Gå til innhold

Krav om å flytte fra namsmannen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan namsmannen kreve at jeg flytter slik at jeg får mer igjen av lønnen til påleggstrekk? 

Anonymkode: d3a5a...807

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er nok noe du burde ta opp med din advokat å ikke KG.

Her kan du få mange misledende svar.

• Liker 2
Skrevet
Revenmann29 skrev (7 minutter siden):

Dette er nok noe du burde ta opp med din advokat å ikke KG.

Her kan du få mange misledende svar.

Har ikke advokat. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kan namsmannen kreve at jeg flytter slik at jeg får mer igjen av lønnen til påleggstrekk? 

burde du ikke betale for deg? Det er noen andres penger  du sløst vekk???

Flytt frivillig serr

Anonymkode: 95f6f...4ca

• Liker 3
Skrevet

Vet ikke, men tror namsfogden kan kreve at du flytter om du betaler urimelig mye i husleie/lån i forhold til hva du trenger. 

Anonymkode: de6c8...b4e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har ikke advokat. 

lol koster jo 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Aner ikke, men hvis du betaler mye der du bor nå, så kan det være smart uansett.

Skrevet

Ts, hva med å forklare mere av livssituasjonen din?

Er du i arbeid, barn, gjeld, bosted osv? Med spørsmålet ditt nå får du bare “god dag mann, økseskaft» svar

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Mr&Ro said:

Ts, hva med å forklare mere av livssituasjonen din?

Er du i arbeid, barn, gjeld, bosted osv? Med spørsmålet ditt nå får du bare “god dag mann, økseskaft» svar

Vi tar vel utgangspunkt i at det dreier seg om gjeld, og muligens en kommende gjeldsordningssøknad, siden namsfogden er på banen og tydeligvis har fremmet krav om at TS må flytte. Blir fremdeles synsing, men tatt helt ut av det blå blir jo svarene ikke.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi tar vel utgangspunkt i at det dreier seg om gjeld, og muligens en kommende gjeldsordningssøknad, siden namsfogden er på banen og tydeligvis har fremmet krav om at TS må flytte. Blir fremdeles synsing, men tatt helt ut av det blå blir jo svarene ikke.

Blir bedre om Ts kommer med bakgrunnen for spørsmålet sitt en at vi andre konstruerer en livssituasjon som ikke stemmer.

• Liker 1
Skrevet

Dersom du bor uforholdsmessig dyrt og kan klare deg med noe rimeligere så er utgangspunktet at de kan kreve det ja.

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Mr&Ro said:

Blir bedre om Ts kommer med bakgrunnen for spørsmålet sitt en at vi andre konstruerer en livssituasjon som ikke stemmer.

Selvsagt, men sånn er ikke situasjonen per nå. Ikke noe nytt fenomen akkurat, verken her eller på andre forum. Så da går vi med hva vi har.

Skrevet

Namsmannen kan ikke pålegge deg å flytte, men de kan velge ikke å legge reelle boligutgifter til grunn ved beregning av utleggstrekk dersom du har urimelige store utgifter. Kutt utgiftene dine og betal gjelden din. 

Anonymkode: c954f...ae2

Skrevet

Ja. Man kan pålegges å flytte til et rimeligere alternativ, men hensyn kan tas. 

Betaler skyldneren høy leie kan vedkommende pålegges å flytte til et rimeligere alternativ. Hvis flytting kreves, må det tas hensyn til skyldnerens arbeid og eventuelle økte utgifter til transport. Hvis skyldneren har barn, må også de sosiale konsekvenser vurderes, som miljøhensyn og sosial tilknytning’ 

Anonymkode: e449f...0fc

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

burde du ikke betale for deg? Det er noen andres penger  du sløst vekk???

Flytt frivillig serr

Betaler men høy husleie så blir det mindre igjen til påleggstrekket.

Skrevet
nomore82 skrev (45 minutter siden):

Dersom du bor uforholdsmessig dyrt og kan klare deg med noe rimeligere så er utgangspunktet at de kan kreve det ja.

Dette alternativet var det jeg måtte ta, søkte leilighet i 6måneder.

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

De har ikke sagt noe foreløpig men er redd de krever det hvis jeg søker gjeldsordning da med boutgifter er der kun 10000 igjen til påleggstrekk. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De har ikke sagt noe foreløpig men er redd de krever det hvis jeg søker gjeldsordning da med boutgifter er der kun 10000 igjen til påleggstrekk. 

Regnet feil... 5700 igjen 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...