AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #1 Skrevet 14. februar 2021 Mitt barn på 12 år har fått ekstremt dårlig selvbilde etter noen kommentarer på ny skole om utseendet, som har såret dypt...(skole og helsesøster er involvert). Hun har (kort fortalt) utviklet angst og skolevegring, og er henvist til BUP. Har noen andre et barn som har fått hjelp av BUP med å få bedre selvbilde og selvtillit, eller evt vært til behandling, men vært misfornøyd med BUP? Interessert i å høre hvilke erfaringer dere har med denne instansen, siden jeg har hørt mye negativt siste tiden. Som mor føler jeg bare avmakt og frustrasjon over å ikke greie å hjelpe mitt eget barn.... Anonymkode: 63bf5...59b
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #2 Skrevet 14. februar 2021 Kjenner til barn på den alderen i nær slektning som sliter med lignende + angst. I følge mor (ca. 2-3 mnder inn) så har det hjulpet veldig, men er enda ikke ferdig «behandlet». Anonymkode: 7ee56...ee5
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #3 Skrevet 14. februar 2021 Mitt yngste barn på 8 år er nylig blitt utredet hos BUP. Bakgrunnen var at hun var urolig og lite konsentrert på skolen, impulsiv, og kom lett i konflikt med både lærere og skolevenninner. Jeg hadde tett dialog med lærer, rektor og helsesøster i forkant av BUP. Skolen trodde at mitt barn hadde en diagnose, f.eks. ADHD. BUP har konkludert med at det har hun ikke. De mener at hun er intelligent, og scorer langt over gjennomsnittet for hennes alder på de flest felt. Noen felt er hun "som normalt", men ingen under normalt. Dette var et stort AHA forskolen, men ikke så overraskende for meg som forelder. Det betydde likevel en stor forandring i hvordan skole og lærer ser på henne nå, i forhold til tidligere. Min historie er ikke sammenlignbar. Råder deg til å stole på BUP og fagekspertisen de har, og ta i mot den hjelpen dere kan få. Anonymkode: 816c5...ff6
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #4 Skrevet 14. februar 2021 Hei. Begge mine søsken har vært hos bup som barn/ungdommer. Blant annet pga mobbing. Vi som familie hadde kjempegodt samarbeid med bup, og bare positive erfaringer. Da jeg som mor selv fikk utfordringer med mitt eget barn. (Her snakker vi et veldig lite barn med særskilte behov). Nølte ikke med å pushe på for å komme inn i bup for veiledning og utredning. Også her sitter jeg kun igjen med utrolig gode erfaringer. Det føltes trygt, du blir fulgt opp av dyktige mennesker som bare vil deg og barnet ditt vell. Jeg kan ikke få snakket varmt nok om dette som instans. Jeg kjente veldig på det til å begynne med, før hele prossessen var igang. Det føles litt tabu, du er redd for å bli observert, det ukjente. Men jeg har valgt å være åpen med alle rundt om at vi involverte bup, mye for å kanskje senke terskelen for andre som trenger hjelp men kanskje ikke tør ta steget. Dette kommer til å gå kjempebra. De er der for å hjelpe. Anonymkode: 39ac8...f34 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #5 Skrevet 14. februar 2021 Bup var trygt og fint det i en utrygg og skummel ungdomstid... Anonymkode: 4f2ca...aaf 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #6 Skrevet 14. februar 2021 Har fått hjelp av BUP da eldste barnet sleit , rundt 12-13 år. Etter å ha fått hjelpen der ble hen et nytt menneske, fantastisk hjelp! Jeg fikk også hjelp med det yngste barnet, Det barnet også har fått hjelp vi aldri ville vært foruten. Vi hadde timer sammen, og barna alene og noen ganger jeg alene. Nå er de unge voksne, og vi har et utrolig godt forhold. Det hender vi snakker om hvor heldige vi var som fikk uvurderlig hjelp av BUP. Vi lærte masse som vi har tatt med oss videre. Ta imot all hjelp, de er kjempeflinke. Det vil alltids være en eller annen som har en negativ opplevelse, sånn som for eksempel en kunde som ikke føler servicen er god nok i en butikk andre er strålende fornøyde med. Dersom det ikke passer dere kan dere be om en annen ansatt, eller finne hjelp eventuelt privat. Masse lykke til Anonymkode: a7721...312 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #7 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Bup var trygt og fint det i en utrygg og skummel ungdomstid... Anonymkode: 4f2ca...aaf Akkurat dette opplevde mine barn også, Anonymkode: a7721...312 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå