AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #1 Skrevet 14. februar 2021 Når er det vanlig å offentliggjøre (f.eks fortelle andre en nærmeste familie, facebook, snap, insta, osv.) om at man er gravid? Hvor mange uker på vei ? Anonymkode: 1dd15...b8b
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #2 Skrevet 14. februar 2021 Nærmeste venninner og familie vet jo tidlig. Kollegaer forteller jeg etter uke 12, der det faller seg naturlig. Hadde aldri gjort et nummer ut av «Idag har jeg noe viktig å fortelle». Utover dette hadde jeg heller aldri oppdatert FB/story for å dele denne gledelige nyheten., skjønner selv at perifere mitt driter i dette selv om fet er stort for meg🤣🙊 Men der er vi jo forskjellig, mange som liker å annonsere der.. men ville ventet til etter uke 12 og når jeg selv følte på at «nå kan jeg senke skuldrene å endelig glede meg» før «alle» skulle fått vite. Anonymkode: aeac7...e44
kuksalamander Skrevet 14. februar 2021 #3 Skrevet 14. februar 2021 Etter uke 12, fordi da er risikoen mye lavere for spontanabort.
H a n n e Skrevet 14. februar 2021 #4 Skrevet 14. februar 2021 Jeg fortalte det til jobb og venner etter den ordinære ultralyden. Familien fikk vite det etter 12 uker. Jeg la det ikke ut på sosiale medier i det hele tatt. 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #5 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nærmeste venninner og familie vet jo tidlig. Kollegaer forteller jeg etter uke 12, der det faller seg naturlig. Hadde aldri gjort et nummer ut av «Idag har jeg noe viktig å fortelle». Utover dette hadde jeg heller aldri oppdatert FB/story for å dele denne gledelige nyheten., skjønner selv at perifere mitt driter i dette selv om fet er stort for meg🤣🙊 Men der er vi jo forskjellig, mange som liker å annonsere der.. men ville ventet til etter uke 12 og når jeg selv følte på at «nå kan jeg senke skuldrene å endelig glede meg» før «alle» skulle fått vite. Anonymkode: aeac7...e44 takk for svar! 😄 Denne gladnyheten har jeg venta lenge på så jeg ville helt sagt det til alle jeg møter🤣 er helt ny i dette, hva vil tidlig si?🤪 Anonymkode: 1dd15...b8b
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #6 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): takk for svar! 😄 Denne gladnyheten har jeg venta lenge på så jeg ville helt sagt det til alle jeg møter🤣 er helt ny i dette, hva vil tidlig si?🤪 Anonymkode: 1dd15...b8b Det må jo du føle på selv. Mamma og svigerforeldre og mine to beste venninner fikk vite i uke 4. Men her mø du jo nesten finne ut hva som føles riktig for deg. Min bror holdt der hemmelig for mamma til uke 12 når de skulle ha. Det finnes ingen fasit Anonymkode: aeac7...e44
mammahjarte Skrevet 14. februar 2021 #7 Skrevet 14. februar 2021 Det bestemmer du Eg fortalte det til nære tidlig. Dei hadde og fått vite om eg mista uansett. Til litt nære men ikkje supernære uke 12. Facebook sa eg ingenting før rundt uke 33.
Tuppeluri Skrevet 14. februar 2021 #8 Skrevet 14. februar 2021 Tenker at dette må du føle litt på selv. Du KAN fortelle det tidlig, men da må du også forberede deg på å fortelle de samme menneskene om du går igjennom en spontanabort for eksempel, vil du takle det? Det kan selvfølgelig skje etter de gylne 12 ukene, men det er mindre sjanse for det. Vi hadde en siste fest hos oss når jeg var 9 uker på vei, da samboern min ønsket å "drikke seg ferdig" før barnet kom. Da klarte kompisen til samboer og røpe oss, og plutselig visste hele festen det (20+ stk). Irriterte meg grådig, for jeg ville ikke ut med det før i uke 12 til nærmeste. Men uansett. VI valgte å si det til flere etter uke 12, la det ut på sosiale medier i uke 26 trur jeg. Jeg også hadde VELDIG lyst å fortelle hele verden det 😂
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #9 Skrevet 14. februar 2021 mammahjarte skrev (2 minutter siden): Det bestemmer du Eg fortalte det til nære tidlig. Dei hadde og fått vite om eg mista uansett. Til litt nære men ikkje supernære uke 12. Facebook sa eg ingenting før rundt uke 33. Takk for svar😃 Anonymkode: 1dd15...b8b
