Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min beskylder meg for å være utro når vi krangler. Sier han vet jeg har noen på si. At jeg kommer til å gå tilbake til eksen min om det blir slutt. At jeg er ei fitte. Han skal ødelegge livet mitt om det blir slutt. Skal fortelle alle hvor fæl jeg har vært mot ham. Sier jeg er slem mot de rundt meg. 

Jeg har vurdert å få noen å snakke med om dette, men synes det er så fryktelig vanskelig å ta tak i. Før sa jeg i mot, men jeg har kommet dit at det er best å ti still. Hvis jeg sier noe eskalerer det bare enda mer, og han vrir og vender på alt jeg sier. Tar det helt ut av kontekst.

Er det veldig unormalt å ha det slik? 

Du som har vært i et verbalt ustabilt forhold, om man kan si det slik. Ble han noen gang voldelig? Han har tatt hardt i meg og slår i vegger, smeller med dører. Men har ikke vært fysisk til nå. 

Vi har kun vært gift i halvannet år, og jeg synes dette er fryktelig flaut og fælt. Tanken på å bryte ut og å skulle begynne på nytt, som barnløs i tidlig 30-årene er ikke helt det jeg så for meg. Har heller aldri sett for meg å bli skilt, hvert fall ikke i ung alder. Føler alle etablerer seg nå. Får barn, kommer i en ny epoke i livet. 

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette. Følte mest bare for å lufte det ut et sted.. 

Anonymkode: e0c85...23a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mannen min beskylder meg for å være utro når vi krangler. Sier han vet jeg har noen på si. At jeg kommer til å gå tilbake til eksen min om det blir slutt. At jeg er ei fitte. Han skal ødelegge livet mitt om det blir slutt. Skal fortelle alle hvor fæl jeg har vært mot ham. Sier jeg er slem mot de rundt meg. 

Jeg har vurdert å få noen å snakke med om dette, men synes det er så fryktelig vanskelig å ta tak i. Før sa jeg i mot, men jeg har kommet dit at det er best å ti still. Hvis jeg sier noe eskalerer det bare enda mer, og han vrir og vender på alt jeg sier. Tar det helt ut av kontekst.

Er det veldig unormalt å ha det slik? 

Du som har vært i et verbalt ustabilt forhold, om man kan si det slik. Ble han noen gang voldelig? Han har tatt hardt i meg og slår i vegger, smeller med dører. Men har ikke vært fysisk til nå. 

Vi har kun vært gift i halvannet år, og jeg synes dette er fryktelig flaut og fælt. Tanken på å bryte ut og å skulle begynne på nytt, som barnløs i tidlig 30-årene er ikke helt det jeg så for meg. Har heller aldri sett for meg å bli skilt, hvert fall ikke i ung alder. Føler alle etablerer seg nå. Får barn, kommer i en ny epoke i livet. 

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette. Følte mest bare for å lufte det ut et sted.. 

om det er unormalt ? Ja i høyeste grad, her snakker vi om noe som ligner på psykopati. Ingen skal tolerere og leve med slikt som dette, ikke tro at dette er noe som er normalt. Tror du at det og få barn med noe slikt er bra? Skygge unna det, du har enda 15 år igjen der du kan få barn uten store problemer. Velg den rette og få det med. Det er mitt råd. Avgjørelsen må du ta selv. Dette høres ikke mye bra ut.

• Liker 23
Skrevet

Dette er IKKE normalt, heldigvis. Du må ikke finne på å få barn med denne mannen! Vær så snill, kom deg ut av det nå, ikke kast bort mer av livet ditt på han her!

Anonymkode: 50eae...575

• Liker 18
Skrevet

Selvfølgelig er det unormalt.

Dessuten er mannen din allerede voldelig. Du beskriver både fysisk, materiell og psykisk vold. 

Anonymkode: abba5...fed

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Tanken på å bryte ut og å skulle begynne på nytt, som barnløs i tidlig 30-årene er ikke helt det jeg så for meg

Det går fint, du har god tid. Forlat ham. Når han er så ufyselig mot deg i en helt vanlig hverdags-krangel, kan du da tenke deg hvordan han ville oppføre seg overfor et lite barn? 
Få i det minste avstand, flytt ut (eventuelt kall det midlertidig) og få litt pusterom. Kan du bo hos foreldre eller andre slektninger? Kan du skylle på at du har mye å gjøre på jobb, eller finne på en annen unnskyldning til hvorfor du ønsker å flytte ut? Jeg synes det kan høres litt skummelt ut å skulle si til denne mannen at du ønsker å forlate ham, og synes ihvertfall at du ikke bør være alene når du forteller ham det. Ha i det minste venner eller slekt stående utenfor døren, klare til å bistå dersom han skulle bli voldelig. 
Sender deg en styrkeklem. Jo tidligere du flytter ut, jo snarere kan du treffe en mann som faktisk er hyggelig mot deg. 

