Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gjør så vondt. Jeg har ikke venner her jeg bor. Kan ikke flytte pga barna går på skole. Føler meg veldig ensom. Hva kan man gjøre? 

Anonymkode: 8bd54...893

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når ting åpner opp igjen, få deg større nettverk og etterhvert venner. 

Anonymkode: 55bf5...b24

• Liker 3
Skrevet

Har du familie? Ta tiden til hjelp. Vet selv hvor vondt det er :klem:

• Liker 1
Skrevet

Jeg forstår det så godt. Har vært igjennom det selv og selv om jeg har venner er det ikke ofte jeg ser noe til dem. Kan du ta initiativ til å bli bedre kjent med noen? For eksempel mor til en av barnas venner? Spør om dere skal gå en tur? Ikke for å snakke om skilsmisse men bare for å gjøre noe annet. Jeg ble skilt for 1,5 år siden og livet er enda meningsløst. Rådene jeg fikk var å komme meg ut. Jeg klarte ikke det, annet enn på jobb. Isolerte meg mye i begynnelsen. Ting blir ikke akkurat bedre med korona. Men tenk på det med å bli bedre kjent med andre mødre eller en kollega. 

Anonymkode: 6c79e...902

• Liker 1
Skrevet

Hvor i landet bor du ts ? Jeg blir gjerne med en kveldstur dersom vi bor i nærheten☺️

Anonymkode: e8529...8e0

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvor i landet bor du ts ? Jeg blir gjerne med en kveldstur dersom vi bor i nærheten☺️

Jeg bor på Sørlandet.. stor sjanse for at du ikke gjør det, men takk for tilbudet ❤️

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Det gjør så vondt. Jeg har ikke venner her jeg bor. Kan ikke flytte pga barna går på skole. Føler meg veldig ensom. Hva kan man gjøre? 

Føler med deg. 😪   Ja, hva gjør man når ensomheten blir igjennomtrengende, og ein føler at ein ikkje har noen å spørre, diskutere, medo.s.v.     Du har tydelegvis barn i førskulealder, men skriver ingenting om barnas andre halvdel til omsorgsansvar.  Venner er ikkje noe ein kan få kjøpt på butikken, men noe ein må jobbe for å få.   Her kjem det m.a. litt an på hvor sosial du er, hvilke  boforhold , fritidsintrs. og om du bor i eit tettsted eller på lande hvor det er langt mellom folk.                

Endret av Skybe
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg bor på Sørlandet.. stor sjanse for at du ikke gjør det, men takk for tilbudet ❤️

Hvor på Sørlandet? Jeg stiller gjerne opp 🙂 

Anonymkode: 68514...76d

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor på Sørlandet? Jeg stiller gjerne opp 🙂 

Arendal bor jeg i forresten!

• Liker 2
Skrevet

Har du hobbyer som gir deg glede, oppsøk lokale foreninger eller Facebookgrupper så blir du raskt kjent med nye folk.
Ta initiativ til klassefest o.l. så blir du kjent med foreldre og dine barns venner. 
Slå av en prat med naboer når du treffer dem, til sommeren kan du invitere dem på grilling. 

Anonymkode: 0af17...fa8

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Arendal bor jeg i forresten!

Jeg er i Arendal, jeg også.. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Kan ikke flytte pga barna går på skole.

Klart du kan. Om det er verdt det eller ikke er et avveiningsspørsmål. Å bytte skole er helt klart en ulempe, men er det en større ulempe enn å vokse opp med en ulykkelig mor som kanskje derfor ikke klarer å gi samme omsorg som hun kunne gitt?

Anonymkode: fa55f...48f

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Klart du kan. Om det er verdt det eller ikke er et avveiningsspørsmål. Å bytte skole er helt klart en ulempe, men er det en større ulempe enn å vokse opp med en ulykkelig mor som kanskje derfor ikke klarer å gi samme omsorg som hun kunne gitt?

Anonymkode: fa55f...48f

Faren bor også i denne byen. Vi har 50/50. Jeg vil ikke rive opp barna fra hverken vennene dems eller faren. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Da blir det litt langt dessverre 😔 jeg bor på Vestlandet. Men jeg håper virkelig det ordner seg for deg! ❤️

Skrevet

Frivillig arbeid.. 

Anonymkode: 876ce...255

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da blir det litt langt dessverre 😔 jeg bor på Vestlandet. Men jeg håper virkelig det ordner seg for deg! ❤️

Takk ❤️

Gjest Lommerusk
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg er i Arendal, jeg også.. 

Ta kontakt på pm om du vil 🙂

Skrevet

Det blir bedre. Jeg er også alene her jeg bor uten annen familie, og uten så mange nære venner, etter samlivsbrudd. Men skjønner det er ekstra tøfft akkurat i denne tiden. Du har barn, det er en fordel. Jeg får vært mye sosial via å engasjere meg i ungenes fritidsaktiviteter. Har også etter hvert klart å ta initiativ i forhold til et par kollegaer som nå har blitt mer venninner. Det er ikke så lett å møtes akkurat nå da dessverre.

Jeg har også en god venninne som bor et stykke unna som jeg har digitale vinkvelder med. Bruker videosamtale på messenger og skravler i timesvis over et par glass vin. Fungerer veldig bra faktisk! Så om du har venninner litt unna så kanskje de vil bli med på noe sånt? Eller finne deg noe du har lyst til å starte med nå som du har tid, og få nye venner via det? (i alle fall når ting åpner igjen)

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.2.2021 den 22.56):

hadde du noen venner FØR dette samlivsbruddet da? 

kan vel fortsette å henge sammen med disse vennene også?    

Anonymkode: d83bd...d1f

Skrevet

Går gjennom akkurat det samme selv. Bor på hans sted, og omgangskretsen vår var hans familie. Føler meg fanget i en situasjon jeg ikke egentlig orker å være i.

Hjelper heller ikke at han aldri delte tankene sine før han hadde bestemt seg.

Anonymkode: 12ecf...3cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...