Gå til innhold

Anonym på TV og film - nødvendig?

vintage

Anbefalte innlegg

Kan dere vurdere om det virkelig er nødvendig å kunne være anonym på noe såpass ufarlig som tv og film?  Uke etter uke så blir det spoilet på f.eks. Farmen av folk som har Sumo og spoler frem. 
Man kan så klart la være å gå inn i tråden, men det er faktisk en del som synes det er kos å diskutere programmet mens det går på TV. 

Jeg skjønner at det kan skje med nick også, men jeg tenker at terskelen er litt høyere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Takk for forslaget - jeg tar det med videre. I utgangspunktet ønsker vi at flest mulig rom skal være åpne for AnonymBruker, men i tilfeller hvor det er mye regelbrudd så kan vi velge annerledes.

Henviser også til retningslinjene på TV og filmrommet:

Vi opplever å få mange rapporter på spoling når det ikke er regelbrudd. Retningslinjene sier følgende:

Sitat

Egne retningslinjer angående spoiling i diskusjoner om serier

I tittel (ikke i hovedinnlegget) må det skilles mellom lineær TV og streaming av serien. Uten presisering i tittel vil det ikke bli ryddet for spoiling. Ved rapportering av spoiling må det opplyses om nøyaktig hva som er spoiling, slik at moderatorteamet har mulighet til å rydde uten å ha kjennskap til serien. Misbruk av rapportering av spoiling vil kunne gi følger.

Etter hva jeg kan se så finnes det to tråder om Farmen kjendis 2021 (hvis det var en av de trådene du tenkte på). Den ene har presisert spoiling i tittel - den andre ingenting. I tilfeller hvor det ikke er presisert i trådtittel hvilken sending som diskuteres eller at det ikke er lov med spoilere, vil ikke slikt bli ryddet som regelbrudd. 

Edie, adm.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ser ut som de aller fleste kommentarene der inne skrives av nettopp Anonyme Brukere. 

så temmelig mange mener tydeligvis at denne funksjonen er nødvendig! :nisse: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trynefaktor

Enig i dette! Tror terskelen for personangrep og direkte stygge ting om deltakerne er høyere om man ikke kan være anonym også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...