Anonymkode: cbd50...857

• Liker 12
Skrevet

Noe jeg har lagt merke til med eksene til venninnene mine og en eks av meg er at de som beskylder sin partner for å være utro gjerne har vært det selv og vil legge over skylden på sin partner. MÅ ikke være sånn i ditt tilfelle, men mange tilfeller av dette! Mulig din mann bare er psykopat.

Anonymkode: 77efa...932

• Liker 15
Skrevet

Han høres helt sprø ut. Og farlig for deg. 

Anonymkode: bd215...3bd

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Noe jeg har lagt merke til med eksene til venninnene mine og en eks av meg er at de som beskylder sin partner for å være utro gjerne har vært det selv og vil legge over skylden på sin partner. MÅ ikke være sånn i ditt tilfelle, men mange tilfeller av dette! Mulig din mann bare er psykopat.

Jeg mener altså selvsagt at han ER psykopat, men ikke sikkert han er utro. Løp! 

• Liker 3
Skrevet

Jeg var sammen med en slik. Han var smart, sjarmerende, utdannet osv. Fryktelig sjalu og kontrollerende, måtte ha passord på alt. Han kastet ting i vegger og knuste ting. Til slutt ble det meg, han sparket meg i hodet og kastet meg i veggen. Endte på legevakten. Har ikke sett han siden. 
IKKE få barn med ham, da har du et helvete foran deg for alltid. 

Anonymkode: f55bd...fa2

• Liker 11
Skrevet

Takk for svar. 

Jeg synes dette er fryktelig vanskelig. Er livredd for å bli stående helt alene om jeg går. Vi er i samme vennegjeng. Han framstår utad som en veldig fin person. Er redd han faktisk kommer til å ødelegge livet mitt og at jeg aldri blir kvitt ham. At han skal framstille meg som den ustabile. Det er slik han har framstilt eksen sin. Hun var visst psykisk ustabil, i følge ham og familien hans. 

• Liker 4
Skrevet

Hadde begynt å sette mob på opptak da han holder på sånn. Så har du bevis på hvem som ikke er i vater den dagen du gjør det slutt! 

• Liker 23
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for svar. 

Jeg synes dette er fryktelig vanskelig. Er livredd for å bli stående helt alene om jeg går. Vi er i samme vennegjeng. Han framstår utad som en veldig fin person. Er redd han faktisk kommer til å ødelegge livet mitt og at jeg aldri blir kvitt ham. At han skal framstille meg som den ustabile. Det er slik han har framstilt eksen sin. Hun var visst psykisk ustabil, i følge ham og familien hans. 

Forstår veldig godt at du er engstelig for dette. Men hvis du tenker ordentlig på det, hvis vennene dine dumper deg bare fordi du velger å skille deg, hvor gode venner er de egentlig da? 
Forbered deg på skilsmisse ved å gjenoppta kontakt med gamle venner, eller ved å bli bedre kjent med bekjente eller kolleger. Det er kanskje ikke så lett akkurat nå midt i Korona, men det går seg til etterhvert som ting går tilbake til det normale. 
Og hvis du tenker etter, er det egentlig farlig å stå uten venner for en kortere periode? Du har antagelig helsen din i behold, jobben din, foreldrene dine, søsken og andre slektninger. Pluss at du slipper å være engstelig og nervøs i ditt eget hjem, du kan si hva du vil uten å veie hvert eneste ord på gullvekt. Det kommer til å kjennes ut som om du er tjue kg lettere når du blir kvitt ham. 

Anonymkode: cbd50...857

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Takk for svar. 

Da må du planlegge bruddet. 

Det er faktisk lov å slå opp. Og han truer dessuten deg. Her må du tenke på din sinnsro og ikke ryktet ditt. Lag en strategi og hold deg til den. Hvis han sprer stygge rykter om deg, la folk se at det er O hold i dem. 

Anonymkode: bd215...3bd

• Liker 11
Skrevet

Jeg har levd med en slik mann i mange år. Har to barn sammen. Masse beskyldninger om utroskap, han fant mange tegn som overbeviste han om at det var sant. Kontrollerte meg overalt. Aldri fysisk voldelig men verbal utskjelling, også foran barna. Dro i sinne. Ustabilt humør. Vi hadde selvfølgelig også gode stunder, men de kunne snu brått. 