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #10 Skrevet 14. februar 2021 Tuppeluri skrev (1 minutt siden): Tenker at dette må du føle litt på selv. Du KAN fortelle det tidlig, men da må du også forberede deg på å fortelle de samme menneskene om du går igjennom en spontanabort for eksempel, vil du takle det? Det kan selvfølgelig skje etter de gylne 12 ukene, men det er mindre sjanse for det. Vi hadde en siste fest hos oss når jeg var 9 uker på vei, da samboern min ønsket å "drikke seg ferdig" før barnet kom. Da klarte kompisen til samboer og røpe oss, og plutselig visste hele festen det (20+ stk). Irriterte meg grådig, for jeg ville ikke ut med det før i uke 12 til nærmeste. Men uansett. VI valgte å si det til flere etter uke 12, la det ut på sosiale medier i uke 26 trur jeg. Jeg også hadde VELDIG lyst å fortelle hele verden det 😂 tusen takk for svar 😄 tenke det e lurt å holda det inni meg litt t då🙊 Anonymkode: 1dd15...b8b
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #11 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): tusen takk for svar 😄 tenke det e lurt å holda det inni meg litt t då🙊 Anonymkode: 1dd15...b8b og så kjedlig me han kompisen som sa det... Når jeg «kan» dele dette skal ALLE vite det om de vil eller ikke🤣🥰 Anonymkode: 1dd15...b8b
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #12 Skrevet 14. februar 2021 Jeg har fortalt det til de nære man ser og prater med jevnlig (nå i disse dager er det jo ikke så mange) samt jobb mot tilrettelegging. Da uke 8-12 ca. Samme med førstemann. Å "offentliggjøre" det på Facebook/Instagram gjorde vi aldri med første og tviler på at jeg kommer til å gjøre det denne gangen heller. Men etter uke 22-24 snakket jeg åpent om det og la ikke noe skjul på det og det kommer nok til å gjelde denne gangen og. Da kan jeg gjerne ha bilder av meg ute der man ser magen, men uten at jeg kommenterer den på noen måte. Om jeg skulle ha lagt ut noe offentlig kunngjøring på SoMe ville det vært rundt uke 22-24. Det er tre årsaker til at jeg syntes rundt der er fint å skulle være åpent om det: A, Jeg har opplevd å miste før og er redd for senabort. Rundt uke 24 er fosteret muligens levedyktig ved prematur fødsel, og om noe går galt er det ikke "bare" en senabort, men en dødfødsel og man har mer rettigheter. 2, Etter uke 22 har jeg vært på ultralyd, søkt om permisjon og alt det praktiske er liksom på plass. Da er det lettere å svare på alle spørsmål som kommer når man forteller at man er gravid. 3, Det begynner å bli vanskelig å skjule magen rett og slett og man blir lei av store vide klær 😂 Anonymkode: 2f86f...70e 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #13 Skrevet 14. februar 2021 Med førstemann så ventet jeg lenge, andremann var veldig etterlengtet og prøvd på i noen år - så der tror jeg at jeg tok helt av, og delte mye og tidlig 😂😂 Nå med tredjemann så visste venninner og mine nærmeste det ganske tidlig, var på tidlig ultralyd i uke 11-12 så da delte vi det med de andre barna og slikt - Facebook/snap; nylig «begynt» å dele, typ bilde der man ser magen feks og er i uke 34 .. Delte 3D ultralyden uke 30 også Anonymkode: 6b178...e67
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #14 Skrevet 14. februar 2021 Vi fortalte det til nærmeste familie tidlig, mens vi ventet til etter ultralyd med de fjernere. Vi kunne annonsert det tidligere, men vi ville fortelle det ansikt til ansikt. Jeg ble nødt til å fortelle det til jobben tidlig, siden jeg slet med kvalme. Vi annonserte ingenting på sosiale medier før etter fødselen. De som trenger å vite at jeg er gravid får vite det direkte. Resten bryr seg egentlig ikke, men er bare nysgjerrig på hvordan det går med alle gamle bekjente. Anonymkode: 30425...4ca
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #15 Skrevet 14. februar 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Når er det vanlig å offentliggjøre (f.eks fortelle andre en nærmeste familie, facebook, snap, insta, osv.) om at man er gravid? Hvor mange uker på vei ? Anonymkode: 1dd15...b8b vi så ingenting til de vi. de ble en overraskelse denne gangen. Anonymkode: 9825c...094
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #16 Skrevet 14. februar 2021 20 minutter siden, AnonymBruker said: vi så ingenting til de vi. de ble en overraskelse denne gangen. Anonymkode: 9825c...094 Sa** Anonymkode: 9825c...094
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #17 Skrevet 14. februar 2021 Sa det til svigers, foreldre og andre etter uke 12. Delte det med andre i uke 19 ca Anonymkode: f5daa...19b
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #18 Skrevet 15. februar 2021 Vi fortalte familie med en gang vi fant det ut, uke 6. Jobben uke 8, jeg var helt ødelagt av hormoner og kvalme, gikk rundt og gråt hele tiden og kastet opp 🙈 Instagram la vi ut når jeg var 25 uker. Anonymkode: 1eab5...196
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå