du hva? Jeg syns du høres ut som en som setter både mann og barn først og det virker som du er klar over hva du gjør/ønsker deg. 

Både mann og barn kommer til å kose seg og baby får se deg masse når du er hjemme. Noen sjanser i livet, må man ta. Tror det vil gå fint. Men du må bare være HELT sikker først 😊

Ja, vi er jo veldig åpne og ærlige med hverandre, har det veldig bra sammen etter 15 år og samarbeider godt, så rent logistikkmessig er jeg sikker på at det går helt fint. Jeg VET også med meg selv at om jeg skulle fått en baby nå og måtte tatt ut full permisjon hadde det ikke føltes særlig bra fordi jeg hadde blitt stressa over alt jeg går glipp av på jobb og det jeg "mister". Det er ikke rettferdig mot verken meg selv eller baby. Og pappaen har både lyst på baby og lyst på ekstra permisjon sammen - han har kost seg veldig med "sin del" med de to andre. 

Så det eneste som gnager nå er kanskje amming, alle som sier det er brutalt og fælt å reise fra en så liten baby, etc.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...