Utad er han raus, god til å prate, flink til å følge opp barna, vært trener o.l. Det endte med økonomisk styr som han skjulte for meg og at han traff ei annen dame. Han er offeret her og bitter på meg. Vet at ingen andre tror jeg har vært utro mot han, jeg er ikke typen, og alltid vært mye hjemme. Men vondt for denne mannen må jeg samarbeide med pga barna. Hvorfor jeg ikke dro? Jeg er trofast, pliktoppfyllende og mistet selvfølelsen min. 

Anonymkode: a425e...032

• Liker 6
Gjest Skogsalv
Skrevet

Kjære TS ❤ Kom deg vekk NÅ ! Bra dere ikke har barn sammen - og drit i hva omgangskretsen vil si ! Mannen din er narssisist!! 

Ting du må sjekke ut på nettet ( gjerne You Tube) 

Covert narcissisme : da får du alt du opplever forklart, samt du vil forstå at dette ikke kan endres. 

Han vil garantert sette i gang en svertekampanje til venner og familie- for å fremstille deg som gal. Så IKKE reager på spillet hans . Hverken positivt eller negativt. Ikke snakk med felles venner - han rekrutterer de mot deg,så vær forsiktig. 

Kom deg vekk NÅ,  blokker han for alt i verden. Han vil garantert kjøre en eller gjentatte hoover- metoder i etterkant.  

Løp - ellers vil han ødelegge deg !! 

Skrevet

Kom deg bort. Du vil ikke ha barn inn i denne dritten. Folk skiller seg, thats life. Men du må ikke stå i dette fordi det er flaut å begynne på nytt.

Tipper eksen hans opplevde det samme som deg 😔 Klassisk greie.

Anonymkode: fd448...db8

• Liker 7
Skrevet

Å være singel i 30-åra kan være dritgøy om du har andre single venninner! Dropp nå den slemme mannen. Ville du latt en kollega, venninne, søsken behandle deg sånn? Ville du behandlet noen andre slik han gjør? 

Han fortjener å bli forlatt, og du fortjener frihet!

Anonymkode: b8c3a...364

• Liker 4
Skrevet

Du skal aldri være sammen med noen som er stygg med deg. Det er IKKE det som menes med "i gode og onde dager"!

Det kan godt hende at et brudd vil bli vondt. Men tro meg! På lang sikt, så vil det å være i forholdet være mye vondere og mye mer skadelig!!

Jeg har vært i et forhold med psykisk vold. Jeg kan vel si at min var en engel i forhold til din. Men jeg hadde det så vondt, likevel var jeg sta og jeg elsket han. Jeg hadde nok fortsatt vært i det forholdet om han ikke fant ei ny. Bruddet var et helvete. Verre enn forholdet. Men når oppgjøret var ferdig, og det hele kom på avstand, så ble det himmelen i forhold! Jeg var fri! Helsen ble vesentlig bedre! Det var verdt det!!! Jeg vet ikke hvor mye lenger jeg hadde holdt ut i forholdet før jeg hadde brutt helt sammen. Jeg sliter fortsatt med mye stress og dårlig arbeidsminne, men jeg er på bedringens vei. Det hadde jeg ikke klart om jeg fortsatt hadde vært i forholdet som "holdt meg under vann"

Det er ingen skam å skille seg! Du har bare ett liv, og du fortjener å leve det lykkelig! Kjempebra at dere ikke har barn!

Prøv som noen her foreslo; dokumentér dritten hans ved å spare på meldinger og lydopptak!

Det er skadelig for deg å fortsette i forholdet. Begynn å planlegge veien ut! Få hjelp av familie og venner, men vær forsiktig med å snakke ned om han til andre (unntatt din bestevenn og nær familie), det kan slå tilbake på deg.

Anonymkode: 62833...89d

• Liker 9
Skrevet

Dette er unormalt ja. Du burde komme deg ut av dette forholdet. Dette er mishandling. 

Anonymkode: f7600...5c7

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Takk for svar. 

Han bruker verbal og psykisk vold mot deg TS. Han sier alt det stygge for å bryte deg ned så du aldri vil forlate han. Han har makt over deg og det veit han. 

Trur du virkelig eksen hans er ustabil når han oppfører seg sånn?  

Du må ta vare på deg selv og komme deg vekk. Hva så om du står alene. Hjelper ikke å være i samme vennegjeng hvis de svikter deg i et brudd. Da var de ikke ordentlig venner fra før av. Er kun du som kan ta ansvar for livet ditt. 

Tenk deg med barn med han. Vil du virkelig at dine barn skal bli behandlet på samme måte? 

Anonymkode: 373b1...91a

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...