Balubahopp Skrevet 14. februar 2021 #1 Skrevet 14. februar 2021 Hei! Jeg har nå slått meg til ro med at vi har opplevd en kjemisk graviditet. Veldig skuffende, men er glad det skjedde såpass tidlig iallefall. 9 DPO - svak positiv test 10 DPO - svak positiv på morgenen, blødning på kvelden 11 DPO - enda svakere strek, fortsatte å blø mye (som menstrasjon) og med murringer 12 DPO (i dag) - nesten usynlig strek og fortsatt blødning Lurer nå på: 1. Er denne blødningen selve menstrasjonen og eggløsning kommer om ca 14 dager igjen, eller kommer det enda en menstrasjon før neste eggløsning? 2. Skal man kontakte lege når dette skjer, eller kan vi bare fortsette å prøve? Hva er man eventuelt redd for kan skje? 3. Noe annet jeg bør tenke på ?:)
SUPERMIRI Skrevet 14. februar 2021 #2 Skrevet 14. februar 2021 (endret) Så leit at du har opplevd kjemisk graviditet, det er vondt ❤️ Men som du sier, så er det godt at det skjer tidlig! 1. Denne blødningen anses som din menstruasjon. Syklus vil i de fleste tilfeller være uforandret, men her finnes det selvfølgelig unntak. 2. I utgangspunktet skal det ikke være behov for å kontakte lege. Kjemisk graviditet er ofte noe som kan forekomme hos ikke-prøvere, og det blir ikke registrert at de har vært gravide engang pga hvor tidlig det går til grunne. Du vet nå i hvertfall at dere kan bli gravide sammen! Det synes jeg var en liten trøst når jeg opplevde en kjemisk 🥰 Lykke til med prøvingen ☺️ Endret 14. februar 2021 av SUPERMIRI
Balubahopp Skrevet 14. februar 2021 Forfatter #3 Skrevet 14. februar 2021 Takk for svaret! Ja det er veldig godt å vite det!🥰 Da får vi bare krysse fingrene og prøve igjen om et par uker!😀 1
mammahjarte Skrevet 14. februar 2021 #4 Skrevet 14. februar 2021 Opplevde kjemisk november 2020. Trenger ikkje dra til lege. Før kunne ikkje folk vita at dei var tidlig gravide. Mamma fekk vita det i uke 10! Tok med urin og fekk det analysert på legekontoret. På den tida var det ikkje kommersielle graviditetstester 😛 Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå