Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren min er endelig blitt gravid etter 1 år med prøving. Jeg er mellom 4 og 5 uker på vei og har veldig vondt i magen. Minner om mensensmerter. Er veldig redd for spontanabort og lurer på om dette er normalt og har noen andre opplevd dette og fått ett friskt barn?

Anonymkode: 2ecaf...939

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hadde jeg også så tidlig, har vanligvis lite menskramper men disse var såpass at jeg våknet av det om natten. Ikke konstante, ikke noe blødning. Gikk over og gikk bra her, har snart termin nå :)

Anonymkode: fa908...992

Skrevet

Helt normalt. Er mye som skjer der nede nå. Gratulerer med graviditet. 

Anonymkode: 30240...537

Skrevet

Så godt å høre, takk for svar! Tusen takk, har komt gledestårer helt siden det var to streker på graviditetstesten, dette er drømmen min!😍 men har skikkelig angst for at  «barnet»  skal forsnivnne nå når vi endelig har fått håp! Så heldig du er så har kommet så langt, lykke til videre!

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så godt å høre, takk for svar! Tusen takk, har komt gledestårer helt siden det var to streker på graviditetstesten, dette er drømmen min!😍 men har skikkelig angst for at  «barnet»  skal forsnivnne nå når vi endelig har fått håp! Så heldig du er så har kommet så langt, lykke til videre!

Man har aldri noen garantier såklart, men det kan fort gå godt dette her :) Jeg var mest nervøs tidlig i svangerskapet før det viste utenpå, før tidlig UL, før jeg kjente liv. Jeg sa ofte til meg selv, "akkurat nå, såvidt jeg vet, er jeg gravid". Og prøvde å stole på det :) Lykke til, håper det holder hele veien hjem!🤞

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Man har aldri noen garantier såklart, men det kan fort gå godt dette her :) Jeg var mest nervøs tidlig i svangerskapet før det viste utenpå, før tidlig UL, før jeg kjente liv. Jeg sa ofte til meg selv, "akkurat nå, såvidt jeg vet, er jeg gravid". Og prøvde å stole på det :) Lykke til, håper det holder hele veien hjem!🤞

Det er helt sant, men er godt å høre andre har det likt! Skal prøve å begynne tenke sånn jeg og.😃 Gleder meg til å spontanabort tiden er over og eg kan kjenne liv og nyte graviditeten. Hvor mange uker var du på vei når du gjekk på tidlig UL og hva fikk du bekreftet da?😃

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Det er helt sant, men er godt å høre andre har det likt! Skal prøve å begynne tenke sånn jeg og.😃 Gleder meg til å spontanabort tiden er over og eg kan kjenne liv og nyte graviditeten. Hvor mange uker var du på vei når du gjekk på tidlig UL og hva fikk du bekreftet da?😃

Hehe, jeg fant en sånn tabell over uker og sannsynligheten for at det gikk bra🙈 Så kikket på den og så at "ok, uke x, da er det så sannsynlig at det går bra". Var på tidlig UL i uke 12-13 tror jeg, er vel noe anatomisjekk og sånt. Føltes mer reelt når vi fikk med UL-bilder derfra. Jordmoren gjettet kjønn, men er vel ikke alltid lett å se sikkert.

Skrevet

Jeg hadde også mye mensmurringer på den tiden i graviditeten. Mye som skal forberedes. Dersom du ikke blør, så hadde jeg slappet av :)

Anonymkode: 65139...502

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg hadde også mye mensmurringer på den tiden i graviditeten. Mye som skal forberedes. Dersom du ikke blør, så hadde jeg slappet av :)

Anonymkode: 65139...502

takk for svar, blør heldigvis ikke!😃

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...