Gå til innhold

De forskjellige hundeskolene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hørt at det er stor forskjell på de forskjellige hundeskolene. Har tenkt å gå på valpekurs, men er blitt veldig usikker på hva jeg skal velge. Noen sier ´ikke velg ... fordi de driver med ... ´ osv

Er det stor forskjell, eller er det bare jeg som innbiller meg det etter å ha hørt bra om et par og ikke så bra om en annen? Dette er de jeg har funnet i Oslo-området:

Noen som vet noe om dem?

1. Canis

2. Din beste venn

3. Flateby Hundeklubb

4. Hund i sentrum

5. Hundesenteret

6. Lundkvist

7. Nordenstam

8. Oslo Hundeskole

9. Norsk hundeskole

10. Odins Hundeskole

Blir veldig glad for kommentarer.

Videoannonse
Annonse
Gjest Ingrid78
Skrevet

Jeg vet canis sine skoler er veldig gode.

Skrevet

Synes ikke noe spesielt om Oslo Hundeskole, lærte ikke noe spesielt, gikk der på valpekurs, grunnkurs og hverdagslydighet, og synes alt var helt likt. Var sitt, dekk og bli hele tiden, og ikke er prisen noe å skryte av heller. Betalte 2000,- for ett kurs som hadde 6-7 kurskvelder. Synes det kunne vært mye mer gå pent trening enn det det var.

Nordenstam synes jeg det blir fokusert litt for mye av "JEG er sjefen" hele tiden, blir litt for mye.

Men har hørt endel bra om Din beste venn, du kan jo dra dit for å se på mens kursene pågår, og se hva du selv liker :)

Skrevet

leste på nettsidene til Din beste venn. det virker som de trener mye på hverdagssituasjoner og spesialisert seg på familiehund.

en innekveld uten hund

Miljøtrening

Kjøpesentertur

Togtur

trening på ukjent sted

nesearbeid

kroppsbeherskelse

prøvd motet sitt

Skrevet

Jeg har gått hos Lundkvist med 2 hunder, og er kjempe fornøyd.

Skrevet

Jeg vil anbefale Canis, Lundquist, Din beste venn og Odins :) Det er folk med skikkelig bakgrunn og utdannelse som driver disse skolene, og trening er lagt opp som et samarbeid mellom deg i hunden. Ikke noe "jeg er sjefen, ugh-ugh!" Lurer du på noe så får du en skikkelig forklaring på hvorfor det er sånn, istedetfor alt tåkepratet mange av hundeinstruktørene som ikke har solide kunnskaper kommer med.

Skrevet
Jeg vil anbefale Canis, Lundquist, Din beste venn og Odins  :)  Det er folk med skikkelig bakgrunn og utdannelse som driver disse skolene, og trening er lagt opp som et samarbeid mellom deg i hunden. Ikke noe "jeg er sjefen, ugh-ugh!" Lurer du på noe så får du en skikkelig forklaring på hvorfor det er sånn, istedetfor alt tåkepratet mange av hundeinstruktørene som ikke har solide kunnskaper kommer med.

Hvorfor er "jeg er sjefen" ugh-ugh?

Skrevet
Hvorfor er "jeg er sjefen" ugh-ugh?

Fordi det er noe tull.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...