Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min drikker 1 øl eller litt baileys hver kveld. Ihvertfall 5-6 dager i uken. 
Jeg liker ikke at han gjør det, føler det er ett dårlig tegn. 
han sier selv at han liker å ta en øl og kjempe rusen den gir. 
han mener det ikke er boe forskjell på en øk eller at jeg tar ett glass pepsi Max. 

er det jeg som overreagerer eller burde han prøve å holde seg til helger eller mindre totalt i uken? 

Anonymkode: 011ce...b47

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du overreagerer. Litt alkohol i hverdagen er greit, han drikker seg ikke full akkurat

• Liker 14
Skrevet

Ser ikke helt problemet. La han få kose seg med en (eller et par) øl hver kveld... 

• Liker 4
Skrevet

Du overreagerer ikke. Det er ikke sunt å måtte drikke 5-6 ganger i uken, det vet du nok innerst inne.

Anonymkode: 99588...5cd

• Liker 10
Skrevet

En enhet for dagen er virkelig ingen grunn til å klage. Du står og fritt til å finne deg en avholdsmann om et normalt forbruk av alkohol ikke er bra nok for deg. 

Anonymkode: 9168c...067

• Liker 10
Skrevet

Litt øl, vin eller whiskey hver dag ser jeg ikke noe problem med. En mann som drikker Baileys derimot... nei ellers takk. 

Anonymkode: c42f5...270

• Liker 6
Skrevet

En eneste øl per dag er ikke noe. Hadde vært verre med en sekspakning per dag. Da hadde jeg begynt å bli urolig. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En enhet for dagen er virkelig ingen grunn til å klage. Du står og fritt til å finne deg en avholdsmann om et normalt forbruk av alkohol ikke er bra nok for deg. 

Det er ikke normalt å drikke hver dag.

Anonymkode: 6d58c...c58

• Liker 7
Skrevet

Jeg hadde nok reagert på det, men det er fordi jeg selv er vandt med at noen mennesker rundt meg er alkoholikere. Så da er alkohol i hverdagen aldri et glass. Ser jo ut som dette er noe normalt da? Så kanskje dere ikke passer sammen bare 😅 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke normalt å drikke hver dag.

Anonymkode: 6d58c...c58

Nei, stemmer det... Her i Norge må det jo være 12 øl hver lørdag, også 6 hvite dager. Mye bedre 😋

• Liker 17
Skrevet

Er aldri på «fylla», men drikker nok 2 glass vin 3 ganger i uka når jeg har fri! Deler ei flaske vin med kjæresten ❤️ jobber rotasjon, så blir null alkohol når jeg har jobb perioder.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Nå er det sånn at hvis du drikker 6 enheter eller mer med alkoholholdig drikke i løpet av en uke, så kan det tyde på at du har et alkoholproblem, det går utover helsa di og det oppfordres til at du tar kontakt med fastlegen for å snakke om det... 

Nå tviler jeg på at de fleste snakker med fastlegen om de gjør det, og jeg tror heller ikke at alle som tar seg et glass innimellom på en ukedag har et alkoholproblem, men hvis du MÅ ha den ølen, vinglasset eller drinken på ettermiddag/kveld, for å få sove, slappe av, kose deg osv., så har du kanskje et problem som egentlig ikke løses av alkohol. 

Anonymkode: e4519...212

• Liker 6
Gjest Alterego666
Skrevet

Å drikke Baileys er faen meg et stort, rødt flagg. Er mannen din en 60 år gammel resepsjonist på danseband-cruise med Stena Line? Dump ham! 

Gjest Smeltemann
Skrevet

Hvorfor må det på død og liv drikkes alkohol?

Jeg drikker aldri,klarer meg helt fint 🙂🙂

Skrevet

Du overdriver.

Anonymkode: 62cd7...76c

Skrevet (endret)

2 hours ago, AnonymBruker said:

Nå er det sånn at hvis du drikker 6 enheter eller mer med alkoholholdig drikke i løpet av en uke, så kan det tyde på at du har et alkoholproblem, det går utover helsa di og det oppfordres til at du tar kontakt med fastlegen for å snakke om det... 

Nå tviler jeg på at de fleste snakker med fastlegen om de gjør det, og jeg tror heller ikke at alle som tar seg et glass innimellom på en ukedag har et alkoholproblem, men hvis du MÅ ha den ølen, vinglasset eller drinken på ettermiddag/kveld, for å få sove, slappe av, kose deg osv., så har du kanskje et problem som egentlig ikke løses av alkohol. 

Anonymkode: e4519...212

Synes jeg ser ansiktet til den fastlegen: "Du drikker en øl om dagen du ja... Huff og gru. Hva skal jeg gjøre med det mener du?". Samtidig som alle andre individer mellom 18 og 25 drikker seg dritings hver helg og i feriene. De er jo bare sunne, sosiale ungdommer?

Har aldri skjønt hva ukedagene har med alkoholisme å gjøre. Jeg har alltid jobbet i helger, ferier, og på helligdager og hatt mange avholdne fredags og lørdagskvelder. Men hvis jeg sier til noen at jeg har tatt en øl på en tirsdag, da er det plutselig farlig!🙄

1 hour ago, Smeltemann said:

På seg selv kjenner man som kjent ikke andre....:sprettoy:

Endret av Knirke
  • Liker 9
Skrevet
The Rosestarwoman skrev (2 timer siden):

Du overreagerer. Litt alkohol i hverdagen er greit, han drikker seg ikke full akkurat

HADDE DU SAGT DET SAMME OM HAN TOK EN JOINT 5-6 GANGER I UKEN?

Alkohol er rusmiddel og mange ønsker ikke en partner som ruser seg ofte, om det så er lite.

Anonymkode: e3e80...874

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kjæresten min drikker 1 øl eller litt baileys hver kveld. Ihvertfall 5-6 dager i uken. 
Jeg liker ikke at han gjør det, føler det er ett dårlig tegn. 
han sier selv at han liker å ta en øl og kjempe rusen den gir. 
han mener det ikke er boe forskjell på en øk eller at jeg tar ett glass pepsi Max. 

er det jeg som overreagerer eller burde han prøve å holde seg til helger eller mindre totalt i uken? 

Anonymkode: 011ce...b47

Du overreagerer om han kun tar 1 enhet pr dag. Du blir normalt sett ikke ruset av en øl eller en kaffedoktor

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

HADDE DU SAGT DET SAMME OM HAN TOK EN JOINT 5-6 GANGER I UKEN?

Alkohol er rusmiddel og mange ønsker ikke en partner som ruser seg ofte, om det så er lite.

Anonymkode: e3e80...874

1) Ikke skrik.

2) Hvorfor så opphisset

3) Om det var lovlig så greit nok.

• Liker 5
Skrevet
Smeltemann skrev (1 time siden):

Så flott for deg. 

Realiteten er at de fleste faktisk har et sunt forhold til alkohol og å ta en enhet for dagen ikke er så ille. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...