Gå til innhold

Noen som har fått barn som singel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan du fortelle litt om ditt valg om å få barn? Var det skummelt? 

Jeg er 31 år. Jeg har vært singel leeenge. For å være helt ærlig, så er jeg ikke så veldig interessert i menn. Jeg kunne tenkt meg et forhold med en kvinne, men det ble aldri slik. Jeg har ikke funnet "the one", og nå føler jeg at jeg begynner å komme i en alder hvor jeg må planlegge om jeg skal ha barn eller ikke. Jeg ønsker meg et barn. Egentlig bare ett, men jeg vil bli mamma.
Jeg har god utdannelse, jeg er tante til tre, jeg tjener over 530K i året, og jeg har foreldre og søsken som støtter meg. Barnet mitt ville hatt gode rolle modeller, både kvinner og menn. 
Jeg tror det jeg tenker mest på er "Er det ikke vanskeligere å finne kjærligheten når man har ansvaret for et barn? Hva om barnet hindrer meg i å finne kjærlighet?" På den annen side så tenker jeg "Skal jeg aldri få barn fordi jeg ikke har hell med kjærligheten? Da har jeg ikke barn ELLER kjæreste."

Anonymkode: a7fe0...b28

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei TS. 
Jeg synes du skal gå igang med prosessen for å bli mor. At du blir en god mor er det ikke tvil om, du har økonomien og nettverket til det.
Det kan nok gjerne gå noen år etter fødsel, gjerne flere år, før du får overskudd til å tenke på partner- det er tungt å være alenemor i full jobb. Men det vil ikke være noen hinder til å finne seg partner. Du vil kanskje være i midt trettiårene før du finner en partner og mange har barn da. Det er personligheten din det kommer an på. Det finnes mange eksempler på alenemødre som får partner, og barnløse som aldri finner seg noen. Jeg er sikker på du kan oppnå først barn og så partner.
Kanskje til og med en bedre/rett partner, fordi du har ikke press på ift barn. 

Anonymkode: 7d91d...81b

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar. 😊

Jeg antar at jeg har vært litt usikker på om jeg vil være mindre attraktiv hvis jeg har en barn med på lasset. Den som eventuelt ønsker å bli sammen med meg må da også ta barnet mitt. 

Men jeg har egentlig tenkt på å få barn siden jeg var 27-28 år, og jeg har fremdeles lyst. Jeg hat lyst å bli gravid og bære fram en liten en. Det er viktig for meg.

• Liker 1
Skrevet

Ei veninna av meg gjorde det. Det har fungert veldig fint. Masse hjelp frå sine foreldre da. Som koser seg med barnebarnet.

Anonymkode: d5caf...962

• Liker 1
Skrevet

Så lenge du har lyst, økonomi og ressurser og et godt nettverk så syns jeg absolutt du skal gå for det  :) du har et godt grunnlag virker det som :)

Anonymkode: 1547c...772

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.2.2021 den 21.50):

Takk for svar. 😊

Jeg antar at jeg har vært litt usikker på om jeg vil være mindre attraktiv hvis jeg har en barn med på lasset. Den som eventuelt ønsker å bli sammen med meg må da også ta barnet mitt. 

Men jeg har egentlig tenkt på å få barn siden jeg var 27-28 år, og jeg har fremdeles lyst. Jeg hat lyst å bli gravid og bære fram en liten en. Det er viktig for meg.

https://www.aftenposten.no/norge/i/mREya1/forskning-alenemoedre-faar-lettere-kjaereste-enn-de-som-ikke-har-barn

Så du trenger ikke  bekymre deg for om du fortsatt er attraktiv.

Anbefaler for øvrig:

https://podtail.com/no/podcast/barn-onskes/27-katinka-thors-enestaende-mor/

Anonymkode: f144d...543

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...