AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #1 Del Skrevet 14. februar 2021 Jeg har vært aleine med barnet siden det var baby, 100% omsorg. ser på skattekortet mitt det står 0kr på særfradrag for enslig forsørgere. Det står noe om utviklet barnetrygd og jeg er usikker på om jeg får det. Jeg får dobbelt barnetrygd. Er dette det samme? Hva betyr egentlig særfradrag? Jeg vil ikke få restskatt pga det er noe feil på skattekortet. Anonymkode: e610d...b66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #2 Del Skrevet 14. februar 2021 Særfradraget får du så lenge du mottar utvidet barnetrygd. Du kan få det lagt inn på nåværende skattekort om du går inn og endrer det selv, skatteetaten.no Det kommer uansett på skatteoppgjøret. Anonymkode: 30440...9c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karene Skrevet 14. februar 2021 #3 Del Skrevet 14. februar 2021 Følg med på skattemeldingen din når den kommer. Jeg har, de siste årene, måttet legge inn særfradraget selv i egen rubrikk under «fradrag» Spørsmål om du har hel eller delvis omsorg og antall måneder. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #4 Del Skrevet 14. februar 2021 Er utvidet barnetrygd det samme som dobbel barnetrygd? Hvor mye fører man der da? Hele dobbel barnetrygd beløp * 12? Anonymkode: e610d...b66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #5 Del Skrevet 14. februar 2021 Jeg har 100% omsorg. Alle mnd. Aleine. Anonymkode: e610d...b66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #6 Del Skrevet 15. februar 2021 https://www.skatteetaten.no/satser/sarfradrag-for-enslige-forsorgere/ Anonymkode: 1d9ac...612 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #7 Del Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er utvidet barnetrygd det samme som dobbel barnetrygd? Hvor mye fører man der da? Hele dobbel barnetrygd beløp * 12? Anonymkode: e610d...b66 Det heter ikke dobbel barnetrygd, for den er bare dobbel for ett barn. Det heter utvidet barnetrygd, man får en barnetrygd ekstra uansett antall barn. Det skal ikke oppgis noe sted. Fradraget for enslig forsørger skal komme automatisk for alle som får utvidet barnetrygd. Det skal stå i skatteoppgjøret, det siste du fikk er for 2019. Anonymkode: fb98e...f6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #8 Del Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Det heter ikke dobbel barnetrygd, for den er bare dobbel for ett barn. Det heter utvidet barnetrygd, man får en barnetrygd ekstra uansett antall barn. Det skal ikke oppgis noe sted. Fradraget for enslig forsørger skal komme automatisk for alle som får utvidet barnetrygd. Det skal stå i skatteoppgjøret, det siste du fikk er for 2019. Anonymkode: fb98e...f6c Så da skal det stå 0kr på meg? Jeg har kun ett barn som jeg er aleine for. Det var en over her som skrev det ikke kom automatisk opp på henne, så ikke alltid det gjør det. Jeg spør for jeg ikke forstår det, har lest linken du over postet og. Men hvis jeg tolker det riktig så er der dobbelt barnetrygd for 1 barn og utviklet barnetrygd for fler barn. Anonymkode: e610d...b66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #9 Del Skrevet 15. februar 2021 Jeg må føre inn alle særfradrag selv på skattemeldingen. Er ikke enslig forsørger, men det heter vel særfradrag fordi det er spesielt, og man må føre det på selv? Anonymkode: 467a1...efd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #10 Del Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Så da skal det stå 0kr på meg? Jeg har kun ett barn som jeg er aleine for. Det var en over her som skrev det ikke kom automatisk opp på henne, så ikke alltid det gjør det. Jeg spør for jeg ikke forstår det, har lest linken du over postet og. Men hvis jeg tolker det riktig så er der dobbelt barnetrygd for 1 barn og utviklet barnetrygd for fler barn. Anonymkode: e610d...b66 Det heter ikke dobbel barnetrygd, det heter utvidet barnetrygd uansett om du har 1 eller 10 barn. Det er ikke så farlig om det står på skattekortet, det står uansett på skatteoppgjøret. Det kommer automatisk så lenge man mottar utvidet barnetrygd. Anonymkode: 513d3...7b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #11 Del Skrevet 15. februar 2021 Hvis barnet er liten, dvs født slutten av 2019 eller senere, så er det grunnen til at det mangler i skattekortet. Hvis du ikke endrer skattekortet så vil du få en god slump tilbake neste år. Det skal komme automatisk i skattemeldingen. Unntak kan forekomme, så du må sjekke at det er med. Anonymkode: d65a4...98f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #12 Del Skrevet 15. februar 2021 Jeg ser at det står på skattemelding 2019 på særfradrag pungtet, 51000kr. Jeg får ringe Skatteetaten og høre med de. Er greit det står riktig. Vis jeg bare lar den stå som 0kr, da får jeg det igjen på skatten.. Men hvis jeg får det endret, får jeg da mer å rutte med i mnd? Tusen hjertelig takk til alle dere som svarer meg!❤️ Anonymkode: e610d...b66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #13 Del Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ser at det står på skattemelding 2019 på særfradrag pungtet, 51000kr. Jeg får ringe Skatteetaten og høre med de. Er greit det står riktig. Vis jeg bare lar den stå som 0kr, da får jeg det igjen på skatten.. Men hvis jeg får det endret, får jeg da mer å rutte med i mnd? Tusen hjertelig takk til alle dere som svarer meg!❤️ Anonymkode: e610d...b66 Det stemmer. Hvis du lar det være får du rundt 11000 mer tilbake neste år. Hvis du endrer det får du ca 1000 kr mer å rutte med hver mnd i år. Anonymkode: d65a4...98f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #14 Del Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det stemmer. Hvis du lar det være får du rundt 11000 mer tilbake neste år. Hvis du endrer det får du ca 1000 kr mer å rutte med hver mnd i år. Anonymkode: d65a4...98f Tusen takk😊 Anonymkode: e610d...b66